Τα νέας γενιάς συστήματα infotainment είναι πιο «επικίνδυνα»!

Τα σύγχρονα συστήματα infotainment των αυτοκινήτων μπορεί να έχουν δημιουργήσει ένα εντελώς νέο περιβάλλον στο αυτοκίνητο με δεκάδες δυνατότητες, αποτελούν όμως έναν σημαντικό παράγοντα που αποσπά την προσοχή του οδηγού από τον δρόμο.

Το Αμερικάνικο «Ίδρυμα για την Ασφάλεια της Κυκλοφορίας» (ΑΑΑ) σε μία έρευνα που έκανε με 130 οδηγούς σε 30 καινούργια αυτοκίνητα έδειξε ότι τα συστήματα αυτά δημιουργούν πολλά προβλήματα στην ασφάλεια του οδηγού. Το Ίδρυμα συνεργάστηκε με ερευνητές του Πανεπιστημίου της Γιούτα και χρησιμοποίησαν κάμερες και πνευματικές ασκήσεις για να μετρήσουν το μέγεθος του περισπασμού της προσοχής σε ότι αφορά όχι μόνο την παρακολούθηση του δρόμου αλλά και την έλλειψη της προσοχής.

Η έρευνα έδειξε ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στον προγραμματισμό του συστήματος πλοήγησης, το οποίο χρειάζεται κατά μέσο όρο 40 ολόκληρα δευτερόλεπτα. Άλλες δοκιμασίες αφορούσαν τις λειτουργίες με voice commands και ακόμα άλλες απλές λειτουργίες όπως την ρύθμιση του ραδιοφώνου ή την κλήση μέσω τηλεφώνου.

Από τις παρατηρήσεις τις έρευνας έδειξαν ότι δεν ήταν μόνο η απόσπαση της προσοχής από τον χειρισμό, αλλά και η δυσκολία στον χειρισμό των συστημάτων ανέβαζε ακόμα περισσότερο τα προβλήματα λόγω του εκνευρισμού. Το .προστεθεί τόσα πολλά πράγματα στα συστήματα infotainment τα οποία τα έχουν κάνει πολύπλοκα και πολλές φορές αποτελούν μία πολύ δυσάρεστη εμπειρία στην χρήση τους.

Στα αποτελέσματα που έδωσε στην δημοσιότητα υπάρχουν πολλά από τα μοντέλα του 2017, από τα οποία κανένα δεν πήρε καλή βαθμολογία. Από τον κατάλογο που βλέπουμε συμπεραίνουμε ότι όσο πιο εξελιγμένα είναι τα αυτοκίνητα τόσο πιο άσχημη είναι η βαθμολογία τους. Σ’ αυτό πάντως που αποσκοπεί η έρευνα δεν είναι στο να «στιγματίσει» την προσέγγιση κάποιας εταιρίας αλλά να βοηθήσει τους κατασκευαστές να έρθουν πιο κοντά στους καταναλωτές και να τα κάνουν πιο εύκολα στην χρήση. Μέχρι τότε συμβουλεύει τους οδηγούς να αποφεύγουν τις σύνθετες ενέργειες όπως να στέλνουν μηνύματα ή να ελέγχουν τα social media κατά την διάρκεια της οδήγησης.

Συστήματα με πολύ μεγάλο δείκτη απόσπασης προσοχής οδηγού:

  • Audi Q7 QPP
  • Chrysler 300 C
  • Dodge Durango GT
  • Ford Mustang GT
  • GMC Yukon SLT
  • Honda Civic Touring
  • Honda Ridgeline RTL-E
  • Mazda3 Touring
  • Nissan Armada SV
  • Subaru Crosstrek Premium
  • Tesla Model S
  • Volvo XC60 T5 Inscription

Συστήματα με μεγάλο δείκτη απόσπασης προσοχής οδηγού:

  • Cadillac XT5 Luxury
  • Chevrolet Traverse LT
  • Dodge Ram 1500
  • Ford Fusion Titanium
  • Hyundai Sonata Base
  • Infiniti Q50 Premium
  • Jeep Compass Sport
  • Jeep Grand Cherokee Limited
  • Kia Sorento LX
  • Nissan Maxima SV
  • Toyota Rav 4 XLE

Συστήματα με μέτριο δείκτη απόσπασης προσοχής οδηγού:

  • Chevrolet Equinox  LT
  • Ford F250 XLT
  • Hyundai Santa Fe Sport
  • Lincoln MKC Premiere
  • Toyota Camry SE
  • Toyota Corolla SE
  • Toyota Sienna XLE