Χρηστικό: Πως μπορώ να αλλάξω ένα σκασμένο ελαστικό;

Υπάρχουν κάποια πράγματα γύρω από το αυτοκίνητο, τα οποία καλό θα είναι να γνωρίζουν όλοι ανεξαιρέτως. Όπως για παράδειγμα η αντικατάσταση ενός τροχού, λόγω σκασμένου ελαστικού.

Οδηγώντας κάποια στιγμή αμέριμνοι, ξαφνικά το αυτοκίνητο αρχίζει να «τραβάει» προς τα δεξιά, η ανάρτηση αδυνατεί να φιλτράρει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, το τιμόνι πληροφορεί ότι κάτι δεν πάει καλά ενώ γενικά υπάρχει μία αστάθεια. Εφόσον νιώσετε ένα ή περισσότερα από αυτά τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα, τότε μάλλον ήρθε η ώρα να πατήσετε ελαφρά φρένο και να σταματήσετε σιγά σιγά δεξιά, σε κάποιο σημείο που δεν κινδυνεύετε και δεν εμποδίζετε την κυκλοφορία, ώστε να ελέγξετε τους τροχούς του αυτοκινήτου σας.

Σε περίπτωση αστοχίας ενός ελαστικού -και ανάλογα με το μοντέλο που οδηγείτε- θα βρείτε στο πορτ μπαγκάζ είτε κάποιο κιτ επισκευής ελαστικού, είτε μία ρεζέρβα. Εάν έχετε κιτ, καλό είναι να ξεκινήσετε με μια προσευχή, η τρύπα να μην ξεπερνά τα 3-4 χιλιοστά, γιατί αλλιώς το ελαστικό δεν φτιάχνεται και θα πρέπει να φωνάξετε οδική βοήθεια… Εάν η τρύπα είναι μικρή, ακολουθήστε απλά τις οδηγίες του κατασκευαστή.

Στη δεύτερη περίπτωση, που το αυτοκίνητό σας εφοδιάζεται με ρεζέρβα, σηκώνετε τα μανίκια και ξεκινάτε. Αρχικά, συγκεντρώστε τα απαραίτητα για την αλλαγή εργαλεία, ένα γρύλο και το κλειδί για τα μπουλόνια, τα οποία βρίσκονται συνήθως κάτω από το πάτωμα του πορτ μπαγκάζ, μαζί με τη ρεζέρβα.

Ξεκινώντας με το γρύλο, τον στερεώνουμε στο ειδικό σημείο που προτείνει ο κατασκευαστής στο manual, ή (εάν δεν υπάρχει κάτι τέτοιο) τον τοποθετούμε απλά δίπλα από τη ρόδα, ανάμεσα στους δύο άξονες. Καλό είναι πριν αρχίσουμε να σηκώνουμε το αυτοκίνητο, να ξεσφίξουμε λίγο τα μπουλόνια, αφού αυτή η δουλειά γίνεται ευκολότερα με τον τροχό στο έδαφος. Φυσικά, πριν από οτιδήποτε άλλο έχουμε φροντίσει να τραβήξουμε το χειρόφρενο και να επιλέξουμε την 1η ταχύτητα, ώστε να μην κυλίσει το αυτοκίνητο.

Αφού βεβαιωθούμε ότι έχουμε τοποθετήσει σωστά τον γρύλο, αρχίζουμε την ανύψωση. Θα πρέπει να φροντίσουμε το πέλμα του ελαστικού να βρεθεί τουλάχιστον 3 εκατοστά από την επιφάνεια του οδοστρώματος, έτσι ώστε να είναι δυνατή η αντικατάστασή του. Ξεβιδώνουμε τα μπουλόνια σταυρωτά και αφαιρούμε τον ελαττωματικό τροχό. Στην θέση του, τοποθετούμε τη ρεζέρβα (την πίεση της οποίας καλό θα είναι ανά τακτά χρονικά διαστήματα να ελέγχουμε σε ένα βενζινάδικο).

Το πιο πιθανό είναι πως το αυτοκίνητό σας διαθέτει ρεζέρβα ασφαλείας, έναν τροχό δηλαδή με σιδερένια ζάντα και διαφορετική διάσταση από αυτή των υπολοίπων. Αυτό, χωρίς να αποτελεί πρόβλημα, θέτει κάποιους περιορισμούς ως προς την απόσταση και την ταχύτητα με την οποία μπορεί να ταξιδέψετε. Μπορείτε να διανύσετε αρκετά χιλιόμετρα, μην ξεπεράσετε όμως σε ταχύτητα τα 80 χλμ./ώρα, μην φρενάρετε απότομα και μην στρίβετε απότομα, καθώς η ρεζέρβα δεν προσφέρει την ίδια πρόσφυση με τον τροχό που αντικαθιστά.

Αφού λοιπόν τοποθετήσουμε τη ρεζέρβα επάνω στην πλήμνη, αρχίζουμε να βιδώνουμε, χωρίς να σφίγγουμε, ένα ένα τα μπουλόνια. Βιδώνοντας και το τελευταίο, σφίγγουμε όσο μπορούμε, πάλι σταυρωτά. Η ρεζέρβα πλέον βρίσκεται στη θέση της. Κατεβάζουμε προσεκτικά το αυτοκίνητο, μαζεύουμε τα εργαλεία, φορτώνουμε τον ελαττωματικό τροχό πίσω και είμαστε έτοιμοι να συνεχίσουμε το ταξίδι μας. Καλό θα είναι πάντως να μην αμελήσουμε με την πρώτη ευκαιρία να επισκεφτούμε ένα βουλκανιζατέρ για την επιδιόρθωση ή αντικατάσταση του κατεστραμμένου ελαστικού.

Ετικέτες

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close