BMW 418d [test drive]

Η ανανέωση της Σειράς 4 έκανε ένα από τα ομορφότερα coupe της αγοράς ακόμα πιο θελκτικό. Ακόμα και στη μικρή του εκδοχή, από άποψης κινητήρα…

Με το χέρι στην καρδιά, η 418d δεν είναι ενδεικτική της Σειράς 4. Δεν θα έπρεπε, τουλάχιστον, μιας που ένα τόσο όμορφο και δυναμικό σχήμα, προδιαθέτει τουλάχιστον για ένα εξακύλινδρο σύνολο, με 250 ίππους, ώστε να αναδείξει τις αρετές του. Εάν λοιπόν έχετε την οικονομική επιφάνεια, στραφείτε προς μία μεγαλύτερη έκδοση. Εάν πάλι όχι -ή απλά αποζητάτε οικονομία, χωρίς να σας ενδιαφέρουν οι επιδόσεις- τότε μπορείτε να συνεχίσετε την ανάγνωση…

Το πρόσφατο facelift της «τεσσάρας» ενσωμάτωσε στο αυτοκίνητο ορισμένα ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά. Η πιο επιτυχημένη αλλαγή είναι, ίσως, αυτή των εμπρόσθιων φωτιστικών σωμάτων, τα LED των οποίων χαρίζουν ένα πιο άγριο, νέο, βλέμμα. Αυτή, σε συνδυασμό με τη μεγαλύτερη αεροεισαγωγή χαμηλά και κάνα δυο πινελιές ακόμα, έδωσαν στη Σειρά 4 λίγη παραπάνω τεστοστερόνη.

Μικροαλλαγές παρατηρούνται και στο εσωτερικό, που παραμένει άκρως ποιοτικό και ένα από τα πιο ευρύχωρα της κατηγορίας. Ενδιαφέρουσα νότα είναι αυτή του νέου, ψηφιακού πίνακα οργάνων, ο οποίος μάλιστα αλλάζει και χρωματισμό, με βάση το mode οδήγησης που έχει επιλεγεί. Κόκκινο για τα προγράμματα Sport και Sport+, μαύρο για το Comfort, μπλε ψυχρό για το EcoPro. Αλλαγές εντοπίζονται και στο ιDrive, το ολοκληρωμένο σύστημα πληροφοριών και ψυχαγωγίας, που πλέον θυμίζει κάτι από τις νεότερες Σειρές 5 και 7. Κατά τα άλλα, το ηλεκτρικό κάθισμα του αυτοκινήτου της δοκιμής ρυθμίζεται ποικιλοτρόπως ώστε να έρθει στα μέτρα του οδηγού, χαρίζοντας άνεση και μία καλή πλευρική στήριξη.

Η θέση οδήγησης είναι αντάξια των προσδοκιών, με το σωστό σε διάμετρο τριάκτινο τιμόνι να δίνει επιπλέον πόντους στην αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός. Τα πάντα είναι προσεγμένα και ποιοτικά, η εργονομία είναι υπεράνω κριτικής και, φυσικά, το επίπεδο εξοπλισμού κρίνεται από υψηλό έως δυσθεώρητο, αν αποφασίσει κανείς να περιηγηθεί στη μεγάλη λίστα των έξτρα της BMW. Η διαμόρφωση των πίσω καθισμάτων είναι αυστηρά διθέσια, υπάρχει όμως αρκετός χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών, οριακός αέρας στα κεφάλια τους και ένα καλό άνοιγμα των θυρών, που διευκολύνει την είσοδο-έξοδο. Όσο για το διαμέρισμα των αποσκευών, με μεγάλο άνοιγμα και 445 λίτρα χωρητικότητας, είναι παραπάνω από αρκετό για τα ταξίδια ενός ζευγαριού ή μίας μικρής οικογένειας.

