ΑΓΩΝΕΣ

GP Αζερμπαϊτζάν: Το φυτίλι άναψε – Θρίαμβος Ricciardo στο έπος του Μπακού!

Τι εξέλιξη! Το δεύτερο Grand Prix στην πίστα του Μπακού είχε όλα εκείνα τα στοιχεία που περιμέναμε από πέρσι χαρίζοντας μας έναν από τους καλύτερους αγώνες της δεκαετίας.

Συνεχείς ανατροπές, μάχες τροχό με τροχό, προσπεράσματα, επαφές, διακοπή και αβεβαιότητα για το αποτέλεσμα μέχρι τέλους. Αυτό που θα θυμόμαστε, όμως, για καιρό είναι το πρώτο «σοβαρό» επεισόδιο μεταξύ των διεκδικητών του τίτλου. Με την ολοκλήρωση του όγδοου τριημέρου της σεζόν οι αβρότητες μεταξύ Vettel και Hamilton φαίνεται να λαμβάνουν τέλος και ετοιμαζόμαστε για μια συνέχεια η οποία το μόνο που μπορεί να εγγυηθεί, πλέον, είναι ανταγωνισμό στα όρια ανθρώπινων και μηχανικών αντοχών.

Με το σβήσιμο των κόκκινων φώτων ο Hamilton ξεκίνησε καθαρά και διατήρησε την πρωτοπορία μετά την πρώτη στροφή. Ο teammate του δεν έκανε αντίστοιχη εκκίνηση με τον Raikkonen να μπαίνει στο slipstream του μετά την πρώτη στροφή και να παίρνει την εξωτερική για την δεύτερη. Βρισκόταν σχεδόν μισό μήκος αυτοκινήτου μπροστά από την Mercedes όταν ο Bottas στην προσπάθειά του να κρατηθεί κοντά του χτύπησε άγαρμπα το εσωτερικό κερμπ και ακούμπησε την Ferrari στέλνοντάς την στον τοίχο. Αυτή η σύγκρουση ευνόησε τον Vettel που βρέθηκε έτσι 2ος, με τους Perez και Verstappen στην τρίτη και τέταρτη θέση μπροστά από τον Raikkonen. Η σύγκρουση των δύο Φιλανδών προκάλεσε ζημιά στο πάτωμα της Ferrari και κλατάρισμα στο εμπρός δεξί ελαστικό του Bottas, αναγκάζοντας τον να οδηγήσει πολύ αργά μέχρι τα pits για αλλαγή πτέρυγας κι ελαστικών.

Στην κορυφή ο Hamilton έφτιαξε μια διαφορά 2,2 δευτερολέπτων μέχρι τον 4ο γύρο από τον Vettel με τον Γερμανό, όμως, να σημειώνει χρόνους πολύ κοντά σε αυτούς του αντιπάλου του. Ήταν εμφανές ότι σε ρυθμίσεις αγώνα οι Ferrari ήταν πολύ πιο κοντά στις Mercedes.  Σε αντίστοιχη απόσταση από τον Vettel βρισκόταν ο Perez με τον Verstappen εντός της ζώνης DRS της Force India. O Ricciardo θα αναγκαζόταν στον 5ο γύρο να επισκεφτεί τα pits λόγω θραυσμάτων που είχαν εισχωρήσει στους εξαερισμούς των εμπρός φρένων αλλάζοντας σε soft ελαστικά. Θα έβγαινε 17ος ενώ ο Bottas ήταν τελευταίος. Ο Verstappen που έδειχνε ικανός για πόντιουμ θα εγκατέλειπε στον 11 γύρο με πρόβλημα στον κινητήρα.

Λίγο νωρίτερα είχε λάβει χώρα κάτι φαινομενικά ασήμαντο που έμελλε, όμως, να αλλάξει τη ροή του αγώνα. Στον 10ο  γύρο θα εγκατέλειπε ο Kvyat με ηλεκτρική βλάβη παρκάροντας την STR12 στην έξοδο του συμπλέγματος του κάστρου. Λόγω της χάραξης της πίστας και ύστερα από 2 γύρους θα έβγαινε το safety-car. Όλοι μπήκαν αμέσως στα pits για αλλαγή σε soft ενώ και ο Ricciardo μπήκε για δεύτερη φορά επιστρέφοντας στα super soft. Μόνη εξαίρεση ο Stroll που θα σταματούσε έναν γύρο αργότερα. Με την επανεκκίνηση στον 17ο γύρο ο Vettel κράτησε μετά βίας τη 2η θέση από τον Perez ενώ ο Raikkonen έχασε δύο θέσεις από τους Massa και Ocon. Η SF70H του Φιλανδού έχανε κομμάτια από το πάτωμα και του πλαϊνούς αεροφράκτες-ενθύμιο της σύγκρουσης με τον Bottas. Το safety car θα έβγαινε για δεύτερη φορά ενώ μετά την επανεκκίνηση στον 20 γύρο οι δύο Force India θα συγκρούονταν στην στροφή 2 καθώς ο Ocon θα προσπαθούσε να επωφεληθεί από το χαμένο momentum του Perez που είχε πέσει τέταρτος ύστερα από πολύ ωραίο προσπέρασμα του Massa. Θύμα των θραυσμάτων που άφησαν οι Force India ήταν ο Raikkonen του οποίου ο αγώνας φάνηκε να λαμβάνει τέλος με κλατάρισμα πίσω ελαστικό και σοβαρή ζημιά στο πάτωμα. Το ίδιο φάνηκε να ισχύει και για τον Perez με σπασμένο μέρος της εμπρός αριστερής ανάρτησής του. Τα θραύσματα στην πίστα ήταν πλέον πολλά και αγώνας έπρεπε να διακοπεί στον 22ο γύρο.

