ΔΟΚΙΜΕΣ

Hyundai i30 1.6 CRDi [test drive]

Δοκιμάζουμε την κορυφαία ντίζελ έκδοση του μικρομεσαίου της Hyundai που ξεχωρίζει από το ισορροπημένο του σύνολο…

Τον τελευταίο καιρό μπορεί να είναι τα SUV αυτά που μονοπωλούν το ενδιαφέρον (εδώ η δοκιμή του Tucson), αλλά όπως και να το κάνουμε αυτή των hatchback είναι η πιο κλασική και μία κατηγορία που συνεχίζει να ενδιαφέρει μία μεγάλη μερίδα του υποψήφιου αγοραστή (σε αντίθεση με τα ξεχασμένα σεντάν και τα «τελειωμένα» MPV). Και ένα από τα σημαντικότερα και δημοφιλέστερα hatch δεν είναι άλλο από το γνωστό i30 που επιστρέφει με μία ενδιαφέρουσα προοπτική και σχεδίαση που αποσπά κολακευτικά σχόλια.

Ειδικά το μπροστινό μέρος έχει μία όμορφη μάσκα που στην top έκδοση εξοπλισμού της δοκιμής μας τονίζεται ακόμη περισσότερο από το χρώμιο με τη δυναμική μάσκα και τους προβολείς να προσδίδουν μία αίσθηση πολυτέλειας. Από εκεί και πίσω τα πράγματα είναι σχεδιαστικά κάπως πιο συγκρατημένα, κάτι που δεν ισχύει για το όμορφο εσωτερικό. Όχι πως έχει να πει κάτι το ριζοσπαστικό, αλλά είναι εργονομικά ολοκληρωμένο με έναν ευανάγνωστο πίνακα οργάνων, υπάρχουν εύτακτα τοποθετημένα χειριστήρια στο τιμόνι, έχει πολλές θήκες για μικροαντικείμενα, ενώ φυσικά στην top έκδοση φιγουράρει μία touch-screen -που εξέχει περίπου στο ύψος των ματιών για μεγαλύτερη ασφάλεια- με σχετικά εύκολο μενού (όταν μπεις στην λογική του πως λειτουργεί), πλήρη διασύνδεση με smartphone και δύο βολικούς βασικούς διακόπτες για να μην αποσπάται η προσοχή σου από τον δρόμο.

Η ποιότητα κατασκευής είναι ιδιαίτερα προσεγμένη δίχως να υπολείπεται του ανταγωνισμού, ενώ όπου υπάρχουν σκληρά πλαστικά δεν ενοχλείται ούτε το μάτι μήτε η αφή χάρη στο καλό φινίρισμά τους. Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι τουλάχιστον ικανοποιητικοί και βρίσκονται στο μέσο όρο της κατηγορίας, ενώ καλός είναι και ο σχετικά μεγάλος χώρος αποσκευών με τα 395 λίτρα, που αν και λίγο «ψηλός» έχει στα πλαϊνά βαθουλώματα ώστε να χωρούν μακριά αντικείμενα (π.χ. μία ομπρέλα θαλάσσης).

Μιλώντας με νούμερα το νέο i30 είναι ελαφρώς μεγαλύτερο σε διαστάσεις από το προηγούμενο μοντέλο και εξακολουθεί να τοποθετείται στον πυρήνα της κατηγορίας του αφού είναι περίπου 3 εκατοστά κοντύτερο από ένα Opel Astra και περίπου 8 εκατοστά μακρύτερο από ένα Renault Megane. Βασίζεται σε μία αναβαθμισμένη πλατφόρμα με χάλυβα υψηλότερης αντοχής ώστε να μειωθεί το βάρος και να βελτιωθεί ο βαθμός δυσκαμψίας.

