Fiat 124 Spider [test drive]

Cabrio υπάρχουν πολλά, κανένα όμως δεν φτάνει την αίσθηση ελευθερίας, σε συνδυασμό με την οδηγική απόλαυση, που προσφέρει ένα roadster…

Έχοντας ήδη οδηγήσει το Abarth 124 Spider και γνωρίζοντας ότι στην ουσία βασίζεται στο καινούριο Mazda MX-5, οι προσδοκίες γύρω από το εν λόγω όχημα είναι πολλές. Και πράγματι, το νέο μοντέλο της Fiat, δεν απογοητεύει. Συνδυάζοντας αρμονικά την ιταλική φινέτσα, τη λιτότητα ενός αυθεντικού roadster και την αίσθηση που θα περίμενε κανείς από ένα ελαφρύ πισωκίνητο, καταφέρνει να αποτελέσει έναν «έρωτα καλοκαιρινό», με την προοπτική όμως αυτός να αντέξει και στις μετέπειτα εποχές…

Ξεκινώντας κάπως ανορθόδοξα, θα πρέπει αρχικά να παραδεχτούμε ότι η εκδοχή του 124 της Fiat είναι σαφώς προτιμότερη από αυτή της Abarth. Το τελευταίο μπορεί να έχει μεγαλύτερη ισχύ και πιο απόλυτο στήσιμο, χάνει όμως αυτό τον ισορροπημένο χαρακτήρα, ενώ είναι και περίπου 20.000 ευρώ ακριβότερο, ποσό διόλου αμελητέο. Αφού λοιπόν ξεκαθαρίσαμε με αυτό, ας περάσουμε στα επιμέρους.

Το πρώτο και καλύτερο στο 124 Spider είναι η ποιοτική, υφασμάτινη οροφή του. Με διαφορά η πιο εύκολη μηχανικά αναδιπλούμενη οροφή των τελευταίων δεκαετιών. Απασφαλίζεις, σπρώχνεις προς τα πίσω και τέρμα. Χωρίς καμία σοβαρή δύναμη ή ιδιαίτερη τεχνική, μέσα σε 2-3 δλ. έχεις ολοκληρώσει την όλη διαδικασία ανοίγματος/ κλεισίματος και απολαμβάνεις τον ουρανό που εκτείνεται πάνω σου.

Δεύτερος σταθμός το σαλόνι. Ένα όμορφο, τριάκτινο τιμόνι, μία έγχρωμη οθόνη αφής και ένας εξαιρετικός σε αίσθηση, κοντός, επιλογέας για το κιβώτιο, είναι όλα όσα χρειάζονται. Όλα τα χρησιμοποιούμενα υλικά, δέρμα, μέταλλο και καλής ποιότητας πλαστικό, είναι προσεγμένα. Στο βωμό, βέβαια, της αισθητικής θυσιάζονται οι ανέσεις, αφού επαρκής χώρος δεν υπάρχει ούτε για να αφήσει κανείς το κινητό του. Μπρος στα κάλλη όμως τι είν’ ο πόνος… Στον εξοπλισμό του αυτοκινήτου αξίζει να αναφέρουμε τα θερμαινόμενα καθίσματα -χρήσιμα για όσους οδηγούν open-top και πέραν των καλοκαιρινών μηνών- καθώς επίσης το σύστημα πλοήγησης, την κάμερα οπισθοπορείας και το ηχοσύστημα της Bose, με 9 ηχεία,που προσφέρει έναν αρκετά ποιοτικό ήχο.

photos: nmarinopoulos

Επόμενη στάση, ο κινητήρας. Το γνωστό υπερτροφοδοτούμενο σύνολο των 1.4 λίτρων και 140 ίππων της Fiat δείχνει να ταιριάζει γάντι στη λογική και στο μειωμένο βάρος του 124 Spider. Η λειτουργία του παρουσιάζει ένα γρέζι, αυτό όμως δεν είναι απαραίτητα ενοχλητικό, με δεδομένη τη φιλοσοφία του αυτοκινήτου. Με εξαίρεση την πολύ χαμηλή περιοχή των στροφών, προσφέρει αρκετή ροπή και μία γραμμική συνέχεια, μέχρι τον κόφτη. Με τη σειρά του, το κιβώτιο είναι πραγματικά απολαυστικό, με κοντές διαδρομές, ωραία αίσθηση και σωστή κλιμάκωση.

Με το 0-100 χλμ./ώρα στα 7,5 δλ και με τελική 215 χλμ./ώρα, το 124 Spider έχει όλα όσα χρειάζεται για να υποστηρίξει το ρόλο του. Το άκαμπτο πλαίσιο και οι σφιχτές αναρτήσεις διαχειρίζονται με επιτυχία τις δυνάμεις της κίνησης, αφήνοντας τον οδηγό να είναι ο κύριος του παιχνιδιού. Όπλα του η καλή θέση οδήγησης, ένα γρήγορο σε απόκριση και καλό σε αίσθηση τιμόνι και ένας πίσω άξονας που δεν λέει όχι στα παιχνίδια, εφόσον κανείς το επιδιώξει. Αν υπήρχε και μπλοκέ διαφορικό, τα πράγματα θα ήταν καλύτερα, αυτό όμως το αναφέρουμε σαν παρατήρηση και όχι σαν γκρίνια. Η ευστάθεια παραμένει στις υψηλές ταχύτητες, μαζί με αρκετό θόρυβο, λόγω οροφής. Ο στροβιλισμός του αέρα, ωστόσο, όταν είναι ανοικτό, είναι λιγότερος από ότι θα περιμέναμε.

Εν τέλει, το 124 Spider είναι ένα fun to drive αυτοκίνητο, απολαυστικό τόσο σε διαδρομές με στροφές, όσο και σε απλές βόλτες στην παραλία. Μπορεί να μη βολέψει απόλυτα στην καθημερινή χρήση, είναι όμως ένα roadster που πραγματικά δεν του λείπει τίποτα σε χαρακτήρα, σχεδιασμό και αίσθηση. Η Fiat, αντικειμενικά, έκανε καλά τη δουλειά της.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων FIAT-ABARTH

Abarth 124 Spider ΑΤ – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.368 cc
Διάμετρος x διαδρομή 72,0 x 84,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εγκάρσια τοποθετημένος/τετρακύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 103 kW (140 PS) / 5.000 rpm
Ροπή 240 Nm (24,5 kgm) / 2.250 rpm
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,5 sec
Τελική ταχύτητα 215 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 9,1 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 8,5 / 6,4 / 5,1 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 45 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 494 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 148 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Διπλά ψαλίδια / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone Potenza S001205/45 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.054 x 1.740 x 1.233 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.496/1.503 mm
Μεταξόνιο 2.310 mm
Χώρος αποσκευών 140 lt
Απόβαρο 1.125 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 32.000€
Ετικέτες

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close