SMSΔΟΚΙΜΕΣ

Seat Ibiza 1.0 TSI [test drive]

Δοκιμάζουμε το ολοκαίνουργιο Ibiza το οποίο επιστρέφει πιο ολοκληρωμένο από ποτέ και έτοιμο για να πρωταγωνιστήσει στην κατηγορία του…

Είναι αυτό το καλύτερο Ibiza στην ιστορία της μάρκας; Δίχως αμφιβολία η 5η γενιά Ibiza είναι ένα από τα καλύτερα αυτοκίνητα που έχει επιδείξει η SEAT και δεν είναι τυχαίο πως εδώ χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά η νέα πλατφόρμα MQB A0. Πάνω στην τελευταία έχει βασιστεί ένα νέο Ibiza που όχι μόνο έχει εξαιρετικά ισορροπημένα οδηγικά χαρακτηριστικά, αλλά εξασφαλίζει και μία ευρύχωρη καμπίνα. Μπορεί να ακούγεται κάπως περίεργο το ξεκίνημα μιας δοκιμής… από τα χωροταξικά, αλλά έτσι όπως έχουν τα πράγματα σήμερα ένα supermini με μεγάλους χώρους μπορεί για αρκετούς να αποτελεί το ένα και βασικό αυτοκίνητο σε μία οικογένεια.

Όσοι λοιπόν ανήκετε σε αυτή την κατηγορία αγοραστών τότε το Ibiza θα πρέπει να είναι στις βασικές σας επιλογές αφού από πιο πρόσφατα αντίπαλα μοντέλα (όπως είναι τα Suzuki Swift, Nissan Micra, Toyota Yaris, Opel Corsa κ.α.) προσφέρει τους μεγαλύτερους χώρους για τους πίσω επιβάτες που θα κάτσουν με περίσσεια άνεσης για τα κεφάλια και τα γόνατά τους. Ανάλογα μεγάλο είναι και το πορτμπαγκάζ που προσφέρει συνολικά 355 λίτρα, δηλ. 63 περισσότερα από το απερχόμενο μοντέλο.

Από πλευράς διαστάσεων το νέο Ibiza δεν διαφέρει από το προηγούμενο τόσο σε μήκος (στα 4,059 μέτρα, είναι μόλις 2 χλστ. πιο κοντό), όσο και σε ύψος (στα 1,44 μέτρα). Αυτό όμως που κάνει την μεγάλη διαφορά και ευνοεί τους χώρους είναι η προσθήκη των 8,7 εκατοστών σε πλάτος (στα 1,78 μέτρα), όπως και το αυξημένο κατά 9,5 εκατοστά μεταξόνιο που φτάνει τα 2,654 μέτρα και δημιουργεί μίας από τις πιο άνετες καμπίνες στα supermini.

Από κοντά το νέο Ibiza είναι όμορφο και δυναμικό στην όψη, ενώ παρόλο που δεν υπάρχει κάτι το επαναστατικό δεν μπορείς σε καμία περίπτωση να μην το τοποθετήσεις ανάμεσα στα πιο ελκυστικά μοντέλα. Και αυτό διότι σχεδιαστικά συνδυάζει στοιχεία τόσο από το Leon όσο και από το Ateca, ενώ διατηρεί σε μεγάλο βαθμό το καλούπι του απερχόμενου μοντέλου, αλλά με μία πιο… τριγωνική διάθεση όπως καταδεικνύουν οι νέοι μπροστινοί προβολείς, οι πολλές γωνίες του αμαξώματος και οι ακμές στο καπό.

