NEA

Dieselgate: To Spiegel «καρφώνει» την γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία!

Μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν αντιδράσεις από την πλευρά των κατασκευαστών, ενώ αντίθετα ήδη υπήρξαν πτωτικές τάσεις στα χρηματιστήρια με την μετοχή της BMW και της Daimler στο -3% και της Volkswagen να φτάνει το -5% στο DAX.

Οι κατασκευαστές Volkswagen, Audi, Porsche, BMW και Daimler είχαν στήσει ένα μικρό καρτέλ με μυστικές συναντήσεις από την δεκαετία του 1990 ώστε να υπάρχει τρόπος να εξευγενιστεί/εξαγνισθεί το ντίζελ, σύμφωνα με δημοσίευμα στην διαδικτυακή σελίδα του γνωστού γερμανικού περιοδικού Spiegel. Στόχος ήταν να βρεθεί μια κοινή πολιτική σε ότι αφορά στην εξέλιξη των πετρελαιοκινητήρων, την σχετιζόμενη τεχνολογία, το κόστος, τους προμηθευτές συστημάτων κ.α.

Η απόδειξη για αυτό, πάντα σύμφωνα με τον Spiegel, είναι μια αυτό- καταγγελία του ομίλου Volkswagen στις αρμόδιες αρχές περί ανταγωνισμού. Μάλιστα, οι πρώτες ενδείξεις και αποδείξεις για τα σχετικά βρέθηκαν συμπωματικά πέρυσι το καλοκαίρι όταν οι αρχές έκαναν έρευνα και στα γραφεία του ομίλου Volkswagen στα πλαίσια καταγγελίας για τη συμπεριφορά καρτέλ στον προσδιορισμό της τιμής του χάλυβα. Μόλις 2 εβδομάδες μετά ακολούθησε η αυτό-καταγγελία του γερμανικού ομίλου για το συγκεκριμένο θέμα, ενώ στην ίδια κίνηση φημολογείται πως προχώρησε και η Daimler, με στόχο τη μείωση των προστίμων…

Σε αυτές τις μυστικές συναντήσεις -που είχαν ξεπεράσει τις 60 και στις οποίες φυσικά καταλυόταν κάθε έννοια του ανταγωνισμού- μετείχαν περισσότεροι από 200 συνεργάτες των συγκεκριμένων αυτοκινητοβιομηχανιών, ενώ χαρακτηριστικό παράδειγμα για τη λογική των συναντήσεων αυτών ήταν η περίπτωση των εκπομπών ρύπων. Οι κουβέντες που είχαν γίνει τότε μάλιστα ίσως και να αποτέλεσαν τη βάση για το σκάνδαλο dieselgate που ακολούθησε πριν από μερικά χρόνια…

Όπως αναφέρει το Spiegel πολλά ήταν τα θέματα που συμφωνούνταν όπως π.χ. το μέγεθος των ρεζερβουάρ για το πρόσθετο ουρίας που πλέον χρησιμοποιείται σε πολλούς κινητήρες πετρελαίου (το γνωστό Ad Blue). Τα μεγάλα ρεζερβουάρ ήταν πιο ακριβά και έτσι οι κατασκευαστές κατέληξαν όλοι μαζί (για λόγους κόστους) σε μικρότερα και φτηνότερα. Για τις περιπτώσεις που το Ad Blue θα τελείωνε και το αυτοκίνητο θα ήταν σε κίνηση εξετάστηκαν τρόποι που οι εκπομπές ρύπων θα μπορούσαν να «επηρεαστούν» κατάλληλα. Και άλλα πολλά…

Φυσικά οι συνεννοήσεις μεταξύ των κατασκευαστών δεν περιορίζονταν μόνο στο συγκεκριμένο τομέα. Είχαν γίνει και συμφωνίες μεταξύ τους π.χ. για την κατασκευή των οροφών των ανοιχτών τους μοντέλων, οι οποίες περιλάμβαναν τόσο τον καθορισμό των προμηθευτών, όσο και τους κόστους. Βέβαια, τέτοιου είδους συζητήσεις και εκτιμήσεις γίνονται παντού στην βιομηχανία, αλλά όταν γίνονται πίσω από την κουρτίνα μπορούν πολλά να «ντιλαριστούν και να δρομολογηθούν»…

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button