ΔΟΚΙΜΕΣ

Με Mercedes-Benz GLA 45 AMG & A 45 AMG στην Ουγγαρία [first drive]

Οδηγήσαμε τις δύο top ανανεωμένες εκδοχές της δημοφιλούς A-Class και της στιλάτης A-Class στο Hungaroring αλλά και εκτός πίστας και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας…

Με την ανανέωση της GLA, του πιο μοδάτου από τα συνολικά 5 compact cars της γκάμας της Mercedes -έτσι ονομάζει η γερμανική εταιρεία τα προσθιοκίνητα μοντέλα της- ολοκληρώνεται η 2η φάση της τρέχουσας γενιάς τους. Μιας γενιάς που είναι καθόλα επιτυχημένη, καθώς και σημαντικές πωλήσεις έχει επιτύχει -έχουν ξεπεράσει τον αριθμό ορόσημο των 2.000.000 μονάδων- και έχει προσελκύσει ένα σαφώς πιο νεανικό κοινό σε σχέση με το παραδοσιακό της μάρκας. Ταυτόχρονα το κοινό αυτό έχει διευρυνθεί, μιας και σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοινώνει η γερμανική εταιρεία για το 70% των αγοραστών της A-Class είναι η πρώτη τους Mercedes.

Όπως προαναφέραμε από τις 5 προσθιοκίνητες Mercedes (A-Class, B-Class, CLA, CLA Shooting Brake, GLA) η GLA είναι αυτή που την εκπροσωπεί στην πιο δημοφιλή κατηγορία των τελευταίων ετών, αυτή των SUV. Oι αισθητικές αλλαγές στα πλαίσια της ανανέωσής της είναι περιορισμένες, καθώς δεν υπήρχε λόγος να αλλάξουν πολλά σε ένα επιτυχημένο και άμεσα αναγνωρίσιμο μοτίβο. Από κει και πέρα σαφώς και έχει αναβαθμιστεί η ποιότητα και η αίσθηση πολυτέλειας στο εσωτερικό, ενώ μεγάλες είναι και οι δυνατότητες προσωποποίησης. Οι οποίες δεν περιορίζονται μόνο στο διάκοσμο ή στις δυνατότητες διασύνδεσης -στο σημείο αυτό πρέπει να αναφέρουμε πως η οθόνη στην κονσόλα είναι πλέον μεγαλύτερη- αλλά π.χ. και στην ανάρτηση.

Έτσι ο ιδιοκτήτης της μπορεί πέρα από την στάνταρ να επιλέξει είτε τη χαμηλωμένη κατά 15 χιλιοστά σπορ είτε την off road, με αυξημένη κατά 30 χιλιοστά απόσταση από το έδαφος. Η τελευταία επιλογή σαφώς και αυξάνει σημαντικά τις δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου του μικρότερου των SUV της Mercedes, όπως διαπιστώσαμε οδηγώντας την σε μια ειδικά διαμορφωμένη πίστα στην Ουγγαρία.

Η GLA περνά με σχετική ευκολία από πραγματικά δύσκολα σημεία, ενώ η έξυπνη τετρακίνηση μπορεί να κατανέμει σωστά τη διαθέσιμη ροπή, προκειμένου να εξασφαλίζεται η κίνηση ακόμα και αν ένας από τους τροχούς της είναι στον αέρα. Σε μια τέτοια διαδρομή δύσκολα θα μπει το κορυφαίο μοντέλο της γκάμας, η GLA 45 AMG, η οποία ξεχωρίζει οπτικά από το πλήρες αεροδυναμικό πακέτο -χαρακτηριστική η πίσω αεροτομή στο πάνω μέρος της 5ης πόρτας- και κινείται από το πιο ισχυρό σύνολο 2.000 κυβικών που υπάρχει στον κόσμο.

Στην τελευταία του εκδοχή ο τετρακύλινδρος δίλιτρος της AMG, αποδίδει 381 ίππους, που εξασφαλίζουν στην GLA 45 AMG κορυφαίες επιδόσεις (0-100 σε 4,4 δεύτερα, τελική 250 χλμ./ ώρα). Ταυτόχρονα η τετρακίνηση εγγυάται πως όλα αυτά τα άλογα θα περάσουν σωστά στο δρόμο και τα 5 προγράμματα πως τα πάντα θα είναι προσαρμοσμένα στις εκάστοτε επιθυμίες του οδηγού. Μάλιστα στα Sport+ και Race -και στα δύο το ESP δρα με υστέρηση προκειμένου να αφήσει μεγαλύτερα περιθώρια fun to drive στον οδηγό- υπάρχει και εξαιρετική ηχητική υπόκρουση, που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει και «σκασίματα».