photos: gkaragiorgakis

Μία σημαντική αναβάθμιση για το νέο Ibiza έχει να κάνει με τα καλύτερα πλαστικά που ναι μεν είναι σκληρά, αλλά έχουν ένα ποιοτικό φινίρισμα με ένα όμορφο σαγρέ ανάγλυφο. Την διαφορά την κάνει και η εντυπωσιακή touch-screen των 8 ιντσών (η Seat την αποκαλεί Media System Plus 8″ και κοστίζει 450€) που αποτελεί μέρος από την έκδοση Style Plus και πραγματικά δίχως αυτή ο διάκοσμος δεν θα είναι ο ίδιος (οι entry level εκδόσεις έχουν απλή οθόνη 5″). Κατά την γνώμη μας η σωστή επιλογή για το Ibiza πρέπει να είναι έκδοση εξοπλισμού με αυτή την touch-screen που σε κερδίζει με την κρυστάλλινη απεικόνιση, την εξαιρετική απόδοση του μαύρου και την ταχύτητα απόκριση στην αφή (εδώ μπορείτε να κατεβάσετε την λίστα εξοπλισμού και εδώ τις πρόσθετες Launch Editions).

Εννοείται πως υπάρχει πλήρης υποστήριξη σε smartphone, ενώ κατά τα υπόλοιπα το ταμπλό του Ibiza είναι εργονομικό με αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα, δύο πρακτικές ποτηροθήκες πίσω από τον επιλογέα, θύρες USB μερικά εκατοστά πιο μπροστά και έναν ευανάγνωστό πίνακα οργάνων με την γνωστή οθόνη του trip computer ανάμεσα στα δύο όργανα (από τον ερχόμενο Ιανουάριο θα είναι διαθέσιμος και πλήρως ψηφιακός πίνακας).

Γενικότερα η αίσθηση που αποκομίζεις από το εσωτερικό του Ibiza είναι πως βρίσκεσαι σε ένα μικρό Leon, με την γνωστή πολύ καλή θέση οδήγησης. Τα καθίσματα είναι μεν λίγο σκληρά, αλλά δείχνουν πως η εργονομία τους είναι τέτοια για να μην κουράζει το σώμα στην πολύωρη διαμονή. Και όπως σχεδόν κάθε «σεατάκι», έτσι και αυτό έχει να επιδείξει μια σπορ πτυχή, αλλά με έναν πιο ώριμο και μεστό τρόπο.

Με λίγα λόγια η ανάρτηση είναι τόσο σφιχτή όσο χρειάζεται ώστε το Ibiza να διατηρεί ως ένα σημείο τον ορισμό του σπορτίφ και με πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης (χάρη και στα μεγαλύτερα μετατρόχια). Καλή είναι και η απόσβεση της ανάρτησης, ενώ στις λακκούβες ο πίσω ημιάκαμπτος δεν θα αντιδράσει σε καμία περίπτωση ξερά. Το τιμόνι δεν το λες και ξυράφι αλλά έχει πολύ καλή ακρίβεια, θα ήθελα να έχει λίγο περισσότερο «βάρος» στις κλειστές στροφές, ενώ ο επιλογέας κουμπώνει υποδειγματικά.

Στην διάθεση μας είχαμε τις δύο βασικές εκδόσεις στα 95 και 115 άλογα που αποδίδει ο γνωστός 3-κύλινδρος TSI των 999 κ.εκ. Όχι πως υστερεί σε κάτι (οι όποιες διαφορές γίνονται αντιληπτές κυρίως στις ρεπρίζ στον ανοιχτό δρόμο), αλλά ουσιαστικά η μικρή διαφορά στην τιμή πώλησης (περίπου 500€) κατευθύνει προς το ισχυρότερο Ibiza που διαθέτει 6άρι μηχανικό κιβώτιο (εξού και οι καλύτερες ρεπρίζ σε συνδυασμό με τα περισσότερα άλογα).

Ο TSI των 115 ίππων κινεί με χαρακτηριστική άνεση το αμάξωμα των 1.140 κιλών χάρη και στην πιο πυκνή κλιμάκωση, ενώ διαφορές στην κατανάλωση δεν παρατηρήσαμε (δεν είναι τυχαία πως οι εργοστασιακές τιμές είναι ίδιες και στις δύο εκδόσεις). Το μοτέρ είναι ψυχωμένο και ελαστικό από τις χαμηλές σ.α.λ., ενώ η τρικύλινδρη χροιά ταιριάζει γάντι στην σπορτίφ πτυχή του Ibiza που λέγαμε. Στην εθνική οδό το Ibiza ξεδιπλώνει μία ποιοτική κύλιση εν απουσία σοβαρών αεροδυναμικών θορύβων.

