ΑΓΩΝΕΣ

GP Ιταλίας – Ανάλυση αγώνα: Συντριπτική υπεροχή!

Ιστορικό 1-2 για τη Mercedes μέσα στην έδρα της Ferrari και μία εβδομάδα πριν τον εορτασμό των 70 ετών της Ιταλικής εταιρίας…

Τα ασημί βέλη βρέθηκαν στον δικό τους αγώνα, δεν απειλήθηκαν σε κανένα σημείο από τον ανταγωνισμό και είδαν πρώτα την καρό σημαία πάνω από 30 δευτερόλεπτα μπροστά από τον 3ο Vettel. Αυτός που ξεχώρισε, φυσικά, δεν ήταν άλλος από τον νικητή Lewis Hamilton. Από τη στιγμή που έστριψε πρώτος μετά την εκκίνηση στο σικέιν του Rettifilio, χάθηκε στον ορίζοντα χάρη στους συνεχόμενους ταχύτερους γύρους που πέτυχε στα αρχικά στάδια του αγώνα έκανε απλώς συντήρηση μέχρι την καρό σημαία.

Αυτή ήταν η 4η νίκη του Βρετανού στο Μιλανέζικο σιρκουί, 6η στη φετινή σεζόν και τον φέρνει πλέον στην πρωτοπορία του παγκοσμίου πρωταθλήματος, τρεις βαθμούς μπροστά από τον Vettel. Η υπεροχή της Mercedes στο συγκεκριμένο σιρκουί ήταν λίγο πολύ αναμενόμενη. Αυτό που εντυπωσίασε, ωστόσο, ήταν το εύρος της. Οι οδηγοί της Mercedes μάλιστα ήδη από τον 12ο γύρο του αγώνα είχαν επιλέξει τα πιο «ασφαλή» modes διαχείρισης των κινητήρων τους. Αυτό δεν εμπόδισε τη διαφορά τους από τον Vettel να εκτοξευτεί σε επίπεδα 2014 με το πέσιμο της καρό σημαίας. Πώς εξηγείται, λοιπόν, η εικόνα που είδαμε στο Ιταλικό Grand Prix;

1) Η χαμηλή αποδοτικότητα του αεροδυναμικού πακέτου της Ferrari για τον συγκεκριμένο αγώνα αλλά και η μακροπρόθεσμη στρατηγική της Ιταλικής ομάδας. Οι άνθρωποι της Ferrari δήλωσαν μετά τον αγώνα πώς το λάθος στη Μόντσα έγινε πριν το τριήμερο ξεκινήσει, καθώς οι εκτιμήσεις τους από τον προσομοιωτή τους οδήγησαν σε λανθασμένες επιλογές στο set-up του μονοθεσίου. Επιπλέον η Ferrari προτίμησε να μην φέρει την καινούργια μονάδα ισχύος της στην Μόντσα, τελειοποιώντας περεταίρω την εξέλιξή της ώστε να την βοηθήσει τα μέγιστα στις πίστες που ευνοούν την SF70H, όπως η Σιγκαπούρη, η Μαλαισία (;) και το Άμπου Ντάμπι. Καλώς ή κακώς η μακροπρόθεσμη στρατηγική της ομάδας επέβαλλε στη Scuderia να αντιμετωπίσει τον εντός έδρας αγώνα ως αουτσάιντερ.

2) Η υπεροχή της Γερμανικής PU έναντι της Ιταλικής. Η Mercedes φρόντισε να περάσει στο τέταρτο στοιχείο των ICE (κινητήρας εσωτερικής καύσης), TC (υπερσυμπιεστής) και MGU-H (ηλεκτροκινητήρας συνδεδεμένος με τον υπερσυμπιεστή) και για τα δύο μονοθέσια από το Σπα. Η επιλογή των συγκεκριμένων μερών δεν ήταν τυχαία καθώς είναι τα πιο «εξελίξιμα» στοιχεία στις μονάδες ισχύος. Οι αναβαθμισμένες εκδόσεις τους έδωσαν το πάνω χέρι στις W08 στους δύο τελευταίους αγώνες. Ήδη από το Grand Prix του Βελγίου κάποιος παρατηρητικός θεατής μπορούσε να διακρίνει, όποτε εμφανίζονταν οι πίνακες των Hamilton και Vettel σε αντιπαράθεση, πως η μπάρα που έγραφε ERS ήταν πιο «γεμάτη» στη μεριά του Βρετανού περίπου κατά το ένα δέκατό της. Τι σήμαινε αυτό;

Με τη ροή ενέργειας ανάμεσα σε MGU-K (ηλεκτροκινητήρας που συλλέγει ενέργεια από το φρενάρισμα και συνδέεται άμεσα με τον στροφαλοφόρο άξονα) και ES (ο συσσωρευτής) να είναι αυστηρώς καθορισμένη, στο προσκήνιο έρχεται ο έτερος ηλεκτροκινητήρας. Η MGU-H της Mercedes φαίνεται ότι μπορεί και συλλέγει περισσότερη ενέργεια την οποίαν είτε στέλνει προς τον συσσωρευτή (ES) της μονάδος ισχύος είτε προσφέρει απευθείας στην MGU-K, καθώς για την τελευταία διαδρομή δεν υπάρχει ανώτατη επιτρεπτή τιμή ενέργειας ανά γύρο. Μεγαλύτερη ποσότητα ενέργειας σημαίνει όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό περισσότερη διαθέσιμη ισχύς για μεγαλύτερο κομμάτι του γύρου. Κάπως έτσι εξηγείται ίσως και η άνεση της W08 στις «γρήγορες» πίστες.

