BLOGΔΙΑΦΟΡΑΜιχάλης Κατωπόδης

Ανακαλύπτοντας το OnStar της Opel [blog]

Opel OnStar, τεχνητή ανάγκη του Marketing ή ένας χρηστικός βοηθός; Μετά από ένα ταξίδι 1.500 χλμ. γυρνώντας τη μισή Ελλάδα, κλίνω πλέον προς το δεύτερο…

Καλοκαιράκι και ο καθένας προγραμματίζει τις διακοπές του. Μικρές ή μεγάλες, στο εξοχικό ή σε ενοικιαζόμενα, με παρέα ή οικογένεια, οι επιλογές είναι αρκετές και μπορούν να καλύψουν όλα τα γούστα. Προσωπικά, όντας ελεύθερος, με περιορισμένο χρόνο και διάθεση να συνδυάσω και βουνό και θάλασσα, αποφάσισα φέτος να φύγω ένα πενθήμερο, με ένα φίλο και με συνοδοιπόρο σε αυτή την εξόρμηση ένα χιλιάρι Opel Astra.

Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είναι καλοτάξιδο, με άνετους χώρους, καλή οδική συμπεριφορά και φειδωλό ενεργειακά, συνδυάζοντας έτσι όλα όσα χρειαζόμουν. Επιπροσθέτως, έχει πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, με όλα τα απαραίτητα ηλεκτρονικά, ένα καλό σύστημα πλοήγησης και, τέλος, το Opel OnStar. Ένα σύστημα που καιρό τώρα διαφημίζει η Opel, ομολογώ όμως ότι ποτέ δεν μου κίνησε σοβαρά το ενδιαφέρον. Όχι τουλάχιστον μέχρι τη στιγμή που το δροσερό αεράκι της Αστράκας και η βουτιά που ακολούθησε στα παγωμένα νερά του ποταμού Βοϊδομάτη, κάτω στο γεφύρι της Αρίστης, μας άνοιξαν την όρεξη…

Βασισμένος στις προτροπές του φίλου, αποφάσισα να φύγω από το Ζαγόρι για το Μέτσοβο, όπου υπάρχουν τα 5Φ, μία ταβέρνα με το καλύτερο -κατά την άποψή του- κοντοσούβλι στην Ελλάδα! Και, πράγματι, το γευστικό αποτέλεσμα άξιζε τα επιπλέον χιλιόμετρα. Το ενδιαφέρον βέβαια (πέρα από το ίδιο το κοντοσούβλι) είναι ότι αντί ο συνοδηγός μου να χρησιμοποιήσει το internet από το κινητό του για να βρει διευθύνσεις κ.λπ. αποφάσισε να δοκιμάσει το OnStar. Πράγματι, πατώντας το σχετικό κουμπί, μπροστά από τον κεντρικό καθρέφτη, ένας ευγενέστατος υπάλληλος μας καλησπέρισε και μας ρώτησε τι θα μπορούσε να κάνει για μας. Αφού λοιπόν του εξηγήσαμε που θέλουμε να πάμε, αυτός όχι μόνο βρήκε τη διεύθυνση αλλά μας την έστειλε και αυτόματα στο σύστημα πλοήγησης, χωρίς εμείς να κάνουμε τίποτα! Ομολογώ ότι αυτό το βρήκα ιδιαίτερα βολικό. Γι αυτό και φεύγοντας από το Μέτσοβο, το χέρι μου πήγε, για δεύτερη φορά, στο ίδιο κουμπί.

– Καλησπέρα σας, μπλα μπλα μπλα, πως μπορώ να σας εξυπηρετήσω;
Γεια σας, θα ήθελα να με βοηθήσετε να βρω κάποιο camping στα Σύβοτα.
– Βεβαίως, τα Σύβοτα έχουν 3 camping, τα εξής…
Θα με ενδιέφερε το τρίτο…

Για να μην πολυλογώ, για άλλη μία φορά κατέβηκε στο navigation η διεύθυνση που ήθελα, χωρίς να χαθεί χρόνος σε ψάξιμο, ούτε καν να χρειαστεί να πάρω έστω και λίγο τα μάτια μου από το δρόμο για να ρυθμίσω το σύστημα πλοήγησης. Όσο για την ίδια την υπηρεσία, πέρα από τέτοιου είδους εξυπηρετήσεις, προσφέρει επίσης βοήθεια σε περίπτωση ατυχήματος, έλεγχο του αυτοκινήτου, μέχρι που διαμοιράζει και internet, ως hot spot (όχι στο Astra αλλά σε νεότερα μοντέλα), ώστε τα παιδιά στο πίσω κάθισμα να έχουν κάτι να απασχολούνται και, φυσικά, κανένας να μην μένει offline, σε καμία περίπτωση.

Για να επανέλθω, λοιπόν, στο αρχικό ερώτημα, μπορεί τέτοιου είδους συστήματα να είναι αρκετά προχωρημένα, σε βαθμό που ξενίζουν ή να μην κεντρίζουν το ενδιαφέρον του μέσου οδηγού, αναμφίβολα όμως μπορούν να μειώσουν τον οδηγικό φόρτο και να δώσουν λύση, σε αρκετές περιπτώσεις. Οπότε ναι, θα πω πως το OnStar δεν είναι ένα ακόμα κόλπο του marketing. Και για αυτόν ακριβώς το λόγο, προβλέπω μέσα στα επόμενα χρόνια να υιοθετούν αντίστοιχες υπηρεσίες και άλλοι κατασκευαστές.

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button