ΑΓΩΝΕΣ

GP Σιγκαπούρης, τα μαγικά του Vettel στις κατατακτήριες δοκιμές!

Ο Sebastian Vettel με μία μαγική προσπάθεια στο τέλος του Q3 κατέκτησε την pole position στις κατατακτήριες δοκιμές του αγώνα στη Marina bay.

Ο χρόνος του 1:39.491 που σημείωσε προήλθε από έναν γύρο στα όρια όχι μόνο της μηχανικής πρόσφυσης αλλά και της πίστας καθώς ο Γερμανός είχε το σθένος να ρισκάρει (έχοντας ελαφρά επαφή μάλιστα με τον τοίχο στην έξοδο της 19) περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο πιλότο. Αυτή του η προσέγγιση σε συνδυασμό με τους έντονους πανηγυρισμούς του μετά το τέλος της περιόδου αποδεικνύουν το μέγεθος της πίεσης που του ασκήθηκε όχι μόνο από την βαθμολογική ανατροπή των δύο τελευταίων αγώνων αλλά και από τις Red Bull στη διάρκεια του τριημέρου.

Τα Αυστριακά μονοθέσια, βλέπετε, ήταν κυρίαρχα σε όλες τις ελεύθερες περιόδους δοκιμών, επιδεικνύοντας μνημειώδη οδηγησιμότητα αλλά και ταχύτητα. Όλα έδειχναν, μάλιστα, ότι ένας εκ των δύο οδηγών τους θα κατακτούσε την πρώτη θέση εκκίνησης αλλά ο Vettel είχε διαφορετική άποψη, τη στιγμή που ο teammate του περιοριζόταν στην 4η θέση. Ο Hamilton ήταν 5ος , ενώ ο Bottas απογοήτευσε με την 6η θέση όντας άνω του ενός δευτερολέπτου αργότερος από τον Vettel.

Οι αναβαθμισμένες RB13 με νέα πτερύγια στο ύψος των ψυγείων (τύπου Ferrari για καλύτερη διοχέτευση του αέρα στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου) αλλά και ανασχεδιασμένη T-wing με αύλακες κατά μήκος των δύο πτερυγίων για καλύτερη επεξεργασία του προσπίπτοντος αέρα, ήταν τα μονοθέσια που έθεσαν το ρυθμό από τους πρώτους γύρους του τριημέρου. Το handling τους ήταν υπέροχο, δίνοντας αμέσως την αυτοπεποίθηση στους Ricciardo και Verstappen να πιέσουν πιο κοντά στο όριο νωρίτερα σε σχέση με τους υπόλοιπους συνδυασμούς.

Την Παρασκευή ο Ricciardo ήταν ταχύτερος και στις δύο περιόδους ακολουθούμενος από τους Vettel και Verstappen σε FP1 και FP2 αντίστοιχα. Η Ferrari ήταν όπως αναμενόταν ανταγωνιστική αλλά κυρίως με τον Vettel, ενώ ο Raikkonen ήταν δυσαρεστημένος από την αίσθηση της SF70H δηλώνοντας ότι «πολλά πράγματα σήμερα δεν έβγαζαν νόημα». Η Mercedes τα πήγε ελαφρώς καλύτερα σε σύγκριση με τις αντίστοιχες περιόδους σε Μονακό και Ουγγαρία αλλά, όπως και στη Ferrari, οι επιλογές στο set-up φάνηκαν να ευνοούν τον Hamilton έναντι του Bottas. Οι Red Bull είχαν και τις καλύτερες προσομοιώσεις αγώνα με τον Ricciardo συγκεκριμένα να σημειώνει 16 συνεχόμενους χρονομετρημένους γύρους με ελάχιστες αποκλίσεις μεταξύ τους.

Το Σάββατο ήταν η σειρά του Verstappen να βρεθεί στην κορυφή της κατάταξης κατά το FP3 ακολουθούμενος από τον Vettel. Ο Hamilton ήταν 3ος ενώ εντυπωσιακές ήταν οι επιδόσεις των McLaren με τους Alonso και Vandoorne να έπονται. Ο Ισπανός, μάλιστα, δήλωνε την Παρασκευή ότι με έναν αξιοπρεπή κινητήρα η MCL32 ήταν ικανή για τη νίκη. Οι Vettel και Stroll ακούμπησαν χωρίς συνέπειες τον τοίχο στην έξοδο της 21, σε αντίθεση με τον Ericsson που προκάλεσε κόκκινη σημαία όταν χτύπησε το πίσω μέρος της Sauber στην έξοδο της 19 στο μέσον της περιόδου. Προς το τέλος του FP3 ο Verstappen καρδιοχτύπησε καθώς το κιβώτιο ταχυτήτων εμφάνισε δυσλειτουργία (άλλαζε σχέσεις από μόνο του) αλλά οι μηχανικοί του διόρθωσαν γρήγορα το πρόβλημα.

