SUV υπάρχουν πολλά. Αν όμως αναζητάτε κάτι με λογική τιμή, σύγχρονο πρόσωπο και πραγματικά τεράστιους χώρους, η Skoda έχει τη λύση.
Και το όνομα αυτού, Kodiaq. Πρόκειται για ένα όχημα ελευθέρου χρόνου το οποίο βασίζεται στην πλατφόρμα MQB του ομίλου VW, την ίδια που χρησιμοποιούν και τα VW Tiguan/ Seat Ateca. Εάν ωστόσο σκέφτεστε ότι πρόκειται για μία από τα ίδια, κάνετε τεράστιο λάθος. Και εξηγούμαστε γιατί. Οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές της Skoda αποφάσισαν μεν να βγάλουν ένα SUV, θέλησαν όμως αυτό να είναι όσο το δυνατόν μεγαλύτερο σε διαστάσεις, σε σχέση με τον ανταγωνισμό της κατηγορίας.
Έτσι, δημιούργησαν ένα μοντέλο με μήκος 4,7 και μεταξόνιο 2,79 μέτρα, αισθητά μεγαλύτερο από τα συνηθισμένα. Ανοίγοντας λοιπόν την πόρτα, το πρώτο που αντικρίζει κανείς είναι ένα τεράστιο εσωτερικό, που θυμίζει κάτι από Superb. Χωρίς υπερβολή, οι χώροι πίσω επιτρέπουν σε μπασκετμπολίστες να κάθονται σταυροπόδι. Μάλιστα, η πίσω σειρά καθισμάτων μετακινείται κατά τον διαμήκη άξονα (κατά 18 εκατοστά) ενώ, αν κάποιος επιθυμεί, το Kodiaq προσφέρεται και σε επταθέσια διαμόρφωση. Με τη σειρά του το διαμέρισμα των αποσκευών έχει χωρητικότητα 650-2.065 λίτρων, ιδανική για μετακομίσεις…
Πέραν της αναμφισβήτητης ευρυχωρίας, το νέο SUV της Skoda τα καταφέρνει καλά και σε άλλους τομείς, όπως αυτός της αισθητικής. Το ταμπλό του δείχνει προσεγμένο, με καλά υλικά, σύγχρονο σχεδιασμό και αρκετές ηλεκτρονικές ευκολίες. Ενδεικτικά, αναφέρουμε τη μεγάλη και εύχρηστη οθόνη αφής που δεσπόζει στο κέντρο, κρυμμένη επιμελώς πίσω από μία γυαλιστερή, μαύρη επιφάνεια. Πέραν αυτών, θετικά αποτιμάται και το γεγονός ότι υπάρχουν άφθονοι χώροι για μικροαντικείμενα, στο ταμπλό, στην κεντρική κονσόλα, στις πόρτες, παντού. Σε βαθμό που μπορεί να κοντράρει στα ίσα ακόμα και τα πιο χρηστικά πολυμορφικά.
photos: nmarinopoulos
Αλλάζοντας θέμα, το εν λόγω όχημα είναι εφοδιασμένο με το μικρότερο μηχανικό σύνολο της γκάμας, ήτοι τον 1.4 TSI των 125 ίππων. Για τον όγκο και τα 1.500+ κιλά του αυτοκινήτου, το συγκεκριμένο μοτέρ δεν φαντάζει τόσο ικανό. Στην πράξη όμως, τα 200 Nm ροπής που αποδίδονται μόλις από τις 1.400-4.000 σ.α.λ. είναι αρκετά για να προσφέρουν όσο γκάζι χρειάζεται για τις καθημερινές μετακινήσεις του ένας μέσος οδηγός. Ο τελευταίος δεν θα νιώσει πουθενά κενό ισχύος, ενώ θα κινηθεί αξιοπρεπώς και στην εθνική. Στα συν η καλή ηχομόνωση, η δουλειά που έχει γίνει σε θέματα κραδασμών και η αρμονική συνλειτουργία του συνόλου με το εξάρι κιβώτιο των ταχυτήτων. Στα μείον η κατανάλωση που, χωρίς να είναι υπερβολική, κρίνεται ελαφρά αυξημένη.
