Δύο από τις σοβαρότερες προτάσεις στη μικρομεσαία κατηγορία στέκονται ενώπιος ενωπίω. Ο Γαλλικός εμφύλιος αναμένεται ιδιαίτερα σκληρός…
Για το Peugeot 308 δεν χρειάζονται πολλά. Εδώ και 3 χρόνια που κυκλοφορεί η δεύτερη γενιά του, πλασάρεται στις κορυφαίες θεσείς του ανταγωνισμού, όντας ένα από τα πλέον ολοκληρωμένα μοντέλα της αγοράς. Το Megane πάλι, άρτι αφιχθέν, στην τέταρτη πλέον γενιά, κουβαλάει στην πλάτη του μία σημαντική ιστορία και ταυτόχρονα όλη την τεχνογνωσία και τις τελευταίες εξελίξεις από τη Renault. Η σύγκριση, στην προκειμένη περίπτωση, δεν πρόκειται να βγάλει εύκολα νικητή.
Ξεκινώντας από την αισθητική, αμφότερα έχουν να επιδείξουν ένα προσεγμένο παρουσιαστικό, με το 308 να κερδίζει σε κομψότητα και το Megane -με τη σειρά του- να υπερτερεί σε νεανικότητα. Περί ορέξεως, ουδείς λόγος. Κάτι ανάλογο ισχύει και στο εσωτερικό, όπου και εδώ τα πράγματα είναι αμφίρροπα. Και τα δύο έχουν προχωρημένο σχεδιασμό, ενώ δίνουν έμφαση στη λεπτομέρεια, χρησιμοποιώντας ποιοτικά υλικά. Στα highlights του Peugeot ανήκει το μικρό, flat bottom τιμόνι και ο όμορφος πίνακας οργάνων, με το αντίθετα κινούμενο στροφόμετρο. Το Megane από την άλλη, σαν πιο νέο, εφοδιάζεται με μία μεγάλη, κατακόρυφη, τύπου tablet, οθόνη, που τραβάει αμέσως τα βλέμματα. Η τελευταία περιλαμβάνει ενδείξεις από το σύστημα πλοήγησης και το ηχοσύστημα, μέχρι προγράμματα οδήγησης και μία ολόκληρη ανάλυση της ποιότητας του αέρα στην περιοχή, οπότε οι λάτρεις των gadget θα τη λατρέψουν.
Αυτά όμως τα τόσο προσεγμένα και όμορφα εσωτερικά έχουν και μερικές ατέλειες, που εντοπίζονται κυρίως στην πρακτικότητα και την εργονομία. Για το μεν 308 η έλλειψη φυσικών διακοπτών για τον κλιματισμό και η ενσωμάτωση όλων των επιμέρους λειτουργιών στην οθόνη αφής απαιτεί μεγαλύτερη προσοχή από τον οδηγό, από αυτή που θα έπρεπε. Το Megane πάλι, λόγω του όγκου των δεδομένων και της πολυπλοκότητας αυτού, καταλήγει να έχει ένα ελαφρά δύσχρηστο infotainment, ενώ άβολα τοποθετημένοι (πολύ πίσω σε σχέση με τη φυσική θέση του χεριού του οδηγού) είναι και οι διακόπτες των παραθύρων.
Στο κομμάτι των μεταφορικών δυνατοτήτων, πάντως, κανείς δεν θα μείνει παραπονεμένος. Αμφότερα προσφέρουν επαρκείς χώρους για μία οικογένεια, με το Megane να προσφέρει ελαφρά περισσότερο «αέρα» στα κεφάλια των πίσω επιβατών. Αντίστοιχα ικανοποιητικά είναι και τα πορτμπαγκάζ, με αυτό του 308 να παίρνει κεφάλι με μερικά επιπλέον λίτρα χωρητικότητας. Με τη σειρά τους, οι θέσεις οδήγησης είναι αντίστοιχα καλές, με αυτή του Megane να προκρίνεται οριακά, λόγω άνεσης και πλευρικής στήριξης του καθίσματος.
photos: ptritaris
Σε ο,τι αφορά στους κινητήρες, οι Γάλλοι ξέρουν καλά τι εστί diesel και δεν διστάζουν να το δείξουν. Όπως φαντάζεστε και εδώ τα πράγματα είναι αμφίρροπα και κρίνονται στις λεπτομέρειες. Καταρχήν μιλάμε για δύο σύγχρονα, πολιτισμένα σύνολα. Κανένα δεν μεταφέρει κραδασμούς στο εσωτερικό, ούτε έχει υψηλή ηχητική υπογραφή, η ηχομόνωση όμως του Megane είναι το κάτι άλλο. Από κατανάλωση πάλι, η διαφορά είναι αμελητέα, με το 308 να έχει το πάνω χέρι. Στην πράξη και τα δύο μοτέρ έχουν αρκετή ροπή από χαμηλά, που τα βοηθά να κινούνται άνετα σε συνθήκες κίνησης αλλά και στον ανοικτό δρόμο.
