Nissan Juke 1.2 DIG-T vs Toyota C-HR 1.2T [test drive]

Δυο trendy SUV, εξ ανατολών, διασταυρώνουν τα ξίφη τους. Στην περίπτωσή μας ο νέος είναι ωραίος αλλά και ο παλιός είναι αλλιώς…

Nissan Juke και Toyota C-HR. Το πρώτο μετράει ήδη αρκετά χρονάκια στην πλάτη του, παρότι με το σχετικό facelift κατορθώνει να κρύβει την ηλικία του. Το δεύτερο πάλι, είναι σαφώς πιο φρέσκο και εξίσου προχωρημένο σχεδιαστικά, με τη δική του στιλιστική άποψη. Τι τα ενώνει; Δύο υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες χαμηλού κυβισμού και η ίδια ανάγκη να ξεχωρίζουν. Τι τα χωρίζει; Ας αρχίσουμε να ξετυλίγουμε το κουβάρι…

Ξεκινώντας από την εξωτερική εμφάνιση, αμφότερα δείχνουν άκρως νεανικά και προχωρημένα. H μάσκα τύπου Darth Vader και το φουτουριστικό πίσω μέρος του C-HR, οι τεράστιοι θόλοι και τα διαστημικά φώτα του Juke, όπως και πολλές ακόμα λεπτομέρειες εκατέρωθεν, τα κάνουν να παίζουν χωρίς αντίπαλο σε ένα κοινό που δεν χρησιμοποιεί τη λέξη «συντηρητικό» στο λεξιλόγιό του.

Η ίδια, προχωρημένη, σχεδιαστική πένα συνεχίζει να ζωγραφίζει και στο εσωτερικό των δύο αυτοκινήτων. Με μία πρώτη, υποκειμενική, ματιά, το ταμπλό του C-HR δείχνει πιο φουτουριστικό, χάρη στην εμφατικά προεκταμένη οθόνη αφής που δεσπόζει στην κορυφή του ταμπλό. Η εργονομία του είναι πολύ καλή, με αρκετές θέσεις για μικροαντικείμενα, καλή θέση οδήγησης -με περιορισμένη όμως πλευρική ορατότητα- και ποιοτικά, στην πλειοψηφία τους, υλικά κατασκευής.

Το Juke, από την άλλη, έχει και αυτό τα ισχυρά του σημεία, όπως την διπλής λειτουργίας οθόνη, που εναλλάσσει τα χειριστήρια του κλιματισμού με αυτά του D-Mode, των οδηγικών modes δηλαδή (Normal, Sport και Eco)του αυτοκινήτου. Τα μπροστινά καθίσματα προσφέρουν καλύτερη πλευρική στήριξη, χωρίς να χάνουν σε άνεση. Τα υλικά είναι αντίστοιχα καλά, υστερεί όμως ελαφρά στην πρακτικότητα των διαθέσιμων χώρων για μικροαντικείμενα.

Από άποψης εσωτερικών διαστάσεων δεν υπάρχουν σοβαρές διαφορές, αν και το C-HR, λόγω μεγαλύτερου μήκους, προσφέρει ελαφρά μεγαλύτερο χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών και κατάτι πιο ευρύχωρο διαμέρισμα αποσκευών. Τα 20 επιπλέον εκατοστά, βεβαίως, τα πληρώνει στον τομέα της ευελιξίας, στα στενά των πόλεων…

photos: nmarinopoulos

Πριν όμως περάσουμε στα της οδικής συμπεριφοράς ας κάνουμε μία στάση στους κινητήρες. Τόσο το Nissan, όσο και το Toyota χρησιμοποιούν σύγχρονα υπερτροφοδοτούμενα σύνολα, χωρητικότητας 1.2 λίτρων και ισχύος 116 ίππων. Οι ταυτόσημες τιμές, σε συνδυασμό με το σχετικά παρόμοιο βάρος, οδηγούν με τη σειρά τους σε αντίστοιχες επιδόσεις. Και πράγματι, τόσο το Juke, όσο και το C-HR, δεν θα προβληματίσουν σε συνθήκες καθημερινής χρήσης. Έχουν αρκετή ροπή από σχετικά χαμηλά και κρατάνε μέχρι και τις στροφές του κόφτη. Αν τώρα ψάχνει κανείς για το κάτι παραπάνω, θα πρέπει να καταφύγει συχνότερα στον επιλογέα των ταχυτήτων, που και στις δύο περιπτώσεις είναι αρκετά καλός σε αίσθηση.