Στο δρόμο το Kodiaq συμπεριφέρεται όπως ακριβώς θα περίμενε κανείς από ένα σύγχρονο SUV. Ο μεγάλος όγκος και η κάπως χαλαρή συμπεριφορά των αναρτήσεων δεν βοηθάει στο να νιώσει ακριβώς ο οδηγός ότι «φοράει» το αυτοκίνητο. Αντίστοιχα και το τιμόνι δεν μεταφέρει πολλή πληροφόρηση, παρότι υπακούει με σχετική αμεσότητα στις εντολές. Το όλο σύνολο, ωστόσο, είναι σταθερό και δίνει μία αίσθηση ασφάλειας. Οι κλίσεις στις στροφές παραμένουν σε λογικά επίπεδα, ενώ τα φρένα είναι καλά σε αίσθηση και δείχνουν πολύ αποδοτικά.
Τόσο ο μπροστινός, όσο και ο πίσω άξονας διαχειρίζονται με αρκετή επιτυχία τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, γεγονός στο οποίο συνεισφέρουν -εν μέρει- και τα υψηλού προφίλ ελαστικά της Bridgestone. Γενικά, για την άνεση και την ποιότητα κύλισης, δεν μπορεί κανείς να προσάψει οτιδήποτε αρνητικό. Και αυτό είναι, ίσως, το μεγαλύτερο ατού του συγκεκριμένου μοντέλου. Το γεγονός ότι -από άποψης χώρων- παίζει σε μία δική του κλάση. Σαν σύνολο δεν έχει κανένα ουσιαστικό μειονέκτημα που να μπορεί να το φέρει σε δύσκολη θέση. Και -το καλύτερο- ξεκινά μόλις από τα 22.000 ευρώ, με σοβαρό επίπεδο εξοπλισμού. Τι άλλο μπορεί να ζητήσει κανείς σε αυτή την τιμή;
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων SKODA
Skoda Kodiaq 4X2 1.4 TSI125 PS – Τεχνικα χαρακτηριστικα | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 1.395 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 74,5 x 80,0 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | εγκάρσια τοποθετημένος/τετρακύλινδρος σε σειρά | |||
Ισχύς | 92 kW (125 PS) / 5.000-6.000 rpm | |||
Ροπή | 200 Nm (20,4kgm) / 1.400-4.000 rpm | |||
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός με υπερτροφοδότηση | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 10,7 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 190 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 8,4 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική | 7,4 / 6,0 / 5,2 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 58 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 690 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6 | |||
Εκπομπή CO2 | 139 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |||
Κιβώτιο | Μηχανικό 6 σχέσεων | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson / Πολλαπλών συνδέσμων | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Bridgestone Dueler H/P Sport 215/65 R17 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 4.697 x 1.882 x 1.655 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.586/1.576 mm | |||
Μεταξόνιο | 2.791 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 650-2.065 lt | |||
Απόβαρο | 1.527 kg | |||
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 22.000€ |
Καλησπέρα, σε πρόσφατη επίσκεψη σε αντιπροσωπεία και μετά από test drive μου είπαν ότι η πίσω ανάρτηση είναι πολλαπλών συνδέσμων και όχι ημιάκαμπτος άξονας.
Είστε σίγουροι για τον ημιάκαμπτο πίσω?
Το αυτοκίνητο πολύ καλό, προσοχή όμως στην εργοστασιακή τιμή προ φόρων.Μετά το μεταλλικό χρώμα δεν του βάζεις τίποτα άλλο από εξοπλισμό στην συγκεκριμένη έκδοση καθώς λόγω της αλλαγής στον υπολογισμό του τέλους ταξινόμησης, η αξία εκτινάσσεται πάνω από 25.000€. Μαγεία!!
Πάντως δεν του λείπει κάτι ιδιαίτερο.
Καλησπέρα σας, ευχαριστούμε για την επισήμανση. Όντως η πίσω ανάρτηση είναι πολλαπλών συνδέσμων και εκ παραδρομής γράψαμε για ημιάκαμπτο άξονα. Αναφορικά με την αξία του αυτοκινήτου, ο επίσημος τιμοκατάλογος της εταιρίας αναφέρει ότι η εν λόγω έκδοση ξεκινά από τα 22.000 ευρώ, τιμή που περιλαμβάνει ΦΠΑ και τέλος ταξινόμησης.