SMSΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο KIA Stonic στο Βερολίνο [first drive]

Το νέο Stonic μπαίνει σφήνα στην κατηγορία των μικρών SUV και αναμένεται στην ελληνική αγορά μέσα στον Οκτώβριο με ενδεικτικές τιμές πώλησης που ξεκινούν από τις 15.500 ευρώ…

Αυτή τη χρονιά η κορεατική εταιρία έχει φορτσάρει για τα καλά αφού μετά το λανσάρισμα των Picanto και Rio (τέλη του χρόνου αναμένεται και το πολύ εντυπωσιακό Stinger που ωστόσο δεν θα εισαχθεί στην Ελλάδα) έρχεται να ρίξει στην αγορά το Stonic. Πρόκειται για ένα κόμπακτ διαστάσεων SUV που τοποθετείται κάτω από το Sportage και απέναντι σε άλλα ανταγωνιστικά μοντέλα όπως είναι τα Renault Captur, Peugeot 2008, ή τα επερχόμενα Seat Arona, Hyundai Kona, Citroen C3 Aircross, Skoda Karoq κ.α. Το Stonic αποτελεί σχεδιαστικό προϊόν της στενής συνεργασίας του στούντιο στην Ευρώπη με εκείνο στην Κορέα, ενώ κατασκευάζεται στο εργοστάσιο Sohari (στην Κορέα).

Οι φωτογραφίες αδικούν το όμορφο αμάξωμα (στην κόμπακτ εικόνα συμβάλλουν οι εξαιρετικά μαζεμένοι πρόβολοι με 830 και 730 χλστ. μπροστά και πίσω αντίστοιχα), το οποίο σε μήκος φτάνει τα 4,14 μέτρα. Η διάσταση αυτή κατατάσσει το Stonic στο μέσο όρο των μικρών SUV προσφέροντας από τους καλύτερους χώρους για τους επιβάτες, ειδικά για τους πίσω που έχουν μεγάλη απόσταση τόσο για τα γόνατά τους, όσο και τα κεφάλια τους. Στο γεγονός αυτό συμβάλλει και το σχετικά μεγάλο μεταξόνιο των 2,58 μέτρων με τον χώρο αποσκευών να φτανει τα 352 λίτρα (μαζί με τον κρυφό χώρο κάτω από το κάλυμμα, υπάρχει κιτ ασφαλείας και όχι ρεζέρβα) με την πρακτικότητα να εκτοξεύεται στα 1.155 λίτρα όταν αναδιπλωθούν τα πίσω διαιρούμενα καθίσματα.

Το όμορφο ταμπλό είναι σύγχρονο και εργονομικό και κατά τα ειωθότα στο κέντρο δεσπόζει μία στάνταρ οθόνη 7’’ με όμορφα γραφικά και εύχρηστο μενού. Θήκες για μικροαντικείμενα υπάρχουν σχεδόν παντού, ανάμεσα στα αναλογικά όργανα υπάρχει μια ευανάγνωστη οθόνη πολλαπλών ενδείξεων, ενώ η πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και το προσεγμένο φινίρισμα σε κάνουν να αγνοείς τα σκληρά πλαστικά. Όπως ισχυρίζεται η KIA το Stonic είναι το πιο «εξατομικευμένο» μοντέλο που έχει λανσάρει μέχρι τώρα προσφέροντας επιλογή ανάμεσα σε εννέα βαφές αμαξώματος και πέντε οροφής δημιουργώντας 20 διαφορετικούς ελκυστικούς συνδυασμούς που συμπληρώνουν οι νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου.

H γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει αποδοτικές εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου που συνδυάζονται με χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων και διασφαλίζουν εξαιρετικά χαμηλές καταναλώσεις καυσίμου και εκπομπές ρύπων. Συγκεκριμένα ο τρικύλινδρος 1.0 T-GDI (με τούρμπο και άμεσο ψεκασμό) αποδίδει 120 ίππους και 172 Nm ροπής, ενώ υπάρχουν και οι ατμοσφαιρικές εκδόσεις MPI (με ψεκασμό πολλαπλών σημείων), η μικρότερη 1.25 με 84 ίππους και 122 Nm ροπής (αυτή είναι η μόνη που έχει 5άρι κιβώτιο, όλες οι άλλες συνδυάζονται με 6άρι), ενώ ο μεγαλύτερος των 1.4 λίτρων αποδίδει 100 άλογα και 133 Nm.

