ΔΟΚΙΜΕΣ

Toyota Yaris 1.5 Hybrid vs Toyota C-HR 1.8 HSD [test drive]

Οι Ιάπωνες ενισχύουν τη γκάμα των υβριδικών τους με το αναβαθμισμένο Yaris και το νέο C-HR. Πόσο καλύτερη κάνει τη ζωή μας στο δρόμο η υβριδική τεχνολογία;

Για να απαντήσουμε στο παραπάνω ερώτημα θα πρέπει αρχικά να ορίσουμε τι εστί υβριδική τεχνολογία ή, ακόμα καλύτερα, σε τι βαθμό επηρεάζει τη λειτουργία ενός οχήματος. Από τα mild hybrid, που οριακά περιορίζουν το ενεργειακό αποτύπωμα ενός οχήματος, μέχρι τα plug-in hybrid, με ισχυρά μοτέρ που επιτρέπουν την πλήρως ηλεκτρική κίνηση, για μεγάλες αποστάσεις και με υψηλές ταχύτητες, υπάρχει μία μεγάλη απόσταση. Στην προκειμένη περίπτωση έχουμε να κάνουμε με δύο συστήματα όχι τόσο ισχυρά, ικανά όμως να προσφέρουν αμιγώς ηλεκτρική διαμόρφωση και αρκετά εξελιγμένα ώστε να λειτουργούν ομαλά, περιορίζοντας ταυτόχρονα αισθητά την κατανάλωση.

Ξεκινώντας από το Yaris, διατηρεί κάτω από το καπό του το 1.500άρη κινητήρα της εταιρίας, ο οποίος συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 45 kW που, θεωρητικά, μπορεί να κινήσει αμιγώς ηλεκτρικά το όχημα για 2 χλμ. Η συνολική ισχύς του αυτοκινήτου περιορίζεται στους 100 ίππους, που μπορεί να φαντάζει λίγη στα μάτια ορισμένων, είναι όμως αρκετή για να καλύψει και με το παραπάνω τις ανάγκες της καθημερινότητας.

Στην πράξη, η λειτουργία του βενζινοκινητήρα διατηρεί μία σχετική τραχύτητα, παρότι υπάρχει βελτίωση σε σχέση με το παρελθόν. Αντίστοιχα, η συμπεριφορά του CVT κιβωτίου, συνεχώς εναλλασσόμενων σχέσεων, είναι πιο θορυβώδης και όχι τόσο ομαλή, όσο αυτή ενός κλασικού αυτόματου. Ο τρόπος όμως που αλληλοεπιδρούν τα δύο μοτέρ είναι εξαιρετικός, με απόλυτα ομαλές εναλλαγές μεταξύ τους. Όσο για την κατανάλωση, σε συνθήκες πόλης, τα 5,5 λίτρα/ 100 χλμ. είναι ένα απόλυτα εφικτό νούμερο.

Κατά τα άλλα, με την πρόσφατη ανανέωση το Yaris απέκτησε μια ελαφρά πιο δυναμική εμφάνιση, καθώς και αρκετές προσθήκες και βελτιώσεις στο εσωτερικό, μεταξύ των οποίων μία οθόνη 4,2 ιντσών στον πίνακα οργάνων, ένα νέο, τριάκτινο τιμόνι και αναβαθμισμένα υλικά. Εδώ αξίζει να αναφερθεί ότι στον εξοπλισμό του αυτοκινήτου περιλαμβάνεται και το πακέτο ασφαλείας Safety Sense, με τα συστήματα πρόληψης συγκρούσεων και αυτόματου φρεναρίσματος, ελέγχου αλλαγής λωρίδας και αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας.

Όσο για την οδική συμπεριφορά, το Yaris παραμένει ένα από τα πιο ουδέτερα οδηγικά μοντέλα της κατηγορίας. Η ποιότητα κύλισής του είναι καλή, οι αντιδράσεις του προοδευτικές και οι κλίσεις στις στροφές διατηρούνται σε λογικά επίπεδα. Το σύστημα διεύθυνσης δεν προσφέρει ιδιαίτερη αίσθηση, είναι όμως άμεσο στις εντολές του οδηγού. Γενικά, πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που θα ταιριάξει γάντι σε όσους θέλουν οικονομία και δεν έχουν ιδιαίτερες απαιτήσεις να γίνονται ένα με αυτό, όταν κάθονται πίσω από το τιμόνι…

photos: nmarinopoulos

Το C-HR από την άλλη, διαφοροποιείται κάπως τεχνικά, αφού πλέον μιλάμε για ένα πιο μεγάλο μοντέλο. Κάτω από το καπό του φέρει μία εξελιγμένη εκδοχή του υβριδικού συστήματος του Prius, με κινητήρα εσωτερικής καύσης 1.8 λίτρων και ένα ηλεκτρικό μοτέρ 39 kW, που παίρνει όμως ενέργεια από ένα συσσωρευτή μεγαλύτερο από αυτόν του Yaris. Η συνολική ισχύς ανέρχεται στους 122 ίππους, αρκετή και εδώ να κινήσει με άνεση το ιαπωνικό SUV, ακόμα και από τις πολύ χαμηλές στροφές, χωρίς ωστόσο να προσφέρει το κάτι παραπάνω.

Τα όποια μελανά σημεία στη λειτουργία του κιβωτίου CVT διατηρούνται και εδώ, πέραν όμως αυτών, δύσκολα θα βρεθεί κανείς να ασκήσει σοβαρή κριτική για οτιδήποτε άλλο. Η λειτουργία του αυτοκινήτου είναι σαφώς πιο ραφιναρισμένη, κάνοντας έτσι τις καθημερινές μετακινήσεις μία ευχάριστη διαδικασία. Όσο για την κατανάλωση, κυμαίνεται στις τιμές ενός πολύ καλού πετρελαιοκίνητου και σίγουρα αισθητά πιο κάτω από κάθε συμβατικό, βενζινοκίνητο όχημα της κατηγορίας.