Αυτά ολοκληρώνουν το σπορ χαρακτήρα, αλλά αυτό που κάνει τη μεγαλύτερη εντύπωση είναι το πόσο άνετη είναι στο δρόμο. Η ανάρτηση ναι μεν ελέγχει τις κινήσεις και τις κλίσεις του αμαξώματος, όπως άλλωστε επιβάλλεται σε ένα αυτοκίνητο με τις συγκεκριμένες επιδόσεις, αλλά ταυτόχρονα κατορθώνει να απορροφά τις πιο πολλές από τις ανωμαλίες των δρόμων πριν αυτές φτάσουν στους επιβάτες.

Το τελευταίο στοιχείο είναι και η ειδοποιός διαφορά της από την πιο απόλυτη A 45 AMG, η οποία κινείται από το ίδιο σύνολο των 381 ίππων, αλλά είναι πιο σκληρή και λιγότερο ενδοτική. Αυτές οι ρυθμίσεις της μπορεί να κουράζουν περισσότερο σε δημόσιο δρόμο αλλά σε αποζημιώνουν αν την οδηγήσεις σε μια πίστα όπως το Hungaroring, στο οποίο διεξάγεται κάθε σαιζόν το Ουγγρικό Γκραν Πρι.

Εδώ η Α 45 AMG κινείται ταχύτατα και ελέγχεται εύκολα, ενώ τα αεροδυναμικά της βοηθήματα κάνουν πολύ καλή δουλειά συμβάλλοντας στη σταθερότητά της στις μεγάλες ταχύτητες. Το πιο σπουδαίο είναι πως στην πίστα ο οδηγός της δεν πρέπει να δείχνει την αυτοσυγκράτηση που επιβάλλεται να έχει σε δημόσιο δρόμο, αν δεν θέλει να κινείται με υπερ- διπλάσια χλμ./ ώρα σε σχέση με αυτά που καθορίζουν τα όρια.

Το ότι στην πράξη η A 45 AMG και η αντίστοιχη GLA παρά τα πολλά κοινά τους έχουν πράγματι διαφορετική εστίαση είναι σαφώς μέρος της επιτυχίας τους. Και αυτό ισχύει τόσο για τις αντίστοιχες εκδόσεις των CLA και CLA Shooting Brake όσο και για τις στάνταρ εκδοχές και των 5 compact cars, που στην ουσία απευθύνονται και σε ένα διαφορετικό κοινό

To τελευταίο οι ιθύνοντες της γερμανικής εταιρείας θα το ενισχύσουν κι άλλο, μιας και στην επόμενη γενιά των προσθιοκίνητων μοντέλων τους οι εκδόσεις αμαξωμάτων θα είναι αντί για 5 που είναι σήμερα 8. Στις υπάρχουσες θα προστεθεί, όπως έχουμε γράψει, σίγουρα ένα σεντάν που προορίζεται καταρχήν για την αγορά της Κίνας, ενώ τα άλλα δύο θα είναι ένα κάμπριο και ένα κουπέ SUV ή crossover κατά τα πρότυπα της E-Class All Terrain.

Παράλληλα θα αυξηθούν και οι ηλεκτρικές εκδόσεις που μέχρι στιγμής περιορίζονται στην B 250 e των 179 συνδυαστικών ίππων, που σύμφωνα με τον κύκλο NEFZ έχει αυτονομία 200 χιλιομέτρων. Η ηλεκτρική B-Class, όπως είδαμε, ακολουθεί χωρίς κανένα θέμα την κυκλοφορία τόσο στις εθνικές οδούς όσο και σε αστικό περιβάλλον, έχοντας να επιδείξει ένα 0-100 σε μόλις 7,9 δεύτερα και μια τελική ταχύτητα, που για λόγους κατανάλωσης της ενέργειας της μπαταρίας δεν ξεπερνά τα 160 χλμ./ ώρα.

MERCEDES GLA 45 AMG
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.417×1.804×1.494 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.699 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 421- 1.235 λίτρα
Βάρος: 1.510 κιλά
Κινητήρας: 1.991 κ.εκ., 4 κύλινδροι, turbo βενζίνης
Ισχύς: 381 PS/ 6.000 σ.α.λ.
Ροπή: 475 Nm/ 2.250- 5.000 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 4,4”, 250 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση (επίσημη): 7,4 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 172 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 421 €
Τιμή: από 67.770 €

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Back to top button