Η τρίτη γενιά της Fabia είναι πλέον εδώ, με περισσότερο στιλ, περισσότερη άνεση και ένα χαρακτήρα πιο “γερμανικό” από ποτέ…
…Και λέγοντας πιο γερμανικό, εννοούμε πως η νέα Fabia πραγματικά έχει κλείσει την ψαλίδα στις προτάσεις του εσωτερικού ανταγωνισμού του ομίλου VW. Σε βαθμό μάλιστα που σηκώνει ολόκληρη κουβέντα το κατά πόσο αξίζει κανείς να βάλει βαθύτερα το χέρι στην τσέπη για να επιλέξει διαφορετικό λογότυπο. Ας μην ξεκινήσουμε όμως τόσο επιθετικά αλλά να ρίξουμε πρώτα μία ματιά στα βασικά χαρακτηριστικά της.
Οπτικά, οι σχεδιαστές της φίρμας έχουν κάνει πραγματικά καλή δουλειά, δίνοντας ίσως για πρώτη φορά φινέτσα και δυναμισμό στο κλασικά πεντάπορτο αμάξωμα. Και κάτω όμως από την εξωτερική εμφάνιση έχει γίνει δουλειά. Το πλαίσιο στο οποίο βασίζεται αποτελεί ένα συνδυασμό των PQ25 του VW Polo και MQB του VW Golf. Εξαιρετικά άκαμπτο, χαρίζει μία αίσθηση ασφάλειας και παράλληλα καταφέρνει να μειώσει έως 65 κιλά το συνολικό βάρος, σε σχέση με την απερχόμενη, δεύτερη γενιά του αυτοκινήτου. Όσο για τις διαστάσεις, έχουν μικρύνει ελαφρά (πλέον το μήκος του είναι κάτω από 4 μέτρα), χάρη όμως στο μεγαλύτερο μεταξόνιο και στον μελετημένο χωροταξικό σχεδιασμό κατορθώνει να προσφέρει ένα πιο άνετο και ευρύχωρο εσωτερικό.
Περνώντας εντός, η λιτότητα παραμένει ως βασική σχεδιαστική φιλοσοφία, μόνο που τώρα το σαλόνι δείχνει πιο πλούσιο και με καλύτερο γούστο. Τα περισσότερα υλικά είναι καλής ποιότητας, ενώ αντίστοιχα καλή είναι και η συναρμογή. Από εξοπλισμό υπάρχουν όλα τα απαραίτητα, με πρώτο και καλύτερο το σύστημα infotainment με την έγχρωμη οθόνη. Ένα ακόμα θετικό έχει να κάνει με τη θέση οδήγησης, που ρυθμίζεται πλήρως και προσφέρει άνεση και καλή περιμετρική ορατότητα στον οδηγό.
photos: nmarinopoulos
Στο δρόμο η νέα Fabia αναδεικνύει για μία ακόμα φορά, με σαφήνεια, τις γερμανικές της καταβολές. Δεμένη σαν σύνολο, μπορεί να κινείται με την ίδια ευκολία στην πόλη, όσο και στην εθνική. Οι αναρτήσεις της κλίνουν προς την άνεση, χωρίς όμως να δείχνουν σημάδια χαλαρότητας. Έτσι, απορροφούν τις περισσότερες ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ παράλληλα διατηρούν λογικές κλίσεις στις στροφές. Το τιμόνι, με τη σειρά του, είναι ακριβές στο χειρισμό και προσφέρει ικανοποιητική για την κατηγορία αίσθηση. Όσο για τα φρένα, κάνουν αποτελεσματικά τη δουλειά τους, χωρίς να προβληματίζουν.
Σε ο,τι έχει να κάνει με τον κινητήρα, η συγκεκριμένη Fabia εφοδιάζεται με το νεότερο 1.2 TSI του ομίλου, ο οποίος έχει απόδοση 90 ίππων και στοχεύει στην οικονομία. Η λειτουργία του είναι πολιτισμένη και γραμμική. Πολύ χαμηλά δείχνει ένα μικρό κενό ισχύος, αυτό όμως γρήγορα εξαλείφεται από τα 160 Nm ροπής, που αποδίδονται μόλις από τις 1.400 σ.α.λ. Κραδασμοί δεν υπάρχουν σοβαροί, ενώ ο παραγόμενος θόρυβος θα αρχίσει να γίνεται έντονος μόνο στην εθνική, ταξιδεύοντας με μεγάλη ταχύτητα.
Για κάποιον που δεν ενδιαφέρεται για επιδόσεις, η έκδοση των 90 ίππων θα κάνει μια χαρά δουλειά. Βέβαια, με το χέρι στην καρδιά, θα προτιμούσαμε ένα κιβώτιο έξι σχέσεων, που θα βοηθούσε γενικά πάνω από τα 80 χλμ./ώρα, τόσο στη λειτουργία του κινητήρα, όσο και στην κατανάλωση. Αναφορικά με την τελευταία, απέχει μεν από τις τιμές που ανακοινώνει η εταιρία αλλά και πάλι είναι αρκετά χαμηλή, με βάση το μέσο όρο του ανταγωνισμού.
Στο δια ταύτα, η νέα Fabia είναι φτιαγμένη έτσι ώστε να κοιτά στα μάτια τις υπόλοιπες προτάσεις της αγοράς. Έχει τα μικρά της μειονεκτήματα, έχει όμως και πολλά χαρακτηριστικά που την φέρνουν πιο μπροστά από ότι ήταν στην εποχή τους οι προηγούμενες γενιές του μοντέλου. Ακόμα και στη μικρή έκδοση των 90 ίππων, το πρόσημο είναι θετικό.
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων SKODA
Skoda Fabia 1.2 TSI 90 PS – Τεχνικα χαρακτηριστικα | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 1.197 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 71,0 x 75,6 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος | |||
Ισχύς | 66 kW (90 PS) / 4.400-5.400 rpm | |||
Ροπή | 160 Nm (16,4 kgm) / 1.400-3.500 rpm | |||
Τροφοδοσία | Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 10,9 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 182 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 6,5 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική | 6,0 / 4,7 / 4,0 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 45 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 692 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6 | |||
Εκπομπή CO2 | 107 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |||
Κιβώτιο | Μηχανικό 5 σχέσεων | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Nexen Nblue HD plus 5 185/60 R15 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 3.992 x 1.732 x 1.467 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.463/1.457 mm | |||
Μεταξόνιο | 2.470 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 330-1.150 lt | |||
Απόβαρο | 1.109 kg | |||
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 12.000€ |