To Soul προφανώς συγκαταλέγεται ανάμεσα στα αυτοκίνητα που… κλείνουν το μάτι σε όποιον θέλει να διαφέρει στον δρόμο!
Love it or hate it; Κάπως έτσι έχουν τα πράγματα για το boxy αισθητικά και σχεδιαστικά Soul, το οποίο προφανώς αντεπεξέρχεται πλήρως στον ορισμό ενός «crossover» που συνδυάζει διάφορα στοιχεία από διάφορες κατηγορίες με αποτέλεσμα να έχει ένα μοναδικό στιλ. Αυτή που δοκιμάζουμε είναι η ανανεωμένη δεύτερη γενιά του μοντέλου (και ίσως η τελευταία μιας και υπάρχει πλέον το Stonic), η οποία είναι σε θέση να δελεάσει τόσο με την διαφορετικότητα της ως αυτοκίνητο, όσο και με το πλούσιο εξοπλισμό και την πολύ καλή τιμή πώλησης.
Σχεδιαστικά έχουν γίνει οι γνωστές τύπου facelift επεμβάσεις (επανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα, προφυλακτήρες κ.α.), υπάρχει επιλογή διχρωμίας του αμαξώματος (όπως στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας), νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου 18’’ κ.α. Το νεανικό προφίλ του Soul ενισχύεται από την μοντέρνα όψη του ταμπλό με την μεγάλη οθόνη αφής 7’’ του συστήματος πολυμέσων, με στάνταρ σύστημα πλοήγησης, πλήρη υποστήριξη διασύνδεσης smartphone και ως highlight δεν μπορείς να μην αναφέρεις τα στρόγγυλα ηχεία που βρίσκονται στις άκρες.
Προσεγμένη είναι η ποιότητα κατασκευής με τις μαύρες λακαρισμένες επιφάνειες να προσδίδουν ένα πιο premium τόνο στο διάκοσμο που μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση τέσσερα -και με ορισμένες παραχωρήσεις πέντε- επιβάτες. Για το μήκος του αμαξώματος που δεν ξεπερνά τα 4,1 μέτρα οι χώροι γενικά είναι πολύ καλοί και με το πορτμπαγκάζ να προσφέρει 354 λίτρα (έχει διαιρούμενο χώρο) και την πρακτικότητα να φτάνει έως τα 1.367 λίτρα όταν πέσουν τα πίσω διαιρούμενα καθίσματα.
photos: nmarinopoulos
Το Soul προσφέρεται σε μια έκδοση κινητήρα, με τον πολύ καλό σε απόδοση και ήσυχο στην λειτουργία του πετρελαιοκινητήρα των 1.600 κ.εκ. που αποδίδει 136 ίππους και 300 Nm ροπής. Εδώ το μοτέρ είχε ως σύμμαχο το DCT κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που μπορεί να μην πραγματοποιεί τις αλλαγές «αστραπιαία» αλλά είναι απόλυτα ομαλό στην λειτουργία του και διαθέτει και paddles στο τιμόνι. Η κατανάλωση κυμάνθηκε στα 7,0-7,5 λίτρα/100 χλμ., ενώ το Soul δεν θα προβληματίσει σε κανένα σημείο για τις επιδόσεις του.
Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή και στις υψηλές ταχύτητες η boxy σχεδίαση δεν είναι αναμενόμενα και ότι καλύτερο για την αεροδυναμική, αλλά δίχως να υπάρχουν ενοχλητικοί μεμονωμένοι θόρυβοι. Οι τροχοί των 18 ιντσών με λάστιχα 235/45 στα σίγουρα ενισχύουν το δυναμικό προφίλ του αυτοκινήτου, αλλά ως ένα βαθμό μετριάζουν κάπως την άνεση της ούτως ή άλλως σφιχτούτσικης ρύθμισης της ανάρτησης του Soul.
Ακόμη και αυτό όμως δεν μπορεί να υποσκελίσει το ελκυστικό πακέτο που προσφέρει το Soul (από 17.490€ η βενζίνη 1.6 με 132 ίππους, από 19.490€ η ντίζελ έκδοση της δοκιμής μας) με έναν υπερπλήρη εξοπλισμό, έναν εξαιρετικό ντίζελ κινητήρα και φυσικά με μία boxy σχεδίαση που σε καμία περίπτωση δεν περνά απαρατήρητη στον δρόμο…
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων KIA
Kia Soul 1.6 Diesel 7DCT – Τεχνικα χαρακτηριστικα | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 1.582 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 77,2 x 84,5 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | τετρακύλινδρος σε σειρά/κατά τον εγκάρσιο άξονα | |||
Ισχύς | 100 kW (136 PS) / 4.000 rpm | |||
Ροπή | 300 Nm (30,6 kgm) / 1.750-2.500 rpm | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 11,1 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 182 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 7,3 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική | 5,5 / 5,0 / 4,6 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 54 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 739 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6 | |||
Εκπομπή CO2 | 130 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |||
Κιβώτιο | Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson / Ημιάκαμπτος άξονας | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Nexen N5000, 235/45 R18 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 4.140 x 1.800 x 1.605 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.576/1.558 mm | |||
Μεταξόνιο | 2.570 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 354-1.367 lt | |||
Απόβαρο | 1.390 kg | |||
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 19.490€ (από 21.490€ το 7DCT) |