«Τριαντάρισε» η θρυλική Ferrari F40!

Ένα από τα πιο icon supercar που πριν από 2-3 δεκαετίες στόλιζε με αφίσες τα δωμάτια πολλών πιτσιρικάδων συμπλήρωσε τα 30 της χρόνια…

Ήταν 21 Ιουλίου 1987 όταν λανσαρίστηκε επίσημα η F40, της οποίας η ονομασία προέκυψε από την θέληση των Ιταλών να γιορτάσουν τα 40 χρόνια της Ferrari (εξού και F40). Την δεκαετία εκείνη ήταν η χρυσή εποχή για τα supercar στην Ευρώπη και η δημιουργικότητα των κατασκευαστών έφτανε στο απόγειο της. Μάλιστα η F40 ήταν από τα πιο προηγμένα τεχνολογικά supercar εκείνης της περιόδου και η τελευταία Ferrari με την υπογραφή του Enzo.

H αβάσταχτη γοητεία της Ferrari 288 GTO

Η Ferrari F40 παράχθηκε από το 1987 έως το 1992 σε 1.311 μονάδες και έμεινε στην ιστορία ως το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που ξεπέρασε τα 300 χλμ./ώρα. Ήταν το αυτοκίνητο που συνέχιζε τον θρύλο της 308 GTB και ο αντικαταστάτης της 288 GTO Evoluzione και το πρώτο για την Ferrari με αμάξωμα κατασκευασμένο σχεδόν ολικά από κάρμπον και κέβλαρ.

Ο πρώην σχεδιαστής του οίκου Pininfarina, ο Leonardo Fiovaranti είχε πει πως η σχεδίαση της F40 εξέφραζε όλη την τεχνολογία μέσα από την ταχύτητα, την ελαφρότητα και την απόδοση του σασί, ενώ ο πολλά χρόνια δοκιμαστής της μάρκας Dario Benuzzi είχε πει πως «το κράτημα του αρχικού πρωτότυπου μοντέλου δεν ήταν καλό. Η τούρμπο δύναμη του μοτέρ απαιτούσε ένα καλύτερο σασί και μία μελετημένη αεροδυναμική για τις υψηλές ταχύτητες, όπως και έγινε μέσα από συνεχείς βελτιώσεις. Δεν είχε ηλεκτρονικά, ούτε καν υποβοήθηση στο τιμόνι για να προσφέρει απίστευτη γνήσια απόλαυσή».

Κεντρομήχανη, με διπλά ψαλίδια, με πίσω κίνηση, με διπλό turbo, με 5άρι μηχανικό σασμάν, 0-100 περίπου στα 4,0 δευτερόλεπτα και με τελική πάνω από 320 χλμ./ώρα, o V8 των 2,9 λίτρων απέδιδε 478 άλογα. Ζύγιζε μόλις 1.100 κιλά. «Χάρη στην προηγμένη της τεχνολογία η F40 ήταν η πρώτη Ferrari παραγωγής που μπορούσε να ξεπεράσει τα 320 χλμ./ώρα» είχε δηλώσει ο επικεφαλής ειδικών προγραμμάτων Ermanno Bonfiglioli.

Πόσες turbo Ferrari έχουν υπάρξει μέχρι σήμερα;

Αφιέρωμα: Η ιστορία της Ferrari!

Αφιέρωμα: Lamborghini Countach

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close