ΔΟΚΙΜΕΣ

Volkswagen Polo 1.0 TSI (95 PS) [test drive]

Με ακόμη μεγαλύτερες διαστάσεις, αυξημένους χώρους, βελτιωμένα οδηγικά χαρακτηριστικά και ένα γενικότερα πιο ώριμο προφίλ, το νέο Polo αναμφίβολα αποτελεί μία από τις κορυφαίες επιλογές στην κατηγορία του.

Μπορεί τα SUV να είναι της μόδας και να ξεφυτρώνουν το ένα πίσω από το άλλο, ωστόσο το επίκεντρο της ελληνικής αγοράς βρίσκεται στα κλασικά supermini. Και εδώ ο υποψήφιος αγοραστής δεν πρέπει να έχει κανένα παράπονο, αφού ειδικά φέτος έγινε ένας μικρός χαμός με την έλευση πολλών νέων μοντέλων (Ford Fiesta, Nissan Micra, Seat Ibiza, Suzuki Swift κ.ά.), με το νέο Polo να έρχεται να κλείσει τη σεζόν ως μια αναμενόμενη έκπληξη και τηρώντας τον γενικότερο κανόνα πως το καλό μπορεί να γίνει καλύτερο.

Σχεδιαστικά, ακολουθήθηκε η πεπατημένη, ωστόσο, σε αντίθεση με το Golf, εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με ένα εκτεταμένο facelift, αλλά με ένα ολοκαίνουριο μοντέλο που στην 6η του γενιά βασίζεται στην τελευταία εκδοχή της πλατφόρμας MQB (την Α0 που υποδέχτηκε πρώτο το Seat Ibiza). Οπτικά, πάντως, το νέο Polo καταφέρνει να γεμίσει το μάτι με τη δυναμική του εμφάνιση, κυρίως χάρη στη χαρακτηριστική μάσκα με τους όμορφους προβολείς. Γενικότερα το νέο Polo καταφέρνει να κερδίσει τις εντυπώσεις περισσότερο με το στιλιστικά ισορροπημένο σύνολό του, αφού δεν διαθέτει κάτι το τολμηρό.

Από πλευράς διαστάσεων και σε σχέση με το προηγούμενο Polo, στο μήκος προστέθηκαν 8,1 εκ. (συνολικά στα 4,053 μ.), στο πλάτος 6,3 εκ. (1,751 μ.), ενώ το ύψος παρέμεινε το ίδιο. Πολύ σημαντική είναι η αύξηση του μεταξονίου κατά 9,2 εκ. (συνολικά στα 2,548 μ.), διαμορφώνοντας μία από τις πιο άνετες καμπίνες στην κατηγορία (τόσο για τα πόδια όσο και για τα κεφάλια, ενώ σημαντικό είναι και το φάρδος). Ειδικά για τους πίσω οι χώροι είναι περίπου ίδιοι με του Seat Ibiza, ενώ ο χώρος αποσκευών των 355 λίτρων (από 280 λίτρα) είναι κορυφαίος (στην έκδοση Beats ψαλιδίζεται κατά 50 λίτρα λόγω του subwoofer). Για να δείτε πόσο κοντά βρίσκεται στο νέο Golf, είναι μικρότερος μόλις κατά 25 λίτρα και με αυτό το πορτμπαγκάζ το supermini της Volkswagen μπορεί να παίξει με επιτυχία τον ρόλο του οικογενειακού αυτοκινήτου.

