Έρωτας με την πρώτη ματιά; Ίσως, αν περιοριστεί κανείς στην εξωτερική εμφάνιση. Για όποιον την οδηγήσει, ωστόσο, το ειδύλλιο αναβαθμίζεται αυτομάτως σε σχέση ζωής…
Με το χέρι στην καρδιά, η αλήθεια είναι πως οι Ιταλοί άργησαν πολύ να βγάλουν τη Giulia. Δεκαετίες ολόκληρες είχαν να παρουσιάσουν ένα τόσο καλό μοντέλο. Και δεν μιλάμε μόνο για την εμφάνιση, εκεί πάντα τα κατάφερναν. Μιλάμε για όλο το πακέτο, για ένα αυτοκίνητο που θα κοιτάξει στα μάτια τον ανταγωνισμό (ναι, ακόμα και τους Γερμανούς premium κατασκευαστές) και κατόπιν θα προσπεράσει επιδεικτικά, αφήνοντας τους πάντες πίσω του. Τόσο καλό!
Οπτικά, από όποια γωνία και να το παρατηρήσει κανείς, μέσα ή έξω, τα πάντα προδίδουν φινέτσα, κύρος και δυναμισμό. Οι περαστικοί γυρνάνε το κεφάλι, οι Alfisti χαμογελάνε και ο οδηγός της, κάθε φορά που κάθεται πίσω από το τιμόνι ανεβαίνει λίγο ψυχολογικά, ακόμα και αν ξεκινά για την άχρωμη πρωινή διαδρομή, σπίτι-γραφείο.
Αναφορικά με τον τελευταίο, η οδηγική εμπειρία έχει ως εξής. Μετά την πρώτη, αναγνωριστική ματιά στο ταμπλό, όπου η κομψή του αισθητική συνδυάζεται αρμονικά με την ποιότητα των χρησιμοποιούμενων υλικών, θα χρειαστεί να φέρει -εύκολα- στα μέτρα του τη θέση οδήγησης. Βολεμένος λοιπόν σε ένα άνετο κάθισμα, με καλή πλευρική στήριξη, έχει μπροστά του ένα σπορ, τριάκτινο τιμόνι, με όλους τους κλασικούς διακόπτες και, επιπλέον, το μπουτόν εκκίνησης του κινητήρα, που θυμίζει κάτι από Ferrari. Πίσω ακριβώς από αυτό, βρίσκονται τα μεταλλικά paddles για τις σειριακές αλλαγές του αυτόματου κιβωτίου των 8 σχέσεων. Μεγάλα σε μήκος και ιδιαίτερα εργονομικά, τα συγκεκριμένα είναι σταθερά, δεν ακολουθούν δηλαδή την κίνηση του τιμονιού.
Ο πίνακας οργάνων διατηρεί την κλασική συνταγή των δύο στρογγυλών, βασικών οργάνων, με μία έγχρωμη οθόνη ανάμεσά τους, για τις διάφορες πληροφορίες. Περισσότερα βέβαια μπορεί να δει κανείς στην χορταστική οθόνη των 8,4 ιντσών, που εμφανίζεται από το πουθενά, πίσω από μία μαύρη, γυαλιστερή επιφάνεια του ταμπλό. Το Infotainment της Alfa Romeo, με τον περιστροφικό διακόπτη ανάμεσα από τα καθίσματα, διαθέτει μεν ένα πλήθος λειτουργιών, όπως σύστημα πλοήγησης, σύνδεση με τηλέφωνο κ.λπ., δεν φτάνει όμως σε ευκολία χρήσης αυτά των BMW και Mercedes.
Κατά τα άλλα, το όμορφο αυτό σαλόνι μπορούν να το χαρούν πέρα από τον οδηγό 4 ακόμα επιβάτες, με αυτόν όμως που θα κάτσει πίσω στο κέντρο να δυσκολεύεται κάπως από το κεντρικό τούνελ της μετάδοσης. Όσο για το χώρο των αποσκευών, με 480 λίτρα χωρητικότητας είναι απόλυτα επαρκής για τις ανάγκες μία οικογένειας. Η μόνη παραφωνία έχει να κάνει με την πόρτα του, που είναι πολύ ελαφριά στην αίσθηση και δεν δίνει αυτή τη στιβαρότητα που θα περίμενε κάποιος από ένα όχημα 40+ χιλιάδων ευρώ.
photos: nmarinopoulos
Περνώντας στον κινητήρα, ο 2.2 diesel της εταιρίας, στην έκδοση των 180 ίππων, δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τον ανταγωνισμό. Οι κραδασμοί του είναι ανεπαίσθητοι, ο θόρυβος λογικός και η ισχύς άφθονη, σε όλο το φάσμα των στροφών. 450 Nm ροπής είναι διαθέσιμα από τις 1.750 σ.α.λ. επιταχύνοντας άμεσα και αποφασιστικά το αυτοκίνητο, σε κάθε περίπτωση και με κάθε φορτίο. Εξαιρετική είναι και η συνεργασία του με το αυτόματο κιβώτιο, που προσφέρει γρήγορες αλλαγές και εκμεταλλεύεται ιδανικά τη μεσοχαμηλή περιοχή των στροφών, εξασφαλίζοντας έτσι μία πολύ λογική μέση κατανάλωση, γύρω στα 7 λίτρα/100 χλμ.
