ΑΓΩΝΕΣ

GP Ηνωμένων Πολιτειών – Ανάλυση αγώνα: Κυρίαρχος Hamilton, η Mercedes παγκόσμια πρωταθλήτρια!

Ο Lewis Hamilton ήταν ο απόλυτος κυρίαρχος στον αγώνα του Ώστιν, επιβεβαιώνοντας την ταχύτητα που είχε επιδείξει από την αρχή του τριημέρου και με την ένατη νίκη του στη σεζόν έχει σφιχταγκαλιάσει πλέον τον τέταρτο παγκόσμιο τίτλο της μεγάλης του καριέρας.

Αυτό πιθανότατα θα συμβεί στον επόμενο αγώνα καθώς στον Lewis αρκεί μια 5η θέση ανεξαρτήτως του τι θα κάνει ο Vettel. Όσο για την πρωταθλήτρια του 2017 Mercedes, ο τέταρτος συνεχόμενος παγκόσμιος τίτλος κατασκευαστών έρχεται προς επίρρωση της εκπληκτικής δουλειάς που έχουν κάνει οι άνθρωποί της σε Μπρίξουορθ και Μπράκλεϊ από την αρχή της νέας εποχής turbo, με τα επιτεύγματά τους να θυμίζουν πια την περίοδο κυριαρχίας της Ferrari κατά αρχές της προηγούμενης δεκαετίας. Οι Vettel και Raikkonen που τερμάτισαν πίσω από τον Hamilton, προσπάθησαν πολύ για κάτι καλύτερο αλλά η W08 και ο Βρετανός ήταν ένα επίπεδο παραπάνω σήμερα. Εκπληκτικός αγώνας από τον τέταρτο Verstappen, παρά την (σωστή) ποινή των 5 δευτερολέπτων που του επιβλήθηκε.

Η πρωινή βροχή που ξέπλυνε τη στρωμένη γόμα στην άσφαλτο, έδωσε τη θέση της σε λαμπρή ηλιοφάνεια κάτω από την οποία διεξήχθη για πρώτη φορά η παρουσίαση των οδηγών με τον «Αμερικανικό» τρόπο. Με τη θερμοκρασία οδοστρώματος στους 34° C και κόντρα άνεμο στην πίσω ευθεία, η πλάστιγγα φάνηκε να γέρνει προς τη μεριά της W08 και του Hamilton που είχαν επικρατήσει σε όλες τις προηγούμενες περιόδους δοκιμών. Συνεπώς, τα κύρια ερωτήματα πριν την εκκίνηση ήταν: 1) θα μπορούσε ο Vettel να υποσκελίσει τον Hamilton στην εκκίνηση και να κρατηθεί μπροστά του; και 2) Ποια στρατηγική θα επέλεγαν οι κορυφαίες ομάδες;

Ο Γερμανός κέρδισε την πρώτη μάχη, ξεκινώντας καλύτερα από τον Hamilton και τοποθετώντας πολύ έξυπνα τη Ferrari του στην εσωτερική της πρώτης στροφής πήρε τα ηνία του αγώνα. Στον συνωστισμό για το πρώτο φρενάρισμα του αγώνα, ο Ocon θα κέρδιζε μια θέση από τον Raikkonen, όπως και οι Alonso-Massa από τους Sainz και Perez αντίστοιχα. Με τη συμπλήρωση του πρώτου γύρου η κατάταξη ήταν Vettel, Hamilton (1,3 δευτερόλεπτα πίσω), Bottas, Ricciardo, Ocon και Raikkonen με τον Verstappen να έχει βρεθεί ήδη 12ος. Με την αρχή του δεύτερου γύρου η RB13 με τον αριθμό 3 θα εκτελούσε την «κίνηση Ricciardo» επί της W08 του Bottas στο φρενάρισμα για την στροφή 1. Ο Αυστραλός φρέναρε εξωφρενικά αργά, παίρνοντας την εσωτερική αλλά ο Φιλανδός δε θα εγκατέλειπε. Έμεινε δίπλα στη Red Bull στην έξοδο σε μια ισορροπία τρόμου μέχρι την στροφή 5 οπότε και θα έπαιρνε πίσω την τρίτη θέση από τον Daniel. Στη διάρκεια του ίδιου γύρου ο Raikkonen θα έπαιρνε πίσω την πέμπτη θέση από τον Ocon πριν τη στροφή 16.

