Ένας πρώην μηχανικός της Ford εικάζει για έναν κινητήρα που θα έχει έναν ξεχωριστό μικρό στροβιλοσυμπιεστή ανά κύλινδρο!
Ο Jim Clarke συμμετείχε στην εξέλιξη των V8 και Duratec V6 κινητήρων όταν εργαζόταν στην Ford και μας παρουσιάζει μία επαναστατική ιδέα για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η ιδέα του Clarke έχει στόχο περισσότερο την μείωση της κατανάλωσης και λιγότερο την αύξηση της ισχύος και για αυτό χρησιμοποιεί δύο πεταλούδες (προφανώς ανά ζεύγος κυλίνδρων 1+3, 2+4) για τον έλεγχο τεσσάρων στροβιλοσυμπιεστών χαμηλής πίεσης ανά κύλινδρο (η φωτογραφία δεν σχετίζεται άμεσα με το εν λόγω πρότζεκτ).
O Clarke λέει πως η ταχεία υπερπλήρωση με αέρα έχει ως αποτέλεσμα βέλτιστη απόδοση καύσης, περισσότερη και άμεσα διαθέσιμη ροπή (λόγω της μικρότερης αδράνειας της πτερωτής), ενώ το κόμπακτ μέγεθος (4 αντί για ένα μεγάλο) επιτρέπει την τοποθέτηση κάθε turbo κοντά στις βαλβίδες εξαγωγής. Φυσικά πρόκειται για μία θεωρητική διάταξη που πρακτικά δύσκολα θα λειτουργούσε αν σκεφτεί κανείς πόσο δύσκολος είναι ο συγχρονισμός ακόμη και στα turbo εν σειρά. Πόσω μάλλον σε 4 ξεχωριστά. Εσείς τι άποψη έχετε;