ΔΟΚΙΜΕΣ

Mercedes-Benz C 180 Cabriolet [test drive]

Αν αναζητάτε ένα πανέμορφο αυτοκίνητα που προσφέρει ανοιχτή απόλαυση και θέσεις για τέσσερις επιβάτες η C-Cabrio είναι αυτή τη στιγμή η πιο «συμφέρουσα» premium επιλογή…

Ποια Mercedes μπορεί να είναι ομορφότερη της C-Coupe; Μα, η ακόμη πιο γοητευτική cabriolet της εκδοχή με το μάτι να κολλά πάνω σχεδόν σε κάθε λεπτομέρεια του αμαξώματος που σε διαστάσεις είναι περίπου όσο η κουπέ. Σχεδόν τα πάντα προέρχονται από την τελευταία (και όπως είναι φυσικό από την γκάμα της C-Class) με την ειδοποιό διαφορά να εντοπίζεται στην μαλακή της οροφή, η οποία ανοιγοκλείνει μέσα σε 20 δευτερόλεπτα, ακόμη και εν κινήσει αρκεί η ταχύτητα να μην ξεπερνά τα 50 χλμ./ώρα.

Η οροφή προσφέρεται σε δύο εκδόσεις (μία βασική και μια με τριπλή στρώση) και εφαρμόζει τέλεια προσφέροντας πολύ καλή ηχομόνωση στις υψηλές ταχύτητες και ανάλογη της κουπέ. Εξαιρετική είναι η ποιότητα κύλισης (για κάμπριο), όπως και η δουλειά που έχουν κάνει οι μηχανικοί στο πλαίσιο (βαρύτερο έως περίπου 125 κιλά λόγω ενισχύσεων), το οποίο ακόμη και με κατεβασμένη οροφή δεν δείχνει σημάδια κάμψης.

Ακόμη και το πλαίσιο του παρμπρίζ παραμένει ακλόνητο και σπάνια θα δεις να ταλαντώνεται (κάτι που συμβαίνει σε πολλά άλλα κάμπριο), ενώ το ταμπλό είναι πανομοιότυπο της κουπέ έκδοσης. Στις πίσω θέσεις υπάρχει αρκετός χώρος για να βολευτούν δύο ενήλικες, ενώ με ανεβασμένη την οροφή το πορτμπαγκάζ διαθέτει 360 λίτρα (285 με κατεβασμένη που είναι αρκετά αλλά κάπως άβολα λόγω του σχήματος που καταλαμβάνει η οροφή).

photos: ptritaris

Εδώ να τονίσουμε την ύπαρξη του AIRCAP, ενός αναδιπλούμενου μικρό-σπόιλερ στο πάνω μέρος του παρμπρίζ,  το οποίο σε συνδυασμό με την -επίσης αναδιπλούμενη- κάθετη επιφάνεια ανάμεσα στα πίσω προσκέφαλα μειώνει δραστικά τον αέρα που περνά μέσα στο σαλόνι. Το AIRSCARF είναι το γνωστό σύστημα που φέρνει ζεστό αέρα μέσα από τα προσκέφαλα στους αυχένες των εμπρός επιβατών. Στην πράξη και τα δυο λειτουργούν περίφημα, με το AIRCAP να εξασφαλίζει άνετη μετακίνηση ακόμα και των πίσω επιβατών σε ταχύτητες της τάξης των 80 χλμ./ώρα μειώνοντας σημαντικά τους στροβιλισμούς αέρα.

Το μοντέλο της δοκιμής μας μπορεί να έχει κάτω από το καπό του τον γνωστό τούρμπο 1.600άρη με τα 156 άλογα, αλλά το AMG πακέτο εξοπλισμού προσθέτει μία ακόμη πιο δυναμική νότα. Αν δεν είστε απαιτητικός στο θέμα των επιδόσεων τα 156 άλογα θα σας υπέρ-καλύψουν και σε συνδυασμό με το εξαιρετικό 9G-Tronic (είναι και γρήγορο και ομαλό στις αλλαγές του) η κατανάλωση στο ταξίδι πέφτει σημαντικά και μπορεί να διατηρηθεί στα 7,0-7,5 λίτρα/100 χλμ. (με ενεργοποιημένο A/C και δίχως παραχωρήσεις στο γκάζι).

Ολοκληρώνοντας η C 180 Cabriolet είναι ένα από τα κάμπριο που πραγματικά χαίρεσαι να το βλέπεις και απολαμβάνεις να το οδηγείς. Η τιμή πώλησης ξεκινά από τις 49.166 ευρώ και ανεβαίνει πολύ παραπάνω με τα πολλά έξτρα που διαθέτει, ενώ σίγουρα μιλάμε για μία ειδική αγορά. Τόσο από πλευράς κόστους, όσο και από πλευράς ζήτησης. Πάντως, για εκείνον ή εκείνη που βρίσκεται μπροστά στην προοπτική συμβίωσης με την C-Cabrio η απάντηση είναι δίχως δεύτερη σκέψη: Yes i do!

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων MERCEDES-BENZ

Mercedes-Benz C 180 Cabriolet  – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.595 cc
Διάμετρος x διαδρομή 83,0 x 73,7 mm
Διάταξη/κύλινδροι τετρακύλινδρος σε σειρά/κατά τον διαμήκη άξονα
Ισχύς 115 kW (156 PS) / 5.300 rpm
Ροπή 250 Nm (25,5 kgm) / 1.200-4.000 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,8 sec
Τελική ταχύτητα 223 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 8,9 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 7,9 / 6,8 / 5,7 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 48 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 539 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 154 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 9 σχέσεων με μετατροπέα ροπής
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με τέσσερις συνδέσμους / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental ContiSportContact5, 245/40 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.686 x 1.810 x 1.409 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.563/1.546 mm
Μεταξόνιο 2.840 mm
Χώρος αποσκευών 285-360 lt
Απόβαρο 1.675 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 49.166€ (*με μηχανικό 6άρι κιβώτιο)

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button