Στην κορυφή οι δύο μονομάχοι είχαν ήδη αρχίσει να ανταλλάζουν ταχύτερα περάσματα αλλά από τον 5ο γύρο είχε καταστεί σαφές το ποιος είχε τον έλεγχο. Ο Hamilton κρατιόταν με άνεση κοντά στον Vettel κατά το πέρασμα από τα Esses του πρώτου τομέα και με την χαρτογράφηση της Γερμανικής PU να προσαρμοσμένη για μέγιστη ισχύ στην πίσω ευθεία τα πράγματα φάνταζαν πολύ δύσκολα για τον Seb. Την 6η φορά που θα βρίσκονταν εκεί, με την πίσω πτέρυγα του Hamilton ανοιχτή, το προσπέρασμα έγινε χωρίς να δοθεί καν μάχη. Ο Vettel δεν αμύνθηκε σωστά, μάλλον έχοντας κρίνει λάθος τον ρυθμό με τον οποίον τον προσέγγιζε η W08 αλλά ακόμη και να κλεινόταν στην εσωτερική πριν την 12 δύσκολα θα κρατούσε την πρώτη θέση μέχρι τα pit stops. Απλώς, η Mercedes και ο Hamilton δεν ήταν στα μέτρα εκείνου και της Ferrari σήμερα.

Πίσω τους ο Bottas δεν μπορούσε να απομακρυνθεί από τον Ricciardo αλλά και ο Daniel δεν μπορούσε να τον προσπεράσει φθείροντας τα ελαστικά του. Ο Αυστραλός θα σταματούσε πρώτος για να αλλάξει σε super soft στον 13ο γύρο. Η PU της Renault θα τον πρόδιδε όμως λίγο αργότερα στερώντας του ένα παραπάνω από πιθανό βάθρο. Από τους υπόλοιπους πρωτοπόρους όλοι επέλεξαν τα soft για το δεύτερο stint. Πρώτος μπήκε ο Vettel στον 17ο γύρο, με τον Bottas στον 19ο, τον Hamilton στον 20ο και τον Raikkonen στον 21ο. Οι της Ferrari παραλίγο να επιτύχουν το undercut στον Hamilton αλλά ο Βρετανός κρατήθηκε οριακά μπροστά από τον Vettel στον πρώτο τομέα και κάπου εκεί το παιχνίδι  για τους Ιταλούς χάθηκε οριστικά. Στην πρωτοπορία είχε περάσει ο εκπληκτικός Verstappen έχοντας τους Hamilton και Vettel πίσω του. Με καινούργια soft ο Βρετανός έφτασε αμέσως τη Red Bull και στην 15 έχοντας καλύτερη γραμμή ανάγκασε τον Ολλανδό να αποδεχτεί το προσπέρασμα. Θα σταματούσε κι εκείνος για soft στον 25ο γύρο πέφτοντας στην 5η θέση πίσω από τον Raikkonen.

