ΔΟΚΙΜΕΣ

Skoda Octavia 1.0 TSI [test drive]

Skoda Octavia TSI 115 PS caroto test drive 2016 (5)

To downsizing διευρύνεται για την Octavia με τον γνωστό τρικύλινδρο χιλιάρη TSΙ να αντικαθιστά τον μεγαλύτερο των 1.200 κ.εκ.

Κάποτε θα προκαλούσε ιδιαίτερη αίσθηση ένας τόσο μικρός σε κυβικά κινητήρας να περνά κάτω από το καπό ενός οικογενειακού μοντέλου· που δεν το λες και μικρό. Από τότε, όμως, που η Ford τοποθέτησε έναν επίσης τρικύλινδρο στο ακόμη μεγαλύτερο (από την Octavia) Mondeo φτάνοντας στο σήμερα που βλέπουμε ακόμη και ένα SUV -όπως το Seat Ateca- να κινείται από τον ίδιο 1.0 TSI (με την Octavia), όλα ακούγονται σαν ένα φυσικό επακόλουθο…

Και ενώ θα περίμενες το μοτέρ των 999 κ.εκ. να υστερεί κάπως από τον μεγαλύτερο TSI που αντικατέστησε, τελικά τα κυβικά μπροστά στο τούρμπο μάλλον δεν λένε πάντα την αλήθεια. Με 116 άλογα και 200 Nm ροπής η Octavia 1.0 TSI προσφέρει τουλάχιστον ικανοποιητικές ρεπρίζ με τα αποθέματα ροπής να εντυπωσιάζουν από τις χαμηλές στροφές, παρά τον ένα λιγότερο κύλινδρο του μοτέρ. Η απουσία του τελευταίου γίνεται αντιληπτή μόνο από μία κάπως τραχιά, αλλά όχι ενοχλητική χροιά του μοτέρ, ενώ περισσότερη δύναμη θα αναζητήσεις μόνο σε συγκεκριμένες καταστάσεις (π.χ. με τέσσερις επιβάτες και σε υψηλές ταχύτητες).

Γενικότερα, το τρικύλινδρο μοτέρ δεν είναι πως κάνει κάποια τεράστια διαφορά από τον 1.2 TSI, αλλά έχει μια πιο γεμάτη, ελαστική και εύστροφη λειτουργία. Ακόμη πιο ευχάριστα είναι τα νέα από πλευράς κατανάλωσής, μιας και αυτή μπορεί εύκολα να συγκρατηθεί στα περίπου 7 λτ./100 χλμ., ενώ στο ταξίδι μπορεί να πέσει και κάτω από τα 6,5 (όσο υπερβολικό και αν ακούγεται για ένα μεσαίο οικογενειακό, έτσι έχουν τα πράγματα!).

photos: nmarinopoulos

Όσον αφορά στα οδηγικά χαρακτηριστικά, θα έλεγα πως το Octavia είναι σεταρισμένο… για να μην σε απασχολεί και πολύ. Τι εννοώ; Πως είναι ευκολοδήγητο εντός πόλης, σταθερότατο και ήσυχο μακριά από αυτή, με την ανάρτηση να φιλτράρει αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Ο 6άρης επιλογέας ταχυτήτων κουμπώνει όπως πρέπει, το τιμόνι έχει σχετικά καλή πληροφόρηση, ενώ το αμάξωμα παίξει λογικές κλίσεις στις  στροφές (άλλωστε, για οικογενειακό μοντέλο μιλάμε).

Κατά  τα υπόλοιπα η Octavia παραμένει μία από τις πιο ισορροπημένες και σοφές επιλογές στην κατηγορία της. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που σχεδιαστικά δεν διακατέχεται από ακρότητες εντυπωσιασμού και που όλα στο  ποιοτικό εσωτερικό είναι φτιαγμένα για να κάνουν την ζωή των επιβαινόντων ευκολότερη. Το ταμπλό έχει την γνωστή άποψη της μάρκας, υπάρχουν διάφορες θήκες για μικροαντικείμενα, οι χώροι για τους επιβάτες είναι υπέρ-άνετοι, ενώ το πορτμπαγκάζ με την αλά hatch πόρτα είναι απλά τεράστιο και πρακτικότατο (μάλιστα υπάρχει  κανονική ρεζέρβα!).

Συμπερασματικά, το Octavia 1.0 TSI ακούγεται ως μία εξαιρετική επιλογή που ξεκινά από τα 16.900 ευρώ. Εδώ ο υποψήφιος αγοραστής καλείται να ξεπεράσει περισσότερο τους όποιους ενδοιασμούς διατηρεί για τα λίγα κυβικά, παρά για τις αποδεδειγμένες δυνατότητες  και αξία της εν λόγω έκδοσης. Όλα αυτά βέβαια ισχύουν για μία «ντιζελό-κρατούμενη» αγορά (όπως είναι η ελληνική) και με δεδομένο πως στο facelift μοντέλο (έρχεται από το νέο έτος) δεν υπάρχουν σημαντικές αλλαγές σε μηχανολογικό επίπεδο, αλλά μόνο στον αισθητικό τομέα.

 Περισσότερες δοκιμές μοντέλων SKODA

Skoda Octavia 1.0 TSI – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 999 cc
Διάμετρος x διαδρομή 74,5 x 76,4 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος
Ισχύς 85 kW (116 PS) / 5. 500 rpm
Ροπή 200 Nm (20,4 kgm) / 2.000-3.500 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,9 sec
Τελική ταχύτητα 202 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,0 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,4 / 4,5 / 3,9 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 714 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 104 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Hankook Ventus S1 Evo, 225/45 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.659 x 1.814 x 1.461 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.543/1.514mm
Μεταξόνιο 2.686 mm
Χώρος αποσκευών 590 (με κιτ επισκευής), 568 (με ρεζέρβα)
Απόβαρο 1.225 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 16.900€

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!