Περνώντας στο αναμενόμενα ποιοτικό εσωτερικό του νέου Polo και στην top από πλευράς εξοπλισμού έκδοση Beats, αυτό που γίνεται αντιληπτό είναι πως η μέχρι τώρα συντηρητική προσέγγιση ανήκει οριστικά στο παρελθόν. Στον διάκοσμό του κυριαρχεί το χρώμα –οι επιλογές είναι συνολικά οκτώ–, γεγονός που δημιουργεί μια ευχάριστη και νεανική ατμόσφαιρα, αλλά και η πιο high-tech προσέγγιση σε συνδυασμό με την οθόνη αφής 8΄΄ (οι πιο βασικές έχουν 6,5΄΄) με το εύχρηστο, όπως διαπιστώσαμε, μενού και τη γρήγορη απόκριση. Η touch screen είναι τοποθετημένη πιο ψηλά, στην ίδια ευθεία με τον πίνακα οργάνων (εδώ φουλ digital), δημιουργώντας ουσιαστικά ένα ενιαίο σύνολο πληροφόρησης.

Αξιοσημείωτο είναι πως ο πίνακας οργάνων Active Info Display είναι ο πρώτος πλήρως ψηφιακός που λανσάρεται στην κατηγορία και ως 2ης γενιάς μονάδα προσφέρει εξατομικευμένο προγραμματισμό (για πρώτη φορά σε μοντέλο του VW Group) τεσσάρων διαφορετικών διαμορφώσεών του. Εννοείται πως υπάρχουν όλες οι δυνατότητες διασύνδεσης με smartphone και πληθώρα συστημάτων υποβοήθησης με τα οποία μπορεί να εξοπλιστεί. Στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις είναι το Front Assist με το City Emergency Braking (σύστημα αποφυγής συγκρούσεων με αυτόματο φρενάρισμα), ενώ το «παρών» δίνει, ακολουθώντας τη νέα μόδα της κατηγορίας, και ένα ηχοσύστημα 300 Watt της αμερικανικής εταιρείας Beats στην ομώνυμη έκδοση (αυτή της δοκιμής μας).

photos: gkoutos

Στην ελληνική αγορά το νέο Polo ξεκινά την πορεία του με τρεις βενζινοκινητήρες και έναν ντίζελ. Η βασική ατμοσφαιρική έκδοση 1.0 με τους 75 ίππους κοστίζει από €13.400, ενώ οι τιμές για τις turbo ισχυρότερες εκδοχές του 1.0 TSI διαμορφώνονται από €14.050 για την έκδοση με τα 95 άλογα και από €16.300 για την έκδοση με τα 115 άλογα. Αργότερα αναμένονται οι εκδόσεις 1.5 TSI με 150 άλογα και 2.0 TSI με 200 άλογα, ενώ από πλευράς ντίζελ υπάρχει ο αναβαθμισμένος 1.6 TDI με 95 ίππους (από €16.600). Αναμένεται επίσης έκδοση 1.0 TGI που αποδίδει 90 ίππους και καταναλώνει εναλλακτικά CNG (φυσικό αέριο), προσφέροντας επιπλέον αυτονομία περίπου 320 χλμ. (υπάρχουν δύο δεξαμενές 12 κιλών CNG, επιπρόσθετα του ρεζερβουάρ 40 λίτρων αμόλυβδης).

Η πρώτη μας δοκιμή έγινε με τη μικρότερη από πλευράς ισχύος έκδοση 1.0 TSI, η οποία λόγω τιμής αναμένεται να είναι και η δημοφιλέστερη. Κάτω από το καπό της υπάρχει ο γνωστός τρικύλινδρος turbo άμεσου ψεκασμού που αποδίδει 95 ίππους και 175 Nm ροπής, προσφέροντας καλές επιδόσεις (0-100 σε 10,8 δλ., τελική στα 187 χλμ./ώρα). Συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων, με τον επιλογέα να κουμπώνει πρόθυμα και το ηλεκτρομηχανικά υποβοηθούμενο τιμόνι να έχει σωστό βάρος και ακρίβεια. Το μοτέρ έχει καλή ελαστικότητα από χαμηλά (παρά την κάπως αραιή κλιμάκωση του σασμάν, εδώ καλοδεχούμενο θα ήταν ένα 6άρι), ενώ η λειτουργία του είναι κάπως πιο τραχιά από άλλα