Για τον Hamilton ο κίνδυνος (αν υπήρξε ποτέ) είχε περάσει. Μπορούσε πλέον να αυξάνει αργά αλλά σταθερά τη διαφορά του από τον δεύτερο Vettel, φροντίζοντας παράλληλα τα ελαστικά του ώστε να μη χρειαστεί άλλη αλλαγή. Για τον teammate του τα πράγματα δεν ήταν το ίδιο εύκολα. Η soft γόμα της Pirelli τον δυσκόλεψε ακόμη περισσότερο από την ultra soft και από τον 35ο γύρο ο Raikkonen θα βρισκόταν εντός DRS. Η ανωτερότητα της W08 στον δεύτερο τομέα προστάτευσε τον οδηγό της Mercedes για αρκετούς γύρους. Μέσα σε αυτό το διάστημα οι Verstappen και Vettel σταμάτησαν για δεύτερη φορά φορώντας τα super soft για ένα τελευταίο γρήγορο stint. Ο μεν Max στόχευε το podium ενώ ο Vettel ήλπιζε (άδικα) σε κάποιο πρόβλημα φθοράς στα ελαστικά του Hamilton ή ένα safety car που θα τον έβαζε ξανά στο παιχνίδι. Η μονομαχία των Bottas-Raikkonen ήταν πλέον για τη δεύτερη θέση με τον Valtteri να κρατιέται με νύχια και με δόντια μπροστά από τον συμπατριώτη του. Όσο όμως τα soft φθείρονταν τόσο πιο δύσκολη γινόταν η έξοδος από το αργό hairpin της 11 πριν τη μεγάλη ευθεία ώσπου στον 42ο γύρο ο Kimi θα έκανε την κίνησή του στην 12 παίρνοντας προσωρινά την δεύτερη θέση σε μία από τις καλύτερες φετινές του εμφανίσεις.

Με φρέσκα ελαστικά οι Vettel-Verstappen πλησίαζαν ταχύτατα τους δύο Φιλανδούς. Ο Vettel θα εκτελούσε ένα εκπληκτικό προσπέρασμα επί του Bottas από την εξωτερική της πρώτης στροφής ενώ έριχναν γύρο στον Vandoorne ενώ ένα γύρο αργότερα στο ίδιο σημείο θα τον άφηνε να περάσει στη δεύτερη θέση ο Raikkonen. Θα σημείωνε, επιπλέον, τον ταχύτερο γύρο με 1:37.766. Ο Verstappen έκανε κι αυτός μια πολύ όμορφη κίνηση επί του Bottas και αμέσως ρίχτηκε στο κυνήγι της δεύτερης Ferrari. Με τον Raikkonen να έχει χάσει ρυθμό και με φθαρμένα ελαστικά ο Vettel έκοψε στον τελευταίο γύρο ώστε να δώσει DRS στον ομόσταβλο του για να κρατηθεί τρίτος. Παρά ταύτα ο Mad Max έκανε την κίνησή του στη 12, με τον Kimi να αμύνεται σωστά. Τα soft όμως είχαν «τελειώσει» και ο ασταμάτητος Ολλανδός με μία κίνηση καρτ τον πέρασε εκπληκτικά στην τριπλή 16-17-18, πατώντας ωστόσο και με τους 4 τροχούς εκτός πίστας στην είσοδο του συμπλέγματος. Οι πανηγυρισμοί των ανθρώπων της Red Bull μετατράπηκαν σε οργή όταν έμαθαν λίγο πριν το podium την ποινή και τον επακόλουθο υποβιβασμό στην 4η θέση.

Ο Hamilton θριάμβευσε για 6η φορά στις ΗΠΑ (5η στο COTA) και μόνο με θαύμα θα χάσει το φετινό πρωτάθλημα. Οι Vettel και Raikkonen συμπλήρωσαν το βάθρο με την επιλογή της Mercedes να στείλει τον James Allison (πρώην Ferrari) εκεί να έχει μάλλον σημειολογικό ενδιαφέρον. Πίσω από τον Verstappen τερμάτισε ο Bottas έπειτα από δεύτερη στάση στα pits ενώ τη δεκάδα συμπλήρωσαν ο  Ocon που ήταν με διαφορά ο καλύτερος από τους οδηγούς των μεσαίων ομάδων σήμερα, ο Sainz (εντυπωσιακός πρώτος αγώνας με τη Renault) και οιPerez, Massa και Kvyat.

Δείτε εδώ την βαθμολογία στο πρωτάθλημα, επόμενος αγώνας στις Μεξικό (29 Οκτωβρίου στις 21:00 το βράδυ).

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στην #F1

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στo #WRC

Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης

Φανατικός οπαδός της Formula 1 από το 1996. Αγνοεί την έκφραση: Βαρετό Grand Prix!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!