BLOGΔΙΑΦΟΡΑ

Η παραπληροφόρηση στην πρίζα [blog]

Αυτή τη στιγμή, το δίκτυο φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα είναι τόσο εκτεταμένο που κινδυνεύεις να μείνεις με το φορτιστή στο χέρι

Μήπως ήρθε η ώρα να αντιμετωπίσουμε λίγο ψύχραιμα όσα λέμε και γράφουμε για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα; Συναρπαστική η νέα τεχολογία, δεν το αμφισβητώ, αλλά κάθε πράγμα στον καιρό του…

<ΚΕΙΜ> Η αφορμή δόθηκε από τη Volvo. Η σουηδική εταιρεία ανακοίνωσε ότι έως το 2019, κάθε μοντέλο της θα διαθέτει ηλεκτροκινητήρα. Αμέσως τα μέσα ενημέρωσης έβγαλαν δύο «ειδήσεις»: ότι αυτό σημαίνει το τέλος των κινητήρων εσωτερικής καύσης και ότι όλα τα Volvo θα γίνουν αποκλειστικά ηλεκτρικά στα επόμενα δύο χρόνια.

Βέβαια η αλήθεια ήταν άλλη. Η εταιρεία ήθελε να επικοινωνήσει την ακόμα πιο φιλική προς το περιβάλλον τεχνολογία της, χάρη στην εκμετάλλευση των πλεονεκτημάτων που μπορεί να εξασφαλίσει ένας (ή και περισσότεροι) ηλεκτροκινητήρας. Ανέφερε ότι από το 2019, όλα τα μοντέλα της θα είναι είτε υβριδικά είτε ηλεκτρικά, επειδή αυτό ζητούν οι πελάτες της. Σαφώς και δεν υπαινίχθηκε το τέλος του κινητήρα εσωτερικής καύσης. Πώς θα μπορούσε να το κάνει άλλωστε, από τη στιγμή που είναι μια κορυφαία εταιρεία κατασκευής κινητήρων για σκάφη και βαρέων οχημάτων, κατηγορίες στις οποίες (ακόμα) δεν έχουμε δει μεγάλη διείσδυση ηλεκτροκινητήρων;

Είμαι υπέρ της τεχνολογίας, πιστεύω όμως ότι κάθε νέα τεχνολογία πρέπει να ωριμάσει (να γίνει αξιόπιστη και προσιτή οικονομικά δηλαδή) πριν υιοθετηθεί από το ευρύ κοινό. Αυτή τη στιγμή, η αξιοπιστία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (όχι μόνο μηχανικά, αλλά και από πλευράς δικτύου φόρτισης, χρόνου φόρτισης κλπ λεπτομερειών) μόνο ικανοποιητική δεν είναι. Εάν δε λάβουμε υπόψιν την ελληνική πραγματικότητα, είμαστε κυριολεκτικά από άλλο ανέκδοτο.

Επιπλέον, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ακόμα πανάκριβα. Όλοι έχουν έναν καλό λόγο να πουν για τα Tesla, απορώ όμως πόσοι από αυτούς αντιλαμβάνονται ότι μιλάνε για αυτοκίνητα που εάν έρθουν στην Ελλάδα θα κοστίζουν σαφώς πάνω από 100.000 ευρώ (οι φθηνές εκδόσεις). Υπάρχουν και πιο προσιτές λύσεις, με περιορισμένες επιλογές σε αμάξωμα. Πληρώνεις για μεσαίο σεντάν ή SUV και παίρνεις αμάξωμα χάτσμπακ με ότι αυτό συνεπάγεται σε χώρους.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ακόμα πανάκριβα και με περιορισμένη γκάμα διαθέσιμων αμαξωμάτων…

Σε μεγάλο βαθμό, οι παγκόσμιες πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων βασίζονται στα οικονομικά κίνητρα που παρέχουν οι κυβερνήσεις: πάγιο ποσό επιδότησης κατά την αγορά, εκπτώσεις ή μηδενισμός των τελών κυκλοφορίας και χαμηλό κόστος ρεύματος για τη φόρτιση. Δύο χώρες (Δανία και Κίνα) ανακοίνωσαν την κατάργηση των εκπτώσεων και οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις χώρες αυτές μηδενίστηκε!

Θα έρθει η στιγμή που μια i8 θα είναι ταχύτερη και πιο διασκεδαστική από μια 911, θα πρέπει όμως να κάνουμε υπομονή έως τότεΑυτό δε σημαίνει ότι ο κόσμος γύρισε την πλάτη στη νέα τεχνολογία. Όμως ακόμα είναι πολύ νωρίς για να συγκρίνουμε στα ίσια ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με ένα συμβατικό. Μπορεί το κόστος και το βάρος των μπαταριών να έχει μειωθεί ραγδαία την τελευταία δεκαετία, γνωρίζουμε όμως ότι υπάρχουν ακόμα τεράστια περιθώρια μείωσης. Χρειάζονται ακόμα μία ή ίσως και δύο γενιές ηλεκτρικών αυτοκινήτων πριν αυτά γίνουν η κυρίαρχη επιλογή έναντι των συμβατικών. Ας μην ξεχνάμε ότι οι πελάτες της Volvo που είχαν αυτή την απαίτηση είναι κατά κανόνα ανώτερης οικονομικής τάξης και διατεθιμένοι να βάλουν λίγο πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη.

Ας μην ξεχνάμε επίσης ότι η Volvo είναι μια εταιρεία με σχετικά μικρό μέγεθος σε πωλήσεις. Μπορεί να ρισκάρει μια τέτοια απόφαση. Δεν έχει το μέγεθος της Audi, της BMW ή της Mercedes που είναι οι άμεσοι ανταγωνιστές της στην κατηγορία των πολυτελών αυτοκινήτων.

Ακόμα απαιτείται ψυχραιμία και υπομονή. Από όλες τις πλευρές. Και από τους πολέμιους των αυτοκινήτων που ονειρεύονται ένα μέλλον με ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κινούνται μόνα τους, αλλά και από τους εραστές της αυτοκίνησης που ονειρεύονται αυτοκίνητα σαν την i8 που θα είναι ταχύτερα και πιο διασκεδαστικά από μια 911. Ως λάτρης της τεχνολογίας και της αυτοκίνησης, πιστεύω ότι ευτυχώς το δεύτερο θα γίνει πριν το πρώτο.

Νίκος Α. Μαρινόπουλος

Είτε το πιστεύετε, είτε όχι, στον χώρο του αυτοκινήτου υπάρχουν δύο Ν.Μ. Ώρα να σμίξουν δημοσιογραφικά και οι δρόμοι μας, στο καλύτερο site για την τεχνολογία και την αυτοκίνηση!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!