ΔΟΚΙΜΕΣ

Suzuki Ignis 1.2 DualJet 4WD [test drive]

Suzuki Ignis caroto test drive 2016 (1)

Όταν μία εταιρία με παράδοση στα τετρακίνητα αποφασίζει να δημιουργήσει ένα Ultra Compact SUV, το αποτέλεσμα είναι αντάξιο των προσδοκιών.

Για τους επιστήμονες ο ευφυής σχεδιασμός αντικατοπτρίζει την άποψη της δημιουργίας του σύμπαντος από κάποια ανώτερη νοητικά δύναμη. Για τη Suzuki πάλι, το αποτέλεσμα αυτού αντικατοπτρίζεται στο Ignis, ένα μοντέλο με διαστάσεις μικρού αλλά με χαρακτήρα και ικανότητες που θα ζήλευαν πολλά αυτοκίνητα της κλάσης του.

Παρότι δεν ξεπερνά τα 3,7 μέτρα σε μήκος, το αυξημένο ύψος και ο έξυπνος χωροταξικός σχεδιασμός εξασφαλίζουν ένα παραπάνω από άνετο σαλόνι για τη μεταφορά 4 ενηλίκων και 227 λίτρων αποσκευών. Η υπερυψωμένη θέση οδήγησης προσφέρει καλή πλευρική ορατότητα και άνεση, παρότι το τιμόνι δεν ρυθμίζεται τηλεσκοπικά. Όσο για τα χρησιμοποιούμενα υλικά του εσωτερικού, χωρίς να είναι πρώτης ποιότητας, δίνουν μία «heavy duty» αίσθηση, που ενισχύει τη φιλοσοφία του αυτοκινήτου.

Στην όλη εξίσωση προσθέστε μερικούς πρακτικούς χώρους για μικροαντικείμενα, καθώς και ένα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού. Ενδεικτικά αναφέρουμε τους 6 αερόσακους, το infotainment -με navigation- σύστημα της Pioneer (για τα πρώτα τουλάχιστον μοντέλα, καθώς αργότερα αυτό θα αντικατασταθεί από ένα άλλο, ενσωματωμένο, της εταιρίας), Hill Hold, κάμερα οπισθοπορείας, θερμαινόμενα καθίσματα, καθώς και το Dual Camera Brake Support ένα σύστημα αποφυγής σύγκρουσης, η λειτουργία του οποίου όμως είναι αρκετά χοντροκομμένη.

Κάτω από το καπό κρύβεται ένας ατμοσφαιρικός κινητήρας DualJet, συνολικής ισχύος 90 ίππων. Το νούμερο αυτό ακούγεται ίσως μικρό, στην πράξη όμως, χάρη στο συνολικό βάρος των 870 κιλών, είναι αρκετό να κινήσει αξιοπρεπώς το Ignis. Η ροπή κάνει αισθητή την παρουσία της από χαμηλά, ενώ όσο ανεβαίνουν οι στροφές, ανεβαίνει γραμμικά και η απόδοσή του. Αρωγός εδώ το μηχανικό κιβώτιο των 5 σχέσεων, που έχει σωστή κλιμάκωση και έναν ακριβή και γρήγορο επιλογέα. Ο θόρυβος διατηρείται σε λογικά επίπεδα, ενώ ένα ακόμα ατού έχει να κάνει με την κατανάλωση, που πραγματικά είναι πολύ μετρημένη για τετρακίνητο όχημα.

photos: nmarinopoulos

Στο δρόμο το αυτοκίνητο συμπεριφέρεται όπως θα περίμενε κανείς από ένα σύγχρονο μοντέλο πόλης, διατηρώντας όμως μερικά off road χαρακτηριστικά, όπως για παράδειγμα μία απόσταση 18 εκατοστών από το έδαφος. Το πρώτο πλεονέκτημα που αντιλαμβάνεται κανείς έχει να κάνει με την ευελιξία και τον καλό κύκλο στροφής. Δεν είναι υπερβολή να πούμε πως το Ignis είναι ένα από τα καλύτερα μοντέλα που θα μπορούσε να επιλέξει κανείς για να κατέβει στο κέντρο της πόλης.

Η μεγάλη διαδρομή των αναρτήσεων μπορεί να αυξάνει ελαφρά τις κλίσεις στις στροφές, παράλληλα όμως βοηθά στην απορρόφηση των ανωμαλιών του οδοστρώματος, εξασφαλίζοντας έτσι μία καλή ποιότητα κύλισης. Ο πίσω άκαμπτος άξονας (ημιάκαμπτος για τις προσθιοκίνητες εκδόσεις) αναπηδά λίγο στις μεγάλες εγκάρσιες ανωμαλίες αλλά μέχρι εκεί.

Κατά τα άλλα, το αυτοκίνητο παραμένει σταθερό, ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες, ουδέτερο γενικά και προοδευτικό στις αντιδράσεις του, όταν ο οδηγός το παρακάνει. Το σύστημα διεύθυνσης, με τη σειρά του, είναι κάπως αργό αλλά προσφέρει ικανοποιητική πληροφόρηση για τα δεδομένα της κατηγορίας. Όσο για τα φρένα, παρά την ύπαρξη ταμπούρων στον πίσω άξονα και την κάπως μαλακή αίσθηση του πεντάλ, δείχνουν να κάνουν αξιοπρεπώς τη δουλειά τους.

Εκτός δρόμου το Ignis τα καταφέρνει εξίσου καλά. Δεν μπορεί κανείς να περιμένει επιδόσεις πραγματικού 4Χ4, για όχημα όμως αυτής της κατηγορίας, με ασφάλτινα ελαστικά, είναι πολύ καλό. Πέρα από την τετρακίνηση και την αυξημένη απόσταση από το έδαφος εδώ βοηθούν και οι μικροί πρόβολοι. Όσο για τις κατωφέρειες υπολογίστε ότι διαθέτει μέχρι και σύστημα hill descent control.

Εάν λοιπόν ψάχνετε για κάτι μικρό και ευέλικτο, που να σας πηγαίνει από το κέντρο της πόλης έως την πιο απομακρυσμένη παραλία, να διαθέτει χώρους και άνεση, αλλά δεν θέλετε να βάλετε βαθιά το χέρι στην τσέπη και σας δελεάζουν και τα 5 χρόνια εγγύηση, τότε έχει νόημα να το ζητήσετε για ένα test drive.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων SUZUKI

Suzuki Ignis 1.2 DualJet 4WD – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.242 cc
Διάμετρος x διαδρομή 73,0 x 74,2 mm
Διάταξη/κύλινδροι Εμπρός εγκάρσια/ τετρακύλινδρος
Ισχύς 66 kW (90 PS) / 6.000 rpm
Ροπή 120 Nm (12,2 kgm) / 4.400 rpm
Τροφοδοσία Ψεκασμός πολλαπλών σημείων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,9 sec
Τελική ταχύτητα 165 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,3 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,9 / 5,0 / 4,5 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 45 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 476 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 114 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσερις τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson / Άκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone Ecopia ΕΡ150, 175/60 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 3.700 x 1.660 x 1.595 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.460/1.470 mm
Μεταξόνιο 2.435 mm
Χώρος αποσκευών 227-1.056 lt
Απόβαρο 870 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 14.030€ (από 11.530€ το προσθιοκίνητο)

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!