Λίγο πριν τη διακοπή και ενώ το αυτοκίνητο ασφαλείας βρισκόταν στην πίστα έλαβε χώρα στην στροφή 16  το περιστατικό ανάμεσα σε Hamilton και Vettel. Ο Βρετανός (όντας πρώτος) κατά τη συνήθη (επικίνδυνη)  πρακτική του μείωσε απότομα ταχύτητα στην έξοδο της στροφής προσπαθώντας να θερμάνει τα ελαστικά του αλλά και να αποσυντονίσει αυτούς που τον ακολουθούσαν. Ο Vettel δεν πρόλαβε να φρενάρει εγκαίρως και χτύπησε το πίσω μέρος της Mercedes χάνοντας κομμάτι της εμπρός πτέρυγάς του. Αυτό εξόργισε τον Γερμανό ο οποίος βγήκε στο πλάι και χτύπησε τους τροχούς του με αυτούς του Hamilton ζητώντας του το λόγο. Απαράδεκτη ενέργεια που του στοίχισε τελικά και τη νίκη καθώς του επιβλήθηκε (δικαίως) stop-go penalty 10 δευτερολέπτων.

Πριν την επανεκκίνηση οι  Raikkonen και Perez πρόλαβαν να ξαναμπούν στον αγώνα (ένα γύρο πίσω) ενώ η σειρά ήταν Hamilton, Vettel, Massa, Stroll, Ricciardo και Hulkenberg. Με την έξοδο του safety car στον 24ο γύρο ο Ricciardo πέτυχε εκπληκτικό προσπέρασμα επί των δύο Williams στην πρώτη στροφή περνώντας 3ος ενώ κάτι αντίστοιχο θα έκανε και ο καταπληκτικός σήμερα Magnussen επί των Hulkenberg (λίγο μετά θα έκανε λάθος και θα εγκατέλειπε) και Massa ένα γύρο αργότερα για την 5η θέση. Στον 29ο γύρο συνέβη το αναπάντεχο στον Hamilton. Το headrest της Mercedes δεν είχε εφαρμόσει καλά πριν την επανεκκίνηση  με αποτέλεσμα να ανασηκώνεται ελαφρώς στις ευθείες. Αυτό ανάγκασε την ομάδα του να τον φωνάξει στα pits για αλλαγή στερώντας του έτσι μια σχεδόν βέβαιη νίκη. Ο Βρετανός μάλιστα θα έμενε πίσω και από τον Vettel όταν εκείνος θα εξέτιε την ποινή του κι έτσι ο Γερμανός αύξησε αναπάντεχα (έστω και για 2 πόντους) τη διαφορά του σε έναν αγώνα που μάλλον έμοιαζε χαμένος. Ήταν η σειρά του Hamilton να χάσει την ψυχραιμία του ζητώντας (γελοιωδώς) από την ομάδα του στον 45ο γύρο να δώσει εντολή στον Bottas που ήταν μπροστά από τον Vettel να κόψει ρυθμό ώστε να καθυστερήσει το Γερμανό για να τον προσπεράσει.

Ο Ricciardo στην κορυφή θα έπαιρνε την καρό σημαία σε έναν αγώνα που οδήγησε μεν καθαρά αλλά χρειάστηκε τις ατυχίες των Hamilton, Raikkonen, Verstappen και τα λάθη των Bottas και Vettel για να κερδίσει. Σίγουρα αυτό τον αποζημιώνει για δικές του ατυχίες όπως το Μονακό του 2016.  Άλλος μεγάλος άτυχος ήταν ο Massa που εγκατέλειψε ενώ έδειχνε ότι θα μπορούσε να προβληματίσει τον Ricciardo για την πρωτοπορία. Δεύτερος είχε περάσει ο Stroll ο οποίος έκανε αθόρυβο αλλά ουσιαστικό αγώνα. Αθόρυβα είχε επίσης ανέβει και ο Bottas. Έχοντας πέσει τελευταίος εκμεταλλεύτηκε τα πολλά safety car και τη διακοπή για να προσπεράσει το νεαρό Καναδό ακριβώς στη γραμμή τερματισμού κλέβοντας έτσι την τελευταία στιγμή τη δεύτερη θέση. Τέταρτος ήταν ο Vettel με τον Hamilton πίσω του ενώ τη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Ocon, Magnussen, Sainz, Alonso (πρώτοι πόντοι της McLaren φέτος) και Wehrlein.

Δείτε εδώ την βαθμολογία στο πρωτάθλημα, επόμενος αγώνας στην Αυστρία (9 Ιουλίου)

Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης

Φανατικός οπαδός της Formula 1 από το 1996. Αγνοεί την έκφραση: Βαρετό Grand Prix!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button