photos: nmarinopoulos

Παραδοσιακά το i30 ήταν ένα αυτοκίνητο προσανατολισμένο στο οικογενειακό χαρακτήρα και με σχετικά μαλακό set-up. H νέα γενιά ασπάζεται αυτή την λογική αλλά με έναν πιο ραφιναρισμένο τρόπο που διαμορφώνει η λίγο πιο σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης που είναι τόσο μαλακή όσο χρειάζεται για να στρογγυλεύει αποτελεσματικά τις κακουχίες του οδοστρώματος. Επίσης, το ηλεκτρομηχανικό τιμόνι είναι πιο άμεσο και με καλύτερη πληροφόρηση, ενώ μαζί με τον ελαφρώς χαλαρό, αλλά σαφή 6άρη επιλογέα ολοκληρώνεται η εικόνα ενός hatch που εξασφαλίζει άνετες μετακινήσεις για μία φαμίλια. Στις πιο κλειστές στροφές τα καλά νέα είναι πως το i30 δεν γέρνει όσο ο προκάτοχός του και είναι πιο ευχάριστο οδηγικά, ενώ καλή είναι και η ποιότητα κύλισης στον ανοιχτό δρόμο με τα ντεσιμπέλ να βρίσκονται σε λογικά καλά επίπεδα.

Εδώ καλή δουλειά έχουν κάμει οι Κορεάτες με την ηχομόνωση που περιορίζει σε μεγάλο βαθμό τον ήχο του 1.600άρη τετρακύλινδρου ντίζελ. Με 136 άλογα (όσο και του Opel Astra) οι επιδόσεις θα καλύψουν τις απαιτήσεις για επιδόσεις οι οποίες ευνοούνται από την καλή κλιμάκωση του κιβωτίου αν και θα προτιμούσα την 1η σχέση να μην γεμίζει τόσο γρήγορα και την τελευταία 6η μακρύτερη για πιο χαλαρό ταξίδι (σ.σ. με 6η και με 120 χλμ./ώρα οι σ.α.λ. είναι στις 2.200). Όσο για την κατανάλωση αυτή κυμάνθηκε σε νορμάλ επίπεδα (με φουλ A/C στα περίπου 6,5-7,5 λίτρα ανά 100 χλμ.), αλλά γενικότερα ο CRDi δεν αρέσκεται στο να τον πιέζεις ανεβάζοντας του την όρεξη για καύσιμο. Άλλωστε δεν υπάρχει κανένας λόγος να βρίσκεται κανείς πάνω από το αποδοτικό των 2.000 σ.α.λ. με σύμμαχο τον εύχρηστο επιλογέα…

Όπως ισχύει για κάθε Hyundai (και KIA) ένα από τα βασικότερα κίνητρα για την αγορά του δεν είναι άλλο από την αξιοπιστία και το καλό value for money. Φαινομενικά τα 21.990 ευρώ που κοστίζει η έκδοση της δοκιμής μας (η οποία είναι η κορυφαία και έχει επίσης κορυφαίο εξοπλισμό) ακούγονται αποθαρρυντικά, αλλά το όλο πακέτο είναι πραγματικά δελεαστικό αφού περιλαμβάνει όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης (αυτόνομη πέδηση, διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, αισθητήρες φώτων με αυτόματη εναλλαγή μεσαίας/μεγάλης σκάλας κ.α.).

Συμπερασματικά το i30 είναι μια επιλογή που απευθύνεται σε έναν οικογενειάρχη που αναζητά άνετες, ξεκούραστες και ασφαλείς μετακινήσεις. Και για μεγαλύτερη οικονομία θα μπορούσε κάλλιστα να κινηθεί στις μικρότερες 1.6 CRDi (με 95 και 110 άλογα, από 17.590 και 19.390 ευρώ αντίστοιχα), με κάποιους μικρούς συμβιβασμούς στις επιδόσεις, ή στην turbo τρικύλινδρη 1.0 TGDI (με 120 ίππους από 16.990 ευρώ, υπάρχει και ατμοσφαιρική 1.4 με 100 άλογα από 15.790 ευρώ) στην περίπτωση που τα μαθηματικά δείχνουν βενζίνη…

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων HYUNDAI

Hyundai i30 1.6 CRDi (136 PS) – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.582 cc
Διάμετρος x διαδρομή 77,2 x 84,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι τετρακύλινδρος σε σειρά/κατά τον εγκάρσιο άξονα
Ισχύς 100 kW (136 PS) / 4.000 rpm
Ροπή 280 Nm (28,5 kgm) / 1.500-3.000 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,2 sec
Τελική ταχύτητα 200 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,0 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,3 / 3,9 / 3,7 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 714 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 102 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Primacy 3, 225/45 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.340 x 1.795 x 1.455 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) -/- mm
Μεταξόνιο 2.650 mm
Χώρος αποσκευών 395-1.301 lt
Απόβαρο 1.338 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 21.990€

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!