Αν σας αρέσουν τα μεγάλα SUV και είσαστε λάτρεις της Αμερικάνικης σχολής, η Ford έχει μια πρόταση στα μέτρα σας…
Είναι γεγονός πως τα SUV κερδίζουν συνεχώς έδαφος στον πίνακα των πωλήσεων. Και ενώ στις μικρότερες κατηγορίες ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος, πιο ψηλά οι «παίκτες» είναι σαφώς λιγότεροι. Κάτι τέτοιο θα πρέπει να σκέφτηκε η Ford και αποφάσισε να εκμεταλλευτεί αυτό το κενό, συμπληρώνοντας τη γκάμα των Ecosport και Kuga με το Edge. Ένα μεγάλο, τετρακίνητο όχημα, που μας έρχεται από την απέναντι πλευρά του Ατλαντικού.
Το συγκεκριμένο είναι δομημένο πάνω στο πάτωμα του Mondeo, ξεπερνά σε μήκος τα 4,8 μέτρα και σίγουρα δεν περνά απαρατήρητο, τόσο λόγω όγκου, όσο και λόγω εμφάνισης. Ο δυναμισμός του είναι εμφανής, όπως επίσης και η upper-class αύρα του, που δεν φτάνει στα όρια του premium, κάνει όμως σαφές ότι πρόκειται για ένα μοντέλο άνω του μέσου όρου. Και η καλύτερη απόδειξη αυτού, έχει να κάνει με τον εξοπλισμό που κουβαλά.
Ενδεικτικά, αναφέρουμε τις κάμερες εμπρός και πίσω, συστήματα προστασίας από ανατροπή, hill launch assist, 7 αερόσακους (και αερόσακους ζωνών για τους πίσω επιβάτες) συστήματα αποφυγής σύγκρουσης, αναγνώρισης πεζών, αυτόνομου φρεναρίσματος, ηλεκτρική πίσω πόρτα, infotainment με οθόνη 8 ιντσών, αυτόματο σύστημα παρκαρίσματος και ζάντες 20 ιντσών. Η λίστα τραβάει πολύ ακόμα, είμαστε όμως σίγουροι ότι καταλάβατε περί τίνος πρόκειται.
Στο φιλόξενο, λοιπόν, εσωτερικό του μπορούν να μετακινηθούν με πολύ μεγάλη άνεση έως και 5 ενήλικες. Η θέση οδήγησης ρυθμίζεται εύκολα στα μέτρα του οδηγού και προσφέρει καλή περιμετρική ορατότητα. Αντίστοιχα, υπάρχουν αρκετές ευρύχωρες θέσεις για μικροαντικείμενα που βοηθούν στην καθημερινότητα. Όσο για το σχεδιασμό του ταμπλό, την εργονομία, την ποιότητα κατασκευής και την ηχομόνωση που προσφέρει η καμπίνα, δεν υπάρχει κάτι μεμπτό.
photos: nmarinopoulos
Αναφορικά με τον κινητήρα, ο δίλιτρος TDCi που εξοπλίζει το Edge προσφέρεται σε δύο διαμορφώσεις ισχύος, 180 και 210 ίππων. Στην προκειμένη περίπτωση έχουμε να κάνουμε με το ισχυρότερο σύνολο, που μπορεί σε κάποιες φάσεις να δείχνει κάπως ράθυμο, με βάση τα νούμερα όμως καταφέρνει να κινεί μια χαρά τους σχεδόν 2 τόνους του αυτοκινήτου. Αρκετά πολιτισμένο στη λειτουργία του, συνεργάζεται αρμονικά με ένα αυτόματο, εξάρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, PowerShift, που εξασφαλίζει στρωτές αλλαγές και ταιριάζει με τον cruising χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Ειδικά για το τελευταίο, το Edge δείχνει όντως σχεδιασμένο να μαζεύει χιλιόμετρα σε ανοικτούς δρόμους. Άνετο και σταθερό, μπορεί να ταξιδεύει ώρες, χωρίς να καταπονεί τον οδηγό του. Και εντός των πόλεων πάντως, με το adaptive steering που μεταβάλλει το βήμα του συστήματος διεύθυνσης και με την πανοραμική εμπρόσθια κάμερα, προσπαθεί να γίνει όσο το δυνατόν πιο ευκολοδήγητο, για όχημα αυτών των διαστάσεων.
Οι αναρτήσεις του Edge διατηρούν λογικές για την κατηγορία κλίσεις, ενώ εξασφαλίζουν και ένα αξιοπρεπές επίπεδο άνεσης. Το όλο σύνολο δεν θα εμπνεύσει τον οδηγό να το παρακάνει, συμπεριφέρεται όμως αρκετά ουδέτερα και δεν πρόκειται να τον αγχώσει. Στα πλεονεκτήματά του ανήκουν και τα φρένα, που δείχνουν πολύ αποδοτικά.
Εν κατακλείδι, πρόκειται για ένα όχημα που παίζει σε μία μεγάλη κατηγορία, με λίγους αλλά σοβαρούς παίκτες. Απέναντί του θα βρει προτάσεις των Jeep, Audi και BMW, για τις οποίες θα μπορούσε να αποτελέσει μια σοβαρή εναλλακτική πρόταση, εάν η τιμή του το επέτρεπε. Δυστυχώς όμως, με ένα κόστος κτήσης άνω των 70.000 ευρώ, πέφτει απευθείας πάνω σε αυτές, με ο,τι αυτό συνεπάγεται…
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων FORD
FordEdge 2.0TDCi 210 PS – Τεχνικα χαρακτηριστικα | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 1.997cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 85,0 x 88,0mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος | |||
Ισχύς | 154 kW (210 PS) / 3.750 rpm | |||
Ροπή | 450 Nm (45,9 kgm) / 2.000-2.250 rpm | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 9,4 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 211 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 7,7 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική | 6,4 / 5,8 / 5,4 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 69 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 805 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6 | |||
Εκπομπή CO2 | 149 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους τέσσερις τροχούς | |||
Κιβώτιο | Αυτόματο 6 σχέσεων με μετατροπέα ροπής | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με τέσσερις συνδέσμους / Πολλαπλοί σύνδεσμοι | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Pirelli Scorpion Verde, 255/45 R20 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 4.808×1.928×1.692 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.655/1.664 mm | |||
Μεταξόνιο | 2.849 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 602-1.847 lt | |||
Απόβαρο | 1.949 kg | |||
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 72.240€ |