Σημαντικό ρόλο σε αυτό παίζει και το ότι η Mercedes χρησιμοποιεί ήδη από το 2014 TC μεγαλύτερων διαστάσεων σε σχέση με τους αντιπάλους της το οποίος βρίσκεται εκτός του V. Κάτι τέτοιο φυσικά δεν είναι τόσο απλό, καθώς ο μεγαλύτερος υπερσυμπιεστής (και άρα η θεωρητικά περισσότερη παρεχόμενη ενέργεια) προϋποθέτουν και μεγάλη αποδοτικότητα της MGU-K. Ειδάλλως το μόνο κέρδος θα ήταν οι αυξημένες αεροδυναμικές αντιστάσεις. Φαίνεται, όμως, ότι το επιτελείο του Andy Cowell έχει κάνει εξαιρετική δουλειά στον συγκεκριμένο τομέα. Αναμένεται η απάντηση της Ferrari στην «μάχη» των μονάδων ισχύος με τις πρώτες ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες να μιλούν για περισσότερες αλλαγές στον ICE της Ιταλικής ομάδας με επανασχεδιασμένα έμβολα. Στο άλλο άκρο του φάσματος βρίσκεται η Honda η οποία είχε αναλωθεί από το 2015 στην επίτευξη του “size zero”, με μικρότερο TC τοποθετημένο εντός του V. Τα αποτελέσματα προς ώρας δεν φαίνεται να τους δικαιώνουν.

Για την οποία Honda έγινε γνωστό το πρωί του Σαββάτου ότι τόσο η FIA όσο και η Liberty Media θα προσπαθήσουν με κάθε τρόπο να βρεθεί λύση ώστε να μείνει ο Ιάπωνας κατασκευαστής στην F1. Το πρόβλημα αυτή τη στιγμή είναι ότι ο Alonso έχει ξεκαθαρίσει στους ανθρώπους της McLaren ότι θα παραμείνει μόνο σε περίπτωση που αλλάξει η μονάδα ισχύος από Honda σε Renault. Υπάρχουν όμως δύο αστερίσκοι στο συγκεκριμένο σενάριο. Η Renault δεν είναι διατεθειμένη να προμηθεύσει και 4η ομάδα (όπως και κανείς εκ των εργοστασιακών κατασκευαστών) οπότε θα πρέπει να αποχωρήσει για χάρη της McLaren από μία εκ των Red Bull ή Toro Rosso με την τελευταία να φαντάζει η πιο πιθανή υποψήφια.

Αυτό εκτός του ότι θα προκαλέσει αντιδράσεις από τη μεριά της Red Bull (καθώς δε θα ήθελε η junior team της να χρησιμοποιεί διαφορετικούς κινητήρες από εκείνην) θα αναγκάσει πιθανότατα τον Alonso να δεχτεί και μια γενναία μείωση των αποδοχών του καθώς αυτή τη στιγμή η Honda είναι εκείνη που πληρώνει το μεγαλύτερο μέρος των χρημάτων που λαμβάνει ο Ισπανός. Από την άλλη και η Honda δεν είναι καθόλου σίγουρό ότι θα βρει ελκυστική την μετακόμισή της σε μια ομάδα με πολύ λιγότερους πόρους και μικρότερο πρεστίζ σε σχέση με την McLaren. Για όλα τα παραπάνω, το αφεντικό του αγωνιστικού τμήματος της Honda, Masashi Yamamoto βρέθηκε στην Μόντσα με πολλές πηγές να αναφέρουν ότι το θέμα ενδέχεται να ξεκαθαρίσει μέσα στην εβδομάδα.

Στον επόμενο αγώνα η Ferrari αναμένεται να έχει ένα μικρό προβάδισμα έναντι της Mercedes ενώ δε θα πρέπει να υποτιμάται και η Red Bull η οποία έχει μονοθέσιο αντίστοιχης «φιλοσοφίας» με την SF70H. Φυσικά, το Grand Prix της Σιγκαπούρης έχει μεγάλο βαθμό επικινδυνότητας για το όποιο φαβορί, λόγω της φύσεως του σιρκουί που ευνοεί την έξοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας. Με τον Hamilton να παίρνει για πρώτη φορά φέτος την πρωτοπορία, έχει μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε την αντίδραση των Ferrari-Vettel.

Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης

Φανατικός οπαδός της Formula 1 από το 1996. Αγνοεί την έκφραση: Βαρετό Grand Prix!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button