Πριν το Q1 ο κινητήρας μιας εκ των Porsche που συμμετείχαν στο Porsche Carrera cup Asia παρέδωσε το πνεύμα γεμίζοντας με λάδι τον τρίτο τομέα και κυρίως την στροφή 20. Αυτό οδήγησε πολλούς οδηγούς στο να φλερτάρουν με τον τοίχο στην έξοδο της 21 με τους Grosjean, Ocon και Wehrlein να γλιτώνουν χωρίς συνέπειες. Ο Massa αντιθέτως θα είχε κλαταρισμένο ελαστικό χάνοντας έτσι πολύτιμο χρόνο δοκιμών. Στις Red Bull αρκούσαν δύο χρονομετρημένοι γύροι να κατοχυρώσουν το 1-2, με τον Verstappen μπροστά. Οι Ferrari και ο Hamilton ήταν αρκετά κοντά στο πρώτο μισό της περιόδου, ενώ οι επιπλέον γύροι που έκαναν οι μεσαίοι συνδυασμοί οδήγησαν στην ασυνήθιστη τελική κατάταξη. Εκτός έμειναν οι Magnussen, Massa, Stroll, Wehrlein και Ericsson.

Στο Q2 οι Red Bull και οι Ferrari πέτυχαν αμέσως χρόνους ανταγωνιστικούς εξασφαλίζοντας τη συμμετοχή τους στο Q3 ήδη από τον πρώτο γύρο προσπαθειών. Με τις Ferrari να ανεβάζουν την απόδοση του κινητήρα τους η διαφορά του πρώτου Verstappen από τον δεύτερο Vettel μειώθηκε σημαντικά σε σχέση με το Q1. Δε θα μπορούσε να ειπωθεί το ίδιο, όμως, για τις Mercedes με τον Hamilton να είναι πάνω από μισό δευτερόλεπτο αργότερος του Verstappen μετά τον πρώτο γύρο προσπαθειών. Αυτό θα άλλαζε όταν οι οδηγοί θα έβγαιναν για τις τελευταίες προσπάθειές τους.

Ο Βρετανός πέτυχε αρκετά ανταγωνιστικό χρόνο, 3 δέκατα από την κορυφή. Μπροστά του οι Verstappen, Ricciardo, Raikkonen και Vettel με τον Γερμανό να μην πιέζει μέχρι τέλους. Άσχημη εμφάνιση για τις Force India (οι οποίες έφεραν μια σειρά 30 ζευγών μικρών πτερυγίων στην κορυφή του καλύμματος κινητήρα) με τον Perez να διαμαρτύρεται για την προετοιμασία των ελαστικών στην ομάδα του. Εκτός βρέθηκαν ο Palmer (ο οποίος έμαθε για την αντικατάστασή του από τον Sainz μέσω του Internet) και οι Perez, Kvyat, Ocon και Grosjean.

Η τελευταία περίοδος ήταν ένα σόου του Sebastian Vettel ο οποίος κατάφερε να εκμεταλλευτεί το τελευταίο ίχνος απόδοσης που είχε να του προσφέρει η SF70H για να επιτύχει μια πολύ κρίσιμη pole, 3 δέκατα μπροστά από τον Verstappen. Ο Ricciardo ήταν μόλις για 34 χιλιοστά του δευτερολέπτου 3ος δείχνοντας, όπως και ο teammate του, ικανός να διεκδικήσει τη νίκη αύριο. Η ελαφρά επαφή του Raikkonen με τον τοίχο του στέρησε το κάτι παραπάνω, ενώ οι Hamilton-Bottas θα πρέπει να παρουσιάσουν κάτι το εξαιρετικό αύριο αν θέλουν να βρεθούν στο βάθρο. Η πρώτη δεκάδα συμπληρώθηκε από τους Hulkenberg, Alonso, Vandoorne και Sainz. Ο αυριανός αγώνας αναμένεται συναρπαστικός με τρεις οδηγούς ικανούς για τη νίκη, ενώ τα καθόλου σπάνια απρόοπτα που επιφυλάσσει η συγκεκριμένη πίστα μπορεί να βάλουν και άλλους συνδυασμούς στο παιχνίδι.

 

 

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στην #F1

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στo #WRC

Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης

Φανατικός οπαδός της Formula 1 από το 1996. Αγνοεί την έκφραση: Βαρετό Grand Prix!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Back to top button