SMSΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Νέας γενιάς συμπλέκτες για mild hybrid με μηχανικά κιβώτια

Οι νέοι τύπου συμπλέκτες κατασκευάζονται από την Schaeffler και υπόσχονται μείωση της κατανάλωσης έως 20%.

Αυτό που θα δούμε να εντείνεται από το 2018 δεν είναι τόσο η καθαρή ηλεκτροκίνηση όσο η υβριδοποίηση των σύγχρονων μοντέλων με κύριο στόχο την βελτίωση της κατανάλωσης και της μείωσης της εκπομπής ρύπων. Η γερμανική εταιρία Schaeffler ανακοίνωσε το «P2 Module», έναν συμπλέκτη που τοποθετείται ανάμεσα στον κινητήρα και την μετάδοση ενσωματώνοντας έναν ηλεκτροκινητήρα 12 kW.

Ο συμπλέκτης αυτός έχει την δυνατότητα να αποδεσμεύει εντελώς την μεταφορά ισχύος από τον κινητήρα και παράλληλα να κινεί με καθαρή ηλεκτρική ενέργεια σε χαμηλές ταχύτητες και stop-start συνθήκες κίνησης. Επίσης, ο συμπλέκτης αυτός επιτρέπει την cruising κίνηση με ηλεκτρική ενέργεια, όπως είχαμε δοκιμάσει το Renault Scenic 48V στην παρουσίαση της Continental στο Ανόβερο.

Το Hybrid Assist της Renault είναι το πρώτο στα 48 Volt

Μάλιστα, ο P2 Module είναι παρόμοιος (αν όχι ίδιος) και έχει σχεδιαστεί για επίσης δίκτυα 48V με δυνατότητα ανάκτησης κινητικής ενέργειας κατά την επιβράδυνσή. Αξιοσημείωτο είναι πως το σετ συμπλέκτη δεν απαιτεί καμία αλλαγή στην σχεδίαση των τωρινών κιβωτίων ταχυτήτων, ενώ δεν απαιτεί κανένα σύστημα ψύξης (όπως σε κάποια άλλα mild hybrid, κατά την Schaeffler).

Το P2 Module θα συνδυαστεί και με το νέο E-Clutch, όπου με απλά λόγια απομπλέξει αυτόματα τον κινητήρα (κάτι που ήταν εφικτό μόνο σε αυτόματα κιβώτια), εξασφαλίζει πιο ομαλές αλλαγές και κατεβάσματα, πιο γρήγορο και ανεπαίσθητο start/stop, υποστήριξη hill-hold σε ανηφόρες, μειωμένη φθορά κ.α. Αξίζει να σημειωθεί πως με E-Clutch (εδώ της Bosch) θα δούμε και αρκετά ντίζελ όπως ο νέος 1.6 Diesel της Hyundai-KIA (από το 2018).

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button