NEA

Ηλεκτροϋβριδική επίθεση της Honda με το νέο Clarity

Η ιαπωνική εταιρία λανσάρει μία σειρά από Clarity μοντέλα περιλαμβάνοντας μια αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση, μία plug-in και με αιχμή του δόρατος το Clarity Fuel Cell…

Πριν από περίπου ένα χρόνο η Honda είχε ανακοινώσει το νέο υδρογονοκίνητο Clarity Fuel Cell (ουσιαστικά είναι ηλεκτροκίνητο μιας και το υδρογόνο «καίγεται» σε κυψέλες καυσίμου για να παραχθεί ηλεκτρική ενέργεια), τον αντίπαλο ουσιαστικά του Toyota Mirai.

Ξέχωρα από την έκδοση fuel cell η Honda δεν θα μπορούσε να μείνει αμέτοχη στην πιάτσα της καθαρής ηλεκτροκίνησης και έτσι ανακοίνωσε την μελλοντική παραγωγή του Clarity Electric και μίας PHEV (plug-in electric vehicle) έκδοσης που συνδυάζει έναν βενζινοκινητήρα με έναν ηλεκτροκινητήρα και προσφέρει 64 χιλιόμετρα αυτονομίας (ηλεκτροκίνητη μηδενικών ρύπων). Αλλά για τις παραπάνω εκδόσεις οι Ιάπωνες προς το παρόν δεν έχουν ανακοινώσει κάτι περισσότερο…

SMS===> Πως λειτουργεί ένα όχημα με κυψέλες καυσίμου;

Προς το παρόν οι Ιάπωνες εστιάζουν στο FCX Clarity που παρουσιάζουν στην μακρινή Καλιφόρνια, εκεί δηλαδή που υπάρχει έντονο περιβαλλοντικό πρόβλημα και κάποια σχετική υποδομή σε ότι αφορά στον ανεφοδιασμό υδρογόνου. Σχετικά με το δίκτυο H2 δεν έχουν αλλάξει και πολλά πράγματα από τότε που οδηγήσαμε την 1η γενιά FCX και ούτε πρόκειται αφού η τρέχουσα δεκαετία ανήκει στα μπαταριοκίνητα EV.

Σταδιακά όμως και όσο δεν θα βελτιώνονται με τον αναμενόμενο ρυθμό η τεχνολογία των μπαταριών, εκτιμώ πως κάπου μετά το 2030 θα γίνει ότι συμβαίνει τώρα με τα EV. Δηλαδή θα υπάρξει μία έντονη μεταστροφή των κατασκευαστών προς το υδρογόνο μπροστά αφού το στράγγισμα -από ορυκτά καύσιμα- του πλανήτη θα επαρκεί για λιγότερο από μισό αιώνα.

Επιστρέφοντας στο σήμερα μπορείτε να δείτε μερικά πολύ όμορφα βίντεο για το FCX Clarity με την ιδιαίτερη σχεδίαση και το φτερό που καλύπτει το πάνω μέρος του τροχού για καλύτερη αεροδυναμική. Κάτι που μας θυμίζει το GM EV1 που είχε κατασκευαστεί πριν από περίπου δύο δεκαετίες. Η Honda έχει προσπαθήσει να κρατήσει όσο το δυνατό χαμηλότερα τα βασικά εξαρτήματα του FCX Clarity για χαμηλότερο κέντρο βάρους και μεγαλύτερους χώρους.

Οι κυψέλες πολυμερών ισχύος 103 kW (του Mirai είναι στα 114 kW) έχουν νέα σχεδίαση -κυματοειδή, κάτι σαν τα… πατατάκια Ruffles-, ενώ η διατομή τους είναι μόλις 1 χλστ. με αποτέλεσμα να είναι 20% πιο κόμπακτ σε μέγεθος. Η παραγόμενη ενέργεια αποθηκεύεται σε μπαταρίες λιθίου (ή καταναλώνεται απευθείας) 346 V για να τροφοδοτηθεί ένας ηλεκτροκινητήρας 177 ίππων (155 του Mirai) με μέγιστη αυτονομία στα 700 χλμ και ανεφοδιασμό σε μόλις 3 λεπτά της ώρας.

Αξίζει να σημειωθεί πως η τιμή του FCX Clarity στην Καλιφόρνια είναι στις 58.490 δολάρια, ενώ εναλλακτικά υπάρχει πρόγραμμα leasing για 36 μήνες με 369 δολάρια/μήνα.

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!
Back to top button
Close
Close