Το πιο δυνατό σημείο, ωστόσο, της Giulia είναι η επαφή της με το δρόμο. Στιβαρή και απόλυτα ελεγχόμενη, προσφέρει καλές επιδόσεις και την καλύτερη ίσως αίσθηση στην κατηγορία της. Τα φαρδιά Pirelli των 18 ιντσών προσφέρουν άφθονη ελκτική και πλευρική πρόσφυση, ενώ οι αναρτήσεις λειτουργούν υποδειγματικά στις στροφές, διατηρώντας μικρές κλίσεις και έναν ουδέτερο χαρακτήρα. Το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας δεν απενεργοποιείται -γεγονός παράξενο για Alfa- από την άλλη όμως θα πρέπει κανείς να το παρακάνει για να επέμβει, ενώ η λειτουργία του είναι αρκετά ραφιναρισμένη.
Το τιμόνι με τη σειρά του είναι πολύ γρήγορο, με μόλις 2,2 στροφές, αντίστοιχα ακριβές και εξαιρετικό σε αίσθηση. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το στιλ οδήγησης που του ταιριάζει, μέσω του κλασικού DNA συστήματος της Alfa Romeo. Όσο για τα φρένα, με 4 αεριζόμενα δισκόφρενα και 4πίστονες εμπρός δαγκάνες, δεν χρειάζεσαι κάτι περισσότερο. Στην πράξη, το αυτοκίνητο πετάει πραγματικά στα ανοικτά κομμάτια, ενώ έχει τον τρόπο να κρύβει τον όγκο του και να τα καταφέρνει πολύ καλά και στα πιο κλειστά. Και αυτό δεν βαίνει σε βάρος της ποιότητας κύλισης, μιας που οι αναρτήσεις τα καταφέρνουν μια χαρά και με την απορρόφηση των ανωμαλιών του οδοστρώματος.
Εν κατακλείδι, η νέα Giulia μας κέρδισε και κατακτά μία θέση στο βάθρο κοντράροντας στα ίσα τον ανταγωνισμό. Είναι ένα αυτοκίνητο που δύσκολα θα του βρεις κάτι μεμπτό. Και αυτό βέβαια αποτυπώνεται και στην τιμή, που κάθε άλλο παρά ευκαταφρόνητη είναι. Χαλάλι όμως, με ένα τέτοιο σύνολο και με δωράκι 5 χρόνια εγγύηση, οδική βοήθεια και δωρεάν service, η συγκεκριμένη μπορεί να σταθεί επάξια απέναντι στα πάντα, στη μεσαία κατηγορία.
Περισσότερες δοκιμές ALFA ROMEO
Alfa Romeo Giulia 2.2 180 PS AT Diesel – Τεχνικα χαρακτηριστικα | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 2.143 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 83,0 x 99,0 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | εμπρός διαμήκης/ τετρακύλινδρος | |||
Ισχύς | 132 kW (180 PS) / 3.750 rpm | |||
Ροπή | 450 Nm (45,9 kgm) / 1.750 rpm | |||
Τροφοδοσία | Common rail, υπερτροφοδότηση | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 7,1 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 230 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 7,0 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική | 5,3 / 4,2 / 3,5 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 52 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 742 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6 | |||
Εκπομπή CO2 | 109 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους πίσω τροχούς | |||
Κιβώτιο | Αυτόματο 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/αεριζόμενοι δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Pirelli Cinturato P7 225/45 R18-255/40 R18 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 4.643 x 1.860 x 1.436 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.557/1.625 mm | |||
Μεταξόνιο | 2.820 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 480 lt | |||
Απόβαρο | 1.520 kg | |||
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 44.750€ |
Μπερλίνα με τα όλα της. Πανάκριβη όμως. Θυμάμαι τα χρόνια των 147 και 156. Τα χρυσά χρόνια της Alfa στην Ελλάδα. Και τότε ακριβά ήταν τα μοντέλα της, αλλά μπορούσες να τα πιάσεις. Τώρα………..
ε τωρα πεσαν οι μισθοι , για να αγοραζει με την ”ανεση” του ο Ελληνας golf, polo, a3, σανο…