BLOGΔΙΑΦΟΡΑ

Σανό τρώνε και στην Ιταλία; [blog]

Σανοφάγοι, για όσους δεν το γνωρίζουν, είναι οι υπερβολικά εύπιστοι που πιστεύουν ότι αρλούμπα κι αν τους πει κανείς δίχως να μπουν στον παραμικρό κόπο να σκεφτούν εάν στέκει αυτό που άκουσαν, διάβασαν κτλ.

Είναι ένας λίγο πιο κομψός τρόπος για να πεις κάποιον «ανόητο». Κάπως έτσι, έχω αρχίσει και πιστεύω, ότι μας θεωρούν οι κατέχοντες υψηλές θέσεις στη Ferrari… Ήταν πριν από μερικούς μήνες όταν ο Sergio Marchionne είπε το εξής θρυλικό: “…SUV από τη Ferrari θα δείτε μόνο πάνω από το πτώμα μου”. Τώρα, μέσω των αγγλικών περιοδικών Car και Autocar μαθαίνουμε ότι το SUV της Ferrari αναμένεται το 2020, έχει ενδοεταιρικό κωδικό F16X και θα έχει τέσσερις πόρτες (οι πίσω καλά κρυμμένες).

Μόνο που δεν θα είναι SUV, γιατί αυτά έχουν τέσσερις πόρτες και δεν είναι σπορ αυτοκίνητα (απεταξάμην επί τρεις φορές δηλαδή στη γλώσσα της Ferrari), αλλά θα είναι FUV (Ferrari Utility Vehicle). Αυτά δήλωσε στο Autocar o Enrico Galliera, εμπορικός διευθυντής της ιταλικής εταιρείας και εύλογα αναρωτιέται κανείς για πόσο πρόβατα μας περνάνε. Στα ελληνικά, δεν θα είναι Γιάννης, θα είναι Γιαννάκης το νέο μοντέλο της εταιρείας.

Από τη στιγμή που η Porsche θησαύρισε από την Cayenne και αργότερα τη Macan, η Jaguar ακολουθεί με εξίσου μεγάλη εμπορική επιτυχία το παράδειγμα των Γερμανών, η Lamborghini μετρά μήνες μέχρι την παρουσίαση της Urus και οι Aston Martin και Lotus έχουν δηλώσει ότι θ’ ακολουθήσουν σύντομα, καλά κάνουν από οικονομικής απόψεως στη Ferrari και ακολουθούν αυτό το δρόμο.  Λεφτά με το τσουβάλι θα φέρει στα ταμεία τους ένα SUV, οπότε θα ήταν κουτό να μην το κάνουν. Από τα λεφτά αυτά θα εξελιχθεί και η αντικαταστάτρια της LaFerrari, η οποία είμαι βέβαιος ότι θα μας κάνει για μία ακόμα φορά να τρίβουμε τα μάτια μας.

Οι tifosi θα φωνάξουν στην αρχή και μετά θ’ ασχοληθούν με κάτι άλλο. Εξάλλου, η Ferrari δεν ενδιαφέρεται για τη γνώμη τους. Το 90% από αυτούς δύναται οικονομικά ν’ αποκτήσει μόνο σημαιούλες, καπελάκια και μπρελόκ. Η Ferrari προτιμά ν’ ασχοληθεί με τα πορτοφόλια των βαθύπλουτων πελατών της που ακόμα κι όταν εκείνη αρνείται να τους πουλήσει αυτοκίνητα, εκείνοι βάζουν πολύ βαθιά το χέρι στην τσέπη για να της αποδείξουν ότι τα αξίζουν.

Το ερώτημα είναι γιατί κάνουν αυτές τις βαρύγδουπες δηλώσεις, όταν βαθιά μέσα τους γνωρίζουν πολύ καλά ότι λένε ψέματα. Μου θύμισε λίγο η ιστορία αυτή τις αντίστοιχες δηλώσεις για τα δικά μας τα μνημόνια. Τεχνικά, ο Marchionne δεν είπε ψέματα. Στα τέλη του 2018 θα αποσυρθεί (βάση νόμου) από τη θέση του, άρα το νέο μοντέλο θα το «χρεωθεί» ο αντικαταστάτης του (αν και η εξέλιξη του μοντέλου έχει ήδη ξεκινήσει επί ημερών Marchionne). Όπως κι εμείς ψηφίζουμε συνεχώς νέους φόρους, τους οποίους καλείται να εφαρμόσει η επόμενη κυβέρνηση. Μόνο που εμείς είμαστε γνωστός οίκος με κόκκινο φως στην είσοδο. Η Ferrari είναι μεν κατακόκκινη, αλλά τα επιτεύγματά της μαρτυρούν ότι κάνει σοβαρή δουλειά και μόνο οίκος ανοχής δεν είναι.

Η μόνη λογική απάντηση στο ερώτημα που έθεσα είναι ο τίτλος. Μάλλον θεωρούν ότι βόσκουμε σανό και έχουμε μνήμη χρυσόψαρου, ενώ εκείνοι έχουν το Αλάθητο μαζί με τον Πάπα.

Νίκος Α. Μαρινόπουλος

Είτε το πιστεύετε, είτε όχι, στον χώρο του αυτοκινήτου υπάρχουν δύο Ν.Μ. Ώρα να σμίξουν δημοσιογραφικά και οι δρόμοι μας, στο καλύτερο site για την τεχνολογία και την αυτοκίνηση!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button