ΔΟΚΙΜΕΣ

Nissan Micra 1.5 Diesel [test drive]

Με την δυναμική του εμφάνιση και την ολική του αναβάθμιση το Micra γυρίζει σελίδα και με στόχο ένα πιο νεανικό και απαιτητικό κοινό…

Να ξεχάσουμε ότι ξέραμε; Κάπως έτσι έχουν τα πράγματα απέναντι στην προηγούμενη γενιά με τις «μικρές» προσδοκίες. Ωστόσο, για το νέο Micra οι προσδοκίες είναι πολύ μεγαλύτερες και ένας από τους προβληματισμούς των ανθρώπων της Nissan ήταν αν θα διατηρούσαν μία ονομασία που βαστά εδώ και 34 χρόνια. Αν με ρωτούσατε θεωρώ πως το άλμα με το νέο μοντέλο είναι τόσο μεγάλο που μάλλον θα δικαιολογούσε μία διαφορετική ονομασία, αλλά ακόμη και με την κλασική το νέο Micra θα καταφέρει να πλασαριστεί στις top θέσεις των πωλήσεων.

Καταρχήν, είναι μπάνικο και νεανικό στην όψη, ώστε το ντιζάιν να κατατάσσεται ανάμεσα στα βασικότερα ατού έναντι του ανταγωνισμού. Στη νέα γενιά οι σχεδιαστές της Nissan άφησαν πίσω τους την εικόνα του πρακτικού, συνάμα όμως και αισθητικά συγκρατημένου –για να μην πούμε αδιάφορου– αυτοκινήτου, και επένδυσαν σε μια σύγχρονη φόρμα αμαξώματος, με έντονο ανάγλυφο, χαρακτηριστικά στοιχεία, όπως η εμφατική μάσκα, ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες, όπως οι κρυφές πίσω χειρολαβές ή τα πίσω φώτα, και πιο δυναμικές αναλογίες, χάρη στην αύξηση του πλάτους και την ταυτόχρονη μείωση του ύψους.

Συγκεκριμένα, ένα από τα βασικά στοιχεία που διαμορφώνουν ένα συμβατό με τα ευρωπαϊκά γούστα στιλ είναι οι έντονες ακμές και τα νεύρα, όπως και οι πιο δυναμικοί προβολείς με LED ημέρας που δημιουργούν ένα νεανικό και πιο αεροδυναμικό (με συντελεστή Cd 0,29) σύνολο. Το οποίο τονίζεται από το φαρδύτερο αμάξωμα με +7,8 εκατοστά (συνολικό πλάτος στα 1,743 μέτρα), ενώ αντίθετα το ύψος έχει μειωθεί κατά 5,5 εκατοστά (στα 1,455 μέτρα). Επίσης, το αποκλειστικά πεντάθυρο είναι 17,4 εκατοστά μακρύτερο -από το προηγούμενο- με το συνολικό μήκος να φτάνει τα 3,999 μέτρα.

Έτσι, το νέο Micra είναι μοντέρνο και φρέσκο, απ’ όποια γωνία κι αν το κοιτάξεις, έχει ταυτόχρονα αρκετές δυνατότητες προσωποποίησης, ενώ η ίδια λογική έχει ακολουθηθεί και στο εσωτερικό του. Το ποιοτικό ταμπλό ακολουθεί μία πιο συμβατική προσέγγιση με έναν ευανάγνωστο πίνακα με μεγάλα όργανα (ενδιάμεσα υπάρχει η κλασική οθόνη για το trip computer), το τιμόνι με το κοφτό κάτω μέρος προσδίδει ένα νεανικό τόνο, ενώ στο μέσο μία εύχρηστη οθόνη αφής (στην top έκδοση είναι 7’’ με NissanConnect) πλαισιώνεται από εύτακτα τοποθετημένους διακόπτες. Οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι τουλάχιστον ικανοποιητικές σε αριθμό, ενώ στις πλούσιες Tekna εκδόσεις κυριαρχεί το μαλακό υλικό στο πάνω μέρος του ταμπλό.

Ενδιαφέρον στοιχείο το premium ηχοσύστημα Bose Personal, με την πολύ καλή απόδοση, όπως διαπιστώσαμε, που αποτελεί καινοτομία για την κατηγορία, καθώς μέχρι τώρα τέτοιου είδους εξοπλισμός ήταν διαθέσιμος μόνο σε μεγαλύτερα και ακριβότερα μοντέλα. Από κει και πέρα, υπάρχουν, ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού, όλα τα συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας –πολύ καλό το Intelligent Lane Intervention (Έξυπνη Παρέμβαση Εσφαλμένης Αλλαγής Λωρίδας), αλλά και το Intelligent Around View Monitor (Έξυπνη Πανοραμική Θέαση), που έγινε γνωστό από τα crossovers της Nissan και τώρα είναι διαθέσιμο για πρώτη φορά και στο νέο Micra–, καθώς και δυνατότητες διασύνδεσης με smartphone.

Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες μπορεί να μην είναι από τους κορυφαίους της κατηγορίας, αλλά υπάρχει αρκετός χώρος για τα γόνατα δίχως τα κεφάλια να βρίσκουν στην οροφή (σ.σ. ακόμη και με οδηγό 1,85 μέτρων ο ακριβώς πίσω επιβάτης θα ταξιδέψει με σχετική άνεση). Τουλάχιστον ικανοποιητικός είναι και ο χώρος αποσκευών που προσφέρει 300 λίτρα (έως 1.004 όταν πέσουν τα πίσω διαιρούμενα σε αναλογία 60/40 καθίσματα), αν και οι πλαϊνοί θόλοι μπαίνουν αρκετά προς τα μέσα (κάτι που ισχύει για πολλά «μικρά») μειώνοντας λιγάκι το πλάτος.

photos: gkaragiorgakis

Η πρώτη μας δοκιμή επί ελληνικού εδάφους έγινε με την ντίζελ έκδοση ταξιδεύοντας έως την Πύλο, στο πλαίσιο της πανελλαδικής παρουσίασης που έγινε πρόσφατα στο Costa Navarino. Ο γνωστός και πολυφορεμένος ντίζελ 1.500άρης με τους 90 ίππους είναι ελαστικός από χαμηλά και αρκετά πολιτισμένος, έχει ικανοποιητικά αποθέματα ισχύος σε όλη την κλίμακα λειτουργίας του και καλή απόκριση στο γκάζι. Οι επιδόσεις που εξασφαλίζει είναι ικανοποιητικές για τα δεδομένα της κατηγορίας (0-100 σε 11,9 δεύτερα, τελική 179 χλμ./ώρα), ενώ την ίδια στιγμή αποδεικνύεται ιδιαίτερα οικονομικός, με τα περίπου 5,3 λίτρα./100 χλμ. που επιτυγχάνονται χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια και προσοχή από την πλευρά του οδηγού. Αν ο τελευταίος προσπαθήσει και προσέξει, μπορεί να δει ακόμα πιο χαμηλές τιμές, ειδικά στην Εθνική, όπου το νέο Micra ταξιδεύει άνετα, γρήγορα και οικονομικά.

Εντύπωση προκαλεί η πολύ καλή ποιότητα κύλισης, η σταθερότητα στις υψηλές στροφές και γενικότερα το καλοστημένο σασί που «κρύβει» την ταχύτητα του αυτοκινήτου στην εθνική οδό δίνοντας την ψευδαίσθηση πως οδηγείς ένα μεγαλύτερο (αυτοκίνητο). Αν και κάπως ελαφρύ το τιμόνι βαραίνει με την ταχύτητα και αποκτά σχετικά καλή ακρίβεια, ο επιλογέας κουμπώνει με σαφήνεια, ενώ η ανάρτηση προσφέρει πολύ καλή άνεση (ακόμη και με τις 17άρες ζάντες). Στις στροφές οι κλίσεις είναι λογικές, ενώ στην ευθεία αυτό που εντυπωσιάζει είναι η πολύ καλή δουλειά που έχει γίνει στον τομέα της ηχομόνωσης δίχως στην εν λόγω έκδοση να ενοχλεί η ντίζελ χροιά.

Αξιοσημείωτο είναι πως τo νέο Micra βασίζεται σε μία αναβαθμισμένη εκδοχή της προηγούμενης πλατφόρμας «V-platform», αλλά υπάρχουν ριζικές αλλαγές στην έδραση των νέων μηχανικών συνόλων (κινητήρες και κιβώτια της Renault), στις αναρτήσεις… μέχρι στην θέση των πεντάλ και του ρεζερβουάρ. Το σύστημα διεύθυνσης με την ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση προέρχεται από το Qashqai, ενώ οι δεσμοί με το Clio είναι ισχυροί μιας και το νέο Micra είναι το πρώτο Nissan που κατασκευάζεται σε εργοστάσιο της Renault στην Ευρώπη (στο Fins της Γαλλίας μαζί με τα Clio και Zoe).

Όσο για την τιμή αγοράς του, σε συνδυασμό με τον diesel των 1.500 κυβικών, θα πρέπει να την υπολογίζετε από 14.890 ευρώ (με μια έκπτωση που ισχύει αυτόν τον καιρό). Οι εκδόσεις βενζίνης, πάντως, ξεκινούν από 12.090 ευρώ για την βασική με το τρικύλινδρο ατμοσφαιρικό σύνολο των 1.000 κ.εκ. και των 73 ίππων και από 13.490 ευρώ για την επίσης τρικύλινδρη turbo των 900 κ.εκ. και των 90 ίππων (95 με overboost). Πέρα από τις εκδόσεις με το μηχανικό κιβώτιο (όλες με 5άρια), αργότερα (το 2018) θα υπάρξει και αυτόματη τύπου CVT. Εδώ μπορείτε να κατεβάσετε τον αναλυτικό τιμοκατάλογο, εδώ ο εξοπλισμός και τα τεχνικά χαρακτηριστικά.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων NISSAN

Nissan Micra 1.5 Diesel – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.461 cc
Διάμετρος x διαδρομή 76,0 x 80,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 66 kW (90 PS) / 4.000 rpm
Ροπή 220 Nm (22,4 kgm) / 2.00 rpm
Τροφοδοσία Common rail, υπερτροφοδοτούμενος
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,9 sec
Τελική ταχύτητα 179 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 5,2 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 3,5 / 3,2 / 3,1 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 41 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 788 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 από 85 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone Turanza, 205/45 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 3.999 x 1.743 x 1.455 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.510/1.520 mm
Μεταξόνιο 2.525 mm
Χώρος αποσκευών 300-1.004 lt
Απόβαρο 1.157 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 14.890€ (με έκπτωση 300€)

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!