Οδηγήσαμε το νέο Volkswagen Polo στο Αμβούργο [first drive]

Το ολοκαίνουργιο VW Polo, που θα είναι αποκλειστικά 5θυρο, θα είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά σε περίπου ένα μήνα και οι τιμές του θα ξεκινούν από τις 12.800€ για την βασική έκδοση στα 1.000 κ.εκ. με τους 75 ίππους.

Μπαίνοντας στο καινούργιο Polo της 6ης κατά σειρά γενιάς αυτό που σου κάνει ευθύς εξαρχής εντύπωση είναι πως η μέχρι τώρα συντηρητική προσέγγιση ανήκει οριστικά στο παρελθόν. Στο διάκοσμό του κυριαρχεί το χρώμα -οι επιλογές είναι συνολικά 8- που δημιουργεί μια ευχάριστη και νεανική ατμόσφαιρα, αλλά και η πιο high tech προσέγγιση.

Η τελευταία εκφράζεται καταρχήν από την οθόνη αφής των 6,5 έως 8 ιντσών με το εύχρηστο όπως διαπιστώσαμε μενού και τη γρήγορη απόκριση, η οποία πλέον είναι τοποθετημένη πιο ψηλά, στην ίδια ουσιαστικά ευθεία με τον πίνακα οργάνων δημιουργώντας στην ουσία ένα ενιαίο σύνολο πληροφόρησης. Ο πίνακας οργάνων είναι το άλλο high tech στοιχείο, μιας και μπορεί να είναι ψηφιακός, για πρώτη φορά στην κατηγορία και μάλιστα της δεύτερης γενιάς με ελεύθερο προγραμματισμό τεσσάρων διαφορετικών διαμορφώσεών του -για πρώτη φορά σε μοντέλο της Volkswagen και του ομίλου της.

Φυσικά την τεχνολογική διάσταση του Polo της 6ης γενιάς ολοκληρώνουν οι πλήρεις δυνατότητες διασύνδεσης smartphones και η πληθώρα των συστημάτων υποβοήθησης με τα οποία μπορεί να εξοπλιστεί. Στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις είναι το Front Assist με το City Emergency Braking -σύστημα αποφυγής συγκρούσεων με αυτόματο φρενάρισμα- ενώ το παρόν δίνει, ακολουθώντας τη νέα μόδα της κατηγορίας και ένα ηχοσύστημα 300 Watt, της αμερικάνικης εταιρείας beats στην ομώνυμη έκδοση.

Η ακόμα πιο σημαντική εξέλιξη για το εσωτερικό του νέου Polo είναι η άνεση των χώρων του. Ειδικά στο πίσω κάθισμά του έχει κανείς σχεδόν τόσο αέρα για τα πόδια και τα κεφάλια του όσο και στο Golf, ενώ και ο χώρος αποσκευών του λίγο μόνο υπολείπεται σε σχέση με το τελευταίο. Για την ακρίβεια μόλις κατά 29 λίτρα, μιας και η χωρητικότητά του φτάνει τα 351, τιμή από τις κορυφαίες της κατηγορίας που επιτρέπει στο υπερ-μίνι της Volskwagen να παίξει και μάλιστα με επιτυχία το ρόλο του οικογενειακού αυτοκινήτου. Η αύξηση αυτών των χώρων έχει φυσικά λόγο και αιτία, που δεν είναι άλλη από τη χρήση της εκδοχής Α0 του πρώτου μεταβλητού πλαισίου της γερμανικής εταιρείας. Του MQB, που αποτελεί τη βάση για όλα τα μικρά- μεσαία και μεσαία μοντέλα της, από το Golf μέχρι των Passat, των SUV (Tiguan, T-Roc) συμπεριλαμβανομένων.