Από άποψης κατανάλωσης δεν είδαμε τρομερή διαφορά, παρότι η Nissan υποστηρίζει ότι το σύνολό της είναι κατά 0,5 λίτρα οικονομικότερο στα 100 χλμ. Ταυτόχρονα, βέβαια, έχει και ελαφρά πιο τραχιά λειτουργία, χωρίς όμως αυτό να φτάνει σε σημείο να χαρακτηριστεί ενοχλητικό.

Στο δρόμο τώρα, τα πράγματα διαφοροποιούνται ελαφρά. Το μεν C-HR δείχνει ένα πιο πολιτισμένο πρόσωπο, με αναρτήσεις που δεν είναι χαλαρές αλλά δείχνουν σαφώς προσανατολισμένες προς την άνεση. Η ποιότητα κύλισης που προσφέρει είναι πολύ καλή. Η συμπεριφορά του αυτοκινήτου παραμένει ουδέτερη, με τις κλίσεις στις στροφές να διατηρούνται σε λογικά επίπεδα. Το τιμόνι του έχει μία ευχάριστη αμεσότητα, ενώ και το σύστημα διεύθυνσης δείχνει καλό σε αίσθηση και απόδοση.

Το Juke, από την άλλη, έχει έναν ελαφρά πιο fun-to-drive χαρακτήρα. Όχι ότι βάζει φωτιά στο δρόμο αλλά προσφέρει περισσότερα ψήγματα οδηγικής ευχαρίστησης. Αυτό, μάλιστα, χωρίς να υστερεί σε άνεση ή ευκολία στην οδήγηση. Αντίστοιχα και το δικό του σύστημα διεύθυνσης είναι άμεσο και ακριβές, ενώ και για τα φρένα του δεν μπορεί να ακουστεί παράπονο.

Που καταλήγουμε; Στο ότι τόσο το Juke όσο και το C-HR είναι από αυτά τα «ειδικά» μοντέλα που κάποιος θα τα επιλέξει πρωτίστως για την εμφάνισή τους και δευτερευόντως για οποιοδήποτε άλλο χαρακτηριστικό. Αν θέλουμε να είμαστε αυστηροί, το C-HR είναι πιο σύγχρονο και ελαφρά πιο ολοκληρωμένο μοντέλο. Από την άλλη όμως, το Juke έρχεται σχεδόν 3 χιλιάρικα φτηνότερα, διαφορά που δεν είναι αμελητέα. Κρίνετε, λοιπόν και αποφασίστε.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων NISSAN
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων TOYOTA

Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Nissan Juke 1.2 DIG-T Toyota C-HR 1.2T
Κυβισμός 1.199 cc 1.197 cc
Διάμετρος x διαδρομή 72,2×73,1 mm 71,5×74,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος  εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος  
Ισχύς 85 kW (116 PS) / 4.500 rpm 85 kW (116 PS) / 5.600-6.000 rpm
Ροπή 190 Nm (19,3 kgm) / 1.750 rpm 185 Nm (18,8 kgm) / 1.500-4.000 rpm
Τροφοδοσία άμεσος ψεκασμός με υπερτροφοδότηση άμεσος ψεκασμός με υπερτροφοδότηση 
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,8 sec 10,9 sec
Τελική ταχύτητα 178 km/h 190 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,7 lt/100 km 7,8 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 6,9 / 5,6 / 4,9 lt/100 km 7,4 / 5,9 / 5,1 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 46 lt 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 582 km 641 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6 Euro 6
Εκπομπή CO2 129 g/km 135 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων  Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental ContiSportContact, 225/45 R18 Michelin Primacy 3, 215/60 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.135 x 1.765 x 1.565 mm 4.360 x 1.795 x 1.565 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.539/1.525 mm 1.550/1.570 mm
Μεταξόνιο 2.530 mm 2.640 mm
Χώρος αποσκευών 354-1.189 lt 377 lt
Απόβαρο 1.311 kg 1.375 kg
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού

από 17.950€

από 20.520€

Ετικέτες

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close