photos: panagiotis tritaris

Περνώντας στα του κινητήρα, κάτω από το καπό κρύβεται το βασικό diesel σύνολο της γκάμας. Με την ίδια χωρητικότητα 2,0 λίτρων που έχει και η 420d αλλά με 150 ίππους και 320 Nm ροπής. Βλέποντας τα νούμερα, τα 8,6 δλ. που απαιτούνται για να δείξει το ταχύμετρο τα 100 χλμ./ώρα δεν είναι πολλά, στην πράξη όμως το αυτοκίνητο δεν δείχνει τόσο σβέλτο. Όχι ότι είναι αργό, αλλά σίγουρα ο συνδυασμός πλαίσιο-αναρτήσεις, καθώς και οι ευμεγέθεις τροχοί των 19 ιντσών με τα Potenza S001 σηκώνουν πολύ περισσότερη ισχύ, για να δείξουν τα όριά τους.

Από άποψης λειτουργίας, φυσικά, ο κινητήρας διατηρεί χαμηλή ηχητική υπογραφή και ένα ραφιναρισμένο χαρακτήρα, ακόμα και όταν κανείς τον πιέσει. Δύναμη υπάρχει παντού, ενώ καλή είναι και η συνεργασία του μοτέρ με το οκτάρι, αυτόματο κιβώτιο. Το τελευταίο μπορεί να μην διαθέτει paddles, εξασφαλίζει όμως στρωτές και γρήγορες αλλαγές, βοηθώντας παράλληλα στη διατήρηση της κατανάλωσης σε λογικά επίπεδα.

Κινούμενη στον ανοικτό δρόμο η 418d δείχνει να βρίσκεται στο στοιχείο της. Καταπίνει χιλιόμετρα με χαρακτηριστική ευκολία, ενώ δίνει και μία μικρή αίσθηση ζωντάνιας και δυναμισμού στον οδηγό. Το σχετικά σφιχτό setup των αναρτήσεων δεν επιτρέπει μεγάλες κλίσεις στις στροφές και, παράλληλα, απορροφά με επιτυχία τις πιο ήπιες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Δεν λείπουν όμως τα «κοπανήματα» στις μεγαλύτερες λακκούβες, γεγονός για το οποίο φταίνε -εν μέρει- και οι τροχοί των 19 ιντσών.

Το τιμόνι είναι άμεσο στις αντιδράσεις του και μεταφέρει αρκετή πληροφόρηση για ένα πολυτελές coupe, όχι όμως τόση όση θα άρμοζε σε ένα πραγματικά σπορ όχημα. Το βάρος του, μάλιστα, στη Sport+ διαμόρφωση, δείχνει κάπως τεχνητό και περισσότερο από όσο θα θέλαμε. Τα φρένα, από την άλλη, λειτουργούν υποδειγματικά και είναι ικανά να επιβραδύνουν άμεσα το αυτοκίνητο, από κάθε ταχύτητα.

Εν κατακλείδι, πρόκειται για ακριβώς αυτό, τη μικρότερη έκδοση ενός καλού, premium, coupe. Έχει την αισθητική, έχει τον αέρα, την τεχνολογία αλλά όχι το δυναμισμό και τις επιδόσεις που θα κερδίσουν και τον πλέον απαιτητικό. Αν θέλετε τα πάντα, θα πρέπει να στραφείτε σε μία ισχυρότερη έκδοση. Εάν τα νούμερα δεν είναι το ζητούμενο, τότε η 418d είναι ένα πολύ καλό αυτοκίνητο για το γκαράζ σας.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων BMW

BMW 418d Auto – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.995 cc
Διάμετρος x διαδρομή 84,0x 90,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός διαμήκη/τετρακύλινδρος
Ισχύς 110 kW (150 PS) / 4.000 rpm
Ροπή 320 Nm (32,7 kgm) / 1.500-3.500 rpm
Τροφοδοσία Common rail με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,6 sec
Τελική ταχύτητα 215 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,7 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,0 / 4,1 / 3,6 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 57 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 740 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 109 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 8 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone Pontenza S001, 225/40 R19 / 255/35 R19
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.638 x 1.825 x 1.377 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.545/1.594 mm
Μεταξόνιο 2.810 mm
Χώρος αποσκευών 445 lt
Απόβαρο 1.535 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 52.891€
Ετικέτες

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close