H χρήση του MQB λοιπόν επέτρεψε την αύξηση του μεταξονίου κατά 92 χιλιοστά σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, φτάνοντας συνολικά τα 2,548 μέτρα και εξασφαλίζοντας την άνεση στο εσωτερικό που προαναφέραμε. Από κει και πέρα έχουν μεγαλώσει αισθητά και οι εξωτερικές διαστάσεις -το μήκος φτάνει τα 4,053 μέτρα (+81 χιλιοστά)- ενώ οι σχεδιαστές εκμεταλλεύθηκαν τις καινούργιες αναλογίες και δημιούργησαν ένα σύγχρονο και δυναμικό σχήμα. Το ενδιαφέρον είναι πως όλη αυτή η αύξηση του αποτυπώματος δεν εκφράστηκε και με την αύξηση του βάρους, κάτι που επίσης πρέπει να αποδοθεί στο MQB, όπως και η μεγαλύτερη ακαμψία.

Η τελευταία φυσικά κολακεύει και την οδική συμπεριφορά. Όπως διαπιστώσαμε οδηγώντας το νέο Polo στο Αμβούργο είναι πιο άμεσο και προοδευτικό στις αντιδράσεις του σε σχέση με τον προκάτοχό του και εμφανώς πιο σπορτίφ. Παράλληλα το σύστημα διεύθυνσής του έχει καλύτερη αίσθηση, ενώ οι αναρτήσεις και πιο αποτελεσματικά ελέγχουν τις κινήσεις του αμαξώματος και ικανοποιητικό επίπεδο άνεσης εξασφαλίζουν. Έτσι αν αξιοποιηθούν τα δυναμικά χαρακτηριστικά του νέου Polo μπορεί να κινηθεί κανείς αρκετά γρήγορα, τόσο σε εθνικό όσο και σε επαρχιακό οδικό δίκτυο. Εδώ βοηθούν με την απόδοσή τους και το σύνολο βενζίνης 1.0 TSI των 95 ίππων όσο και ο diesel 1.6 TDI των επίσης 95 ίππων που κινούσαν τα αυτοκίνητα που οδηγήσαμε.

Ο 1.0 TSI είναι στο στοιχείο του στις μεσαίες στροφές, είναι αρκετά πολιτισμένος και ελαστικός και δεν δείχνει να προβληματίζεται από τα περίπου 1.150 κιλά που ζυγίζει το νέο Polo. Αυτό αντικατοπτρίζεται και στις επιδόσεις που εξασφαλίζει (0-100 σε 10,8 δεύτερα, τελική ταχύτητα 187 χλμ./ ώρα), ενώ αν θα θέλαμε κάτι παραπάνω αυτό θα ήταν μια 6η στο κιβώτιο. Κιβώτιο 6 σχέσεων θα έχει η έκδοσή του των 115 ίππων, που θα ακολουθήσει μέχρι το τέλος του χρόνου, μαζί με την 1.5 TSI των 150 ίππων με το σύστημα απομόνωσης των κυλίνδρων.

Ιδιαίτερα ελαστικός και οικονομικός είναι και ο diesel των 1.600 κυβικών και των 95 ίππων -θα υπάρχει και βασική έκδοσή του με 80 ίππους- ενώ τη γκάμα των κινητήριων συνόλων του νέου Polo συμπληρώνει ο 1.0 TGI. Η έκδοση φυσικού αερίου του 3κύλινδρου των 1.000 κυβικών που είναι για πρώτη φορά διαθέσιμη στο Polo, διακρίνεται για τα πολύ χαμηλά λειτουργικά της έξοδα και για την περίσταση αποδίδει 90 ίππους. Όσο για τη βάση της γκάμας στην Ελλάδα θα είναι οι ατμοσφαιρικός 1.0 MPI των επίσης 3 κυλίνδρων και των 75 ίππων.

Το νέο Polo θα είναι διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού, τις Trendline, Comfortline και Highline, που διαφοροποιούνται μεταξύ τους και οπτικά, ενώ επιπρόσθετα υπάρχει και η ειδική Beats που προαναφέραμε με το εξελιγμένο ηχοσύστημα των 300 Watt. Ταυτόχρονα υπάρχουν και 5 επιπλέον πακέτα εξοπλισμού, το καθένα με διαφορετικά χαρακτηριστικά, τα Decor, Style, Sport και Black, καθώς και το κορυφαίο σπορ R-Line, με τις πιο έντονες οπτικές διαφοροποιήσεις στο αμάξωμα αλλά και στο εσωτερικό του.

Ετικέτες

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close