NEA

Πανικός και χάος με τα ειδοποιητήρια για τα ανασφάλιστα οχήματα

Για άλλη μια φορά οι υπηρεσίες του Ελληνικού κράτους δημιουργούν ένα άνευ προηγουμένου μπέρδεμα σε μία προσπάθεια να εντοπίσουν τα ανασφάλιστα ΙΧ και να υποχρεώσουν τους ιδιοκτήτες τους να πληρώσουν τα απαραίτητα ποσά.

Λόγω της κακής έως ανύπαρκτης διασταύρωσης των πληροφοριών, δεκάδες χιλιάδες οδηγού έχουν πάρει λάθος ειδοποίηση και κινδυνεύουν πέρα από τα ανύπαρκτα ποσά να χάσουν ακόμα και την άδεια κυκλοφορίας του αυτοκινήτου τους.

Σύμφωνα με την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) έχουν εντοπιστεί πάνω από 1,1 εκατ. ανασφάλιστα ΙΧ στα οποία στάλθηκαν αντίστοιχα ειδοποιητήρια. Όμως το αλαλούμ είναι άνευ προηγουμένου αφού δεκάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες αντιλαμβάνονται ότι έχουν πάρει “κατά λάθος” ειδοποιητήριο για παράβολο 250 ευρώ για ανασφάλιστο αυτοκίνητο.

Η ταλαιπωρία είναι τεράστια για όλους αυτούς τους ανθρώπους, καθώς υποχρεώνονται να μεταβούν στην Εφορία ή στο υπουργείο Συγκοινωνιών για να καταθέσουν τα στοιχεία ότι είναι εντάξει με τις υποχρεώσεις τους και να απαλλαγούν από την υποχρέωση καταβολής των ποσών που τους έχουν κοινοποιηθεί.

Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει οι ίδιοι να συγκεντρώσουν όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά που απαιτούνται για την εκάστοτε περίπτωση, είτε αυτό αφορά βεβαιώσεις ακινησίας ή μεταβιβάσεις του αυτοκινήτου ή πολλά ακόμα. Μάλιστα αν κάποιος δεν μπει στο Τaxis να επιβεβαιώσει αν είναι “καθαρός” ή όχι, κινδυνεύει με έξτρα πρόστιμο ακόμα την αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας ή και των πινακίδων.

Η ίδια η AAΔΕ αναγνωρίζει ότι έχουν υπάρξει και πολλά λάθη στην όλη αυτή ιστορία, δίνοντας (αν είναι δυνατόν…) η ίδια τις απαραίτητες οδηγίες στους οδηγούς για το τι πρέπει να κάνουν για να μην μπλέξουν περισσότερο.

Το συνηθέστερο λάθος είναι να έχετε ασφαλίσει το αυτοκίνητό σας όμως η ασφαλιστική να μην έχει ενημερώσει την ΑΑΔΕ. Επίσης μεγάλο μέρος λαθών εντοπίζεται στην μη διαγραφή από την εφορία κάποιου οχήματος, να έχει τεθεί σε ακινησία τα τελευταία χρόνια, να έχει κλαπεί κ.λπ.

Στην περίπτωση που έχει γίνει κάποιο τέτοιο λάθος οι πολίτες θα πρέπει να κάνουν τις ακόλουθες κινήσεις (ανάλογα την περίπτωση βεβαίως).

Α. να απευθύνονται στην Ασφαλιστική τους εταιρία (αν έχουν εξοφλήσει την ασφάλεια του οχήματός τους) και να ζητήσουν από εκείνη να κάνει όλες τις απαραίτητες κινήσεις ώστε να διορθωθούν τα λάθος στοιχεία που υπάρχουν στην ΑΑΔΕ.

Β. να απευθυνθούν στην αρμόδια Περιφερειακή Υπηρεσία Μεταφορών που έχει εκδώσει την άδεια του αυτοκινήτου ώστε να δηλώσουν κάθε μεταβολή στο ιδιοκτησιακό καθεστώς του, όπως για παράδειγμα στις περιπτώσεις που το όχημα δεν ανήκε ποτέ στον συγκεκριμένο φορολογούμενο, έχει αλλάξει αριθμό κυκλοφορίας, ήταν σε ακινησία κατά την ημερομηνία διασταύρωσης 6/6/2017 ή αν έχει διαγραφεί.

Γ. να απευθυνθεί στην αρμόδια ΔΟΥ για περιπτώσεις που έχει γίνει αίτηση μεταβίβασης αλλά δεν έχει εκδοθεί η νέα άδεια κυκλοφορίας (γίνεται μέσω ΚΕΠ και μετά στην ΔΟΥ) ή στην περίπτωση που υπάρχει νόμιμη εξαίρεση του οχήματος από την υποχρέωση ασφάλισής του (άρθρο 3 του π.δ.237/1986 – ΦΕΚ Α΄ 331). Την ΔΟΥ θα πρέπει να επισκεφτεί και ο ιδιοκτήτης ο οποίος έχει ήδη δεχθεί ποινή για ανασφάλιστο όχημα καθώς σ’ αυτή την περίπτωση δεν χρειάζεται να καταβάλει το παράβολο των 250 ευρώ. Η απαλλαγή θα αποδεικνύεται με την επίδειξη της κλήσης αλλά και την απόδειξη της καταβολής του προστίμου.

Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις, αν οι πολίτες δεν κινητοποιηθούν να κάνουν όσα χρειάζονται ώστε να διορθωθούν τα λάθη, τότε μετά από την παρέλευση δύο μηνών από την ειδοποίηση, τα στοιχεία τους θα παραπέμπονται στην Αστυνομία ώστε να τους επιβάλλονται οι προβλεπόμενες κυρώσεις που αφορούν την αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας και των πινακίδων.

Σε κάθε περίπτωση πάντως πρόκειται για ένα ακόμα απίστευτο αλαλούμ και ασυνεννοησίας μεταξύ των υπηρεσιών στην χώρα μας, με τους πολίτες να καλούνται να βγάλουν τα σπασμένα από όλη αυτή την κατάσταση. Προφανώς και η κατάσταση με τα εκατοντάδες χιλιάδες ανασφάλιστα αυτοκίνητα στους δρόμους γύρω μας έπρεπε να συμμαζευτεί με κάποιον τρόπο, όμως για άλλη μια φορά η Ελληνική Διοίκηση βρίσκει τον πιο εύκολο και πάντως τον χειρότερο τρόπο για να το κάνει.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button