Στο Βερολίνο οδηγήσαμε την τρικύλινδρη turbo έκδοση του Stonic που προσφέρει όλα τα καλά χαρακτηριστικά που συναντάμε και στα άλλα μοντέλα της KIA. Η λειτουργία του είναι ελαστική και ευχάριστα τραχιά στο αυτί, με το τράβηγμα της ροπής να έρχεται από χαμηλά. Γενικότερα το Stonic είναι ένα ευκολοδήγητο μικρό SUV με καλή θέση οδήγησης, καλή ορατότητα προς τα έξω και το τιμόνι να έχει καλό «βάρος» και ακρίβεια με τον επιλογέα να κουμπώνει πρόθυμα. Η ποιότητα κύλισης είναι από τις καλύτερες στην κατηγορία, στις υψηλές ταχύτητες το Stonic εντυπωσιάζει με την σταθερότητα του, ενώ όπως συνηθίζει η KIA για να προσδώσει ένα σπορτίφ τόνο η ανάρτηση είναι ίσως λίγο πιο σφιχτή (ειδικά του ημιάκαμπτου, πίσω) από ότι θα έπρεπε (βέβαια εδώ παίζουν ρόλο οι στάνταρ 17άρες ζάντες, 15άρες έχει μόνο η βασική 1.2) μετριάζοντας κάπως την απόσβεση της.

Το αποδοτικότερο μηχανικό σύνολο στην γκάμα του Stonic είναι ο πετρελαιοκινητήρας του 1,6 λίτρου που αποδίδει 110 ίππους και 260 Nm. Σύμφωνα με τους ανθρώπους της ελληνικής αντιπροσωπείας η ντίζελ έκδοση και η ατμοσφαιρική του 1,4 λίτρου αναμένεται να κάνουν τις μεγαλύτερες πωλήσεις. Και μπορεί το turbo να είναι γλυκό (μιλώντας για τον τρικύλινδρο 100άρη), αλλά προφανώς ο 100άρης κινητήρας (που συνδυάζεται με 6άρι κιβώτιο και κινεί με αξιοπρέπεια το Stonic) προφανώς να ακούγεται ως μία πιο οικονομική σε κατανάλωση επιλογή για όσους κινούνται κυρίως στην πόλη.

Εδώ να πούμε πως μέσα στο 2018 αναμένεται και η μικρότερη εκδοχή του 1.0 T-GDI κινητήρα με τα 100 άλογα, καθώς και η αυτόματη DCT με το 7άρι κιβώτιο που θα συνδυαστεί με τον ισχυρότερο κινητήρα των 120 ίππων (για την ώρα δεν προβλέπεται αυτόματο ντίζελ). Εδώ να πούμε πως το Stonic βασίζεται στην πλατφόρμα του Rio (το Hyundai Kona χρησιμοποιεί του i30) και παρόλο που δεν υπάρχουν τετρακίνητες εκδόσεις η μεγάλη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος (στα 18,3 εκατοστά) είναι αρκετή για απροβλημάτιστες βόλτες σε χωματόδρομους (ή για σκαρφαλώματα στα πεζοδρόμια της πόλης). 

Το νέο Stonic θα λανσαριστεί σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού (τις Uptown και Premium) με τις τιμές πώλησης στην Ελλάδα να ξεκινούν από 14.000€ για την 1.25 (εδώ υπάρχει μια ειδική βασική έκδοση City), από 15.500€ για την 1.4, από 16.500€ για την 1.0Τ και από 17.660€ για την ντίζελ 1.6, με αποτέλεσμα οι χαμηλές αυτές τιμές αυτές να τοποθετούν το νέο KIA σε μία ιδιαίτερα ανταγωνιστική θέση, σε συνδυασμό με την εγγύηση για 7 χρόνια ή για 150.000 χιλιόμετρα. Αλλά περισσότερα θα έχουμε να πούμε σε περίπου ένα μήνα με την δοκιμή μας στους ελληνικούς δρόμους…

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!