Η επιπλέον ισχύς του 308 κάνει μια μικρή διαφορά στις επιδόσεις, θα ήμασταν όμως άδικοι να μην αναφέρουμε ότι το Megane έχει και ισχυρότερη έκδοση 130 ίππων, οπότε δεν έχει νόημα να μείνουμε στη σύγκριση αριθμών. Αντίστοιχα για το 308, ενώ ζητήσαμε από την αντιπροσωπεία μοντέλο με μηχανικό κιβώτιο, μας έδωσαν τελικά αυτόματο, οπότε και εδώ υπάρχει μία ελαφρά ασυμβατότητα. Ας είναι όμως. Αυτό που ισχύει είναι ότι το ΕΑΤ6 κιβώτιο της Peugeot έχει στρωτή λειτουργία και εξασφαλίζει σβέλτες αλλαγές, με μία ελαφρά υστέρηση όμως σε απότομη πίεση του δεξιού πεντάλ. Με τη σειρά του, το μηχανικό, εξάρι, κιβώτιο του Megane έχει ωραία αίσθηση και σχετικά πυκνή κλιμάκωση.
Περνώντας στο δρόμο και τα δύο μοντέλα δείχνουν σχεδιασμένα με γνώμονα την άνεση και την ποιότητα κύλισης. Οι αναρτήσεις του μικρομεσαίου της Renault, σαν πιο νέες, εξασφαλίζουν οριακά καλύτερη διαχείριση των ανωμαλιών του οδοστρώματος. Ελαφρά καλύτερο δείχνει αντίστοιχα και στα φρένα, οι γενικότερες διαφορές όμως είναι τέτοιες που δεν έχει τόση σημασία να τις αναλύσει κανείς. Με λίγα λόγια, συζητάμε για δύο από τα καλύτερα αυτοκίνητα της κατηγορίας, τα οποία είναι απόλυτα στιβαρά, προσφέρουν όλη την απαιτούμενη πρόσφυση και εμπνέουν ασφάλεια με την εξαιρετική οδική τους συμπεριφορά.
Στο δια ταύτα, αν αθροίσει κανείς τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του καθενός, ίσως το Megane να βρίσκεται οριακά μπροστά. Στην πράξη πάντως, δεν θα ξεχωρίσουμε κανένα από τα δύο, αφού πρόκειται για πολύ καλά μοντέλα, τα οποία και συστήνουμε ανεπιφύλακτα.
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων PEUGEOT
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων RENAULT
Τεχνικα χαρακτηριστικα | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | Peugeot 308 1.6 Blue HDI ΕΑΤ6 | Renault Megane 1.5 dCi 110 | ||
Κυβισμός | 1.560 cc | 1.461 cc | ||
Διάμετρος x διαδρομή | 75,0×88,3 mm | 76,0×80,5mm | ||
Διάταξη/κύλινδροι | εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος | εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος | ||
Ισχύς | 88 kW (120 PS) / 3.500 | 81 kW (110 PS) / 4.000 rpm | ||
Ροπή | 300 Nm (30,5 kgm) / 1.750 rpm | 260 Nm (26,4 kgm) / 1.750 rpm | ||
Τροφοδοσία | common rail με υπερτροφοδότηση | common rail με υπερτροφοδότηση | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 9,6 sec | 11,3 sec | ||
Τελική ταχύτητα | 196 km/h | 187 km/h | ||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 6,0 lt/100 km | 5,7 lt/100 km | ||
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική | 4,0 / 3,5 / 3,3 lt/100 km | 4,2 / 3,7 / 3,4 lt/100 km | ||
Ρεζερβουάρ | 53 lt | 47 lt | ||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 883 km | 824 km | ||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6 | Euro 6 | ||
Εκπομπή CO2 | 94 g/km | 95 g/km | ||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | Στους εμπρός τροχούς | ||
Κιβώτιο | Αυτόματο 6 σχέσεων | Μηχανικό 6 σχέσεων | ||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας | ||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι | Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι | ||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Goodyear EfficientGrip, 205/55 R16 | Michelin Primacy 3, 205/50 R17 | ||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση | ||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 4.253×1.804×1.477 mm | 4.359×1.814×1.447mm | ||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.563/1.557 mm | 1.591/1.586 mm | ||
Μεταξόνιο | 2.620 mm | 2.669mm | ||
Χώρος αποσκευών | 420 lt | 384 lt | ||
Απόβαρο | 1.255 kg | 1.280 kg | ||
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ | ||||
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού | από 21.100€ | από 21.390€ |