Η ευχάριστη αύρα που εκπέμπει το C-HR σε ένα βαθμό οφείλεται και στο εσωτερικό, καθώς είναι ποιοτικό, προχωρημένο σχεδιαστικά και προσεγμένο στις λεπτομέρειες. Η μεγάλη, κεντρική οθόνη αφής των 8 ιντσών πραγματικά δεσπόζει στην κορυφή του ταμπλό και αποδεικνύεται εύχρηστη και πολύ πρακτική. Η αισθητική του τιμονιού και των διαφόρων διακοπτών, οι θέσεις για μικροαντικείμενα, όπως και η καλή θέση οδήγησης συμπληρώνουν την εικόνα, χαρίζοντας ένα όμορφο σαλόνι για να ζει και να μετακινείται κανείς.

Αναφορικά με τους διαθέσιμους χώρους, το C-HR είναι αρκούντως ευρύχωρο για να φιλοξενήσει έως και 5 ενήλικες. Όσο για το διαμέρισμα των αποσκευών, έχει ικανοποιητικό μέγεθος, 377 λίτρων, τετραγωνισμένο, πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχεδιασμό και ένα μεγάλο άνοιγμα που διευκολύνει τη φόρτωση.

Θετικές είναι και οι εντυπώσεις από την οδική συμπεριφορά, καθώς το C-HR φαντάζει πιο ενδιαφέρον οδηγικά από τα όσα μας έχει συνηθίσει η Toyota. Όχι πως τα υπόλοιπα μοντέλα είναι κακά, αυτό εδώ όμως ξεφεύγει από τη λογική του «ουδέτερου» και προσφέρει μερικά ψήγματα ζωντάνιας και ανάδρασης στα χέρια του οδηγού. Το τιμόνι του είναι σχετικά άμεσο, με αρκετή πληροφόρηση για SUV. Οι αναρτήσεις του, αντίστοιχα, είναι όσο σφιχτές πρέπει, ώστε να διαχειρίζονται αποτελεσματικά τις ανωμαλίες και ταυτόχρονα να μην επιτρέπουν φαινόμενα πλεύσης, ούτε και μεγάλες κλίσεις στις στροφές.

Με αυτά, θα το χαρακτηρίζαμε ως ένα γενικής χρήσης όχημα, που δεν αρέσκεται σε συγκεκριμένο περιβάλλον, στον ανοικτό δρόμο, στην πόλη ή σε πιο σφιχτά κομμάτια. Αντίθετα, καταφέρνει να συμπεριφέρεται καλά παντού, πράγμα που θα εκτιμήσει ο οδηγός του.

Καταλήγοντας, θα λέγαμε ότι τόσο το υβριδικό Yaris, όσο και το C-HR είναι δύο μοντέλα που παρά τις όποιες -μικρές- αδυναμίες και το τσιμπημένο κόστος, έχουν λόγο ύπαρξης. Παρόλα αυτά, έχοντας μία καλή εικόνα και από τα δύο, θα προτιμούσαμε το C-HR, για την κατηγορία του, παρά το Yaris, για τη δική του.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων ΤΟΥΟΤΑ

Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Toyota Yaris Hybrid Toyota C-HR 1.8 HSD
Κυβισμός 1.496 cc 1.798 cc
Διάμετρος x διαδρομή 72,5 x 90,6 mm 80,5 x 88,3 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος 
Ισχύς 54 kW (74 PS) 35 kW (90 PS) / 4.300 rpm
Ροπή 111 Nm (25,5 kgm) / 3.600-4.800 rpm  142 Nm (14,8 kgm) / 3.600 rpm 
Σύστημα πρόωσης Υβριδικό σε μεικτή διάταξη Υβριδικό σε μεικτή διάταξη
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Ηλεκτροκινητήρας Σύγχρονος AC μόνιμου μαγνήτη με ισχύ 61 PS και 169 Nm, θέση στο μπροστινό άξονα Σύγχρονος ΑC μόνιμου μαγνήτη με ισχύ 53 PS και 163 Nm, θέση στο μπροστινό άξονα
Μπαταρίες Νικελίου – Μετάλλου υδριδίου 0,9 kWhΧρόνος φόρτισης: <4h Λιθίου-ιόντων 1,31 kWh
ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ
Συνδυαστική ισχύς 74 kW (100 PS) / 4.800 rpm 90 kW (122 PS) / 5.200 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,8 sec 11,0 sec
Τελική ταχύτητα 165 km/h 170 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 5,5 lt/100 km 6,5 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή 3,3 lt/100 km 3,8 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 36 lt 43 lt
Συνολική αυτονομία 654 km 661 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6 Euro 6
Εκπομπή CO2 76 g/km 86 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς  Στους εμπρός τροχούς 
Κιβώτιο Συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων Συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Διπλά ψαλίδια
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Dunlop Sport Fast Response,
175/65 R15225/45 R17
Dueller H/P Sport, 215/60 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 3.945 x 1.695 x 1.510 mm 4.360×1.795×1.565 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.475/1.470 mm 1.550/1.570 mm
Μεταξόνιο 2.510 mm 2.640 mm
Χώρος αποσκευών 279 lt 377 lt
Απόβαρο 1.155 kg 1.460 kg
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού από 16.690€ από 24.870€

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!