NEA

Ποια χώρα είναι η πρώτη σε πωλήσεις ηλεκτρικών μοντέλων;

Μπορεί εμείς εδώ να νομίζουμε ότι τα ηλεκτρικά μοντέλα είναι δημοφιλή σε χώρες πλούσιες της Ευρώπης ή και στις ΗΠΑ (όπου η επιτυχία της Tesla είναι πρωτοφανής) όμως τα σκήπτρα τα έχει κάποια άλλη αγορά.

Και μάλιστα ιδιαίτερα σημαντική, καθώς ότι γίνεται εκεί θα λειτουργήσει καθοριστικά για την αυτοκίνηση μέσα στις επόμενες δεκαετίες. Ο λόγος βέβαια για την Κίνα, η οποία σε μία έρευνα που δημοσιεύτηκε και αφορά το σύνολο των «ηλεκτρικών» χιλιομέτρων που γίνονται κάθε χρόνο (και αυτός είναι ο πιο καθοριστικός δείκτης και όχι τα αυτοκίνητα που έχουν πωληθεί), η χώρα της Ασίας είναι με διαφορά πρώτη.

Συγκεκριμένα, στο δεύτερο τετράμηνο της χρονιάς που διανύουμε, οι Κινέζοι πούλησαν αυτοκίνητα με περίπου 14  εκατομμύρια μίλια ηλεκτρικής κίνησης. Το ίδιο νούμερο είναι για την Ευρώπη 7,83  εκατομμύρια μίλια και στην Βόρεια Αμερική 6,15 εκατομμύρια μίλια, ενώ Ιαπωνία και Κορέα έχουν μαζί μόλις 1,29 εκατομμύρια μίλια.

Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2013 το νούμερο αυτό για την Κίνα ήταν μόλις 273.000 μίλια, κάτι που δείχνει την απίστευτη εξάπλωση της ηλεκτροκίνησης στην τεράστια εγχώρια αγορά. Πρωταγωνιστής και στην Κίνα είναι η Tesla με 6,61 εκατομμύρια μίλια, με τις Renault, Nissan, GM, BMW, Hyundai και τοπικές εταιρίες όπως οι BYD Auto, BAIC, Zhejiang Geely Holding Group, Ninghai Zhidou Electric και Anhui Jiaghuai Automobile να ακολουθούν.

Παρ’ όλα αυτά και παρά την ηγετική θέση σε πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η κατάσταση με τις εκπομπές ρύπων στην Κίνα είναι πέρα από κάθε προηγούμενο, καθώς η εκρηκτική άνοδος της βιομηχανίας της βασίζεται στην χρήση κλασικών μεθόδων για την λειτουργία τους. Μάλιστα όπως υποστηρίζει το Bloomberg τα Κινέζικα ηλεκτροκίνητα μοντέλα έχουν ήδη με την παραγωγή τους καταναλώσει περισσότερη ενέργεια για να φτιαχτούν από τα παραδοσιακά αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Όπως βλέπουμε δηλαδή, το θέμα των EV και το πόσο καθαρά είναι ιδιαίτερα σύνθετο, και δεν αρκούν τα γυαλιστερά περίπτερα της Φρανκφούρτης και οι μεγάλες πωλήσεις στην Κίνα για να τα κάνουν “καθαρά” όταν οι μέθοδοι και οι μονάδες παραγωγής τους ξοδεύουν πολύ περισσότερη βρώμικη ενέργεια για να τα κατασκευάσουν.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button