Συμπερασματικά το νέο SEAT Ibiza είναι ένα ολοκληρωμένο από κάθε άλλη φορά αυτοκίνητο που παραπέμπει σε κάτι μεγαλύτερο (ας πούμε ένα μικρό Leon), με βασικό ατού τους πολύ καλούς χώρους, τα ισορροπημένα και άνετα χαρακτηριστικά του στον δρόμο και το πόσο ευχάριστο είναι στην οδήγησή του. Σε αυτά έρχονται να προστεθούν και οι αποδοτικοί TSI κινητήρες, ενώ για όσους «γράφουν» πολλά χιλιόμετρα το χρόνο αργότερα στην γκάμα θα προστεθούν οι ντίζελ εκδόσεις με 80, 95 και 115 ίππους του αναβαθμισμένου 1.6 TDI.

Όσο για την έκδοση του τροποποιημένου 1.0 TSI με 90 άλογα που εναλλακτικά καταναλώνει και φυσικό αέριο (CNG) θα κοστίζει όσο περίπου και μία ντίζελ έκδοση. Οποιαδήποτε προοπτική όμως για αυτή την έκδοση ακυρώνεται από τα ελάχιστα σημεία ανεφοδιασμού CNG στην Αττική (και πολύ λιγότερα εκτός). Τέλος να αναφέρουμε πως οι οι τιμές πώλησης ξεκινούν από την βασική έκδοση 1.0 75hp στις 11.700€, ενώ η 1.0 TSI 95hp εκκινεί από τις 13.050€ με την τιμή της ισχυρότερης 1.0 TSI 115hp από τις 13.550€. H κορυφαία έκδοση 1.5 TSI Evo 150hp στις 15.750€, εδώ μπορείτε να κατεβάσετε τον σχετικό τιμοκατάλογο, εδώ τα τεχνικά χαρακτηριστικά, εδώ τον εξοπλισμό.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων SEAT

Τεχνικα χαρακτηριστικα – SEAT IBIZA 1.0 TSI
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ SEAT IBIZA 1.0 TSI (95 PS)
SEAT IBIZA 1.0 TSI (115 PS)
Κυβισμός 999 cc 999 cc
Διάμετρος x διαδρομή 74,5 x 76,4 mm 74,5 x 76,4 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος
Ισχύς 70 kW (95 PS) / 5.000-5.500 rpm 85 kW (115 PS) / 5.000-5.500 rpm
Ροπή 175 Nm (17,8 kgm) / 1.500-3.500 rpm 200 Nm (20,4 kgm) / 2.000-3.500 rpm
Τροφοδοσία άμεσος ψεκασμός με υπερτροφοδότηση άμεσος ψεκασμός με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,9 sec 9,3 sec
Τελική ταχύτητα 182 km/h 195 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,7 lt/100 km (κατ’ εκτίμηση) 6,7 lt/100 km (κατ’ εκτίμηση)
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,8 / 4,7 / 4,1 lt/100 km 5,8 / 4,7 / 4,1 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 40 lt 40 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 597 km 597 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6 Euro 6
Εκπομπή CO2 106 g/km 108 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμούρα Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone Turanza, 195/55 R16 Continental, 195/55 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.059 x 1.780 x 1.444 mm 4.059 x 1.780 x 1.444 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.525/1.505 mm 1.525/1.505 mm
Μεταξόνιο 2.564 mm 2.564 mm
Χώρος αποσκευών 355 lt 355 lt
Απόβαρο 1.122 kg 1.140 kg
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού

από 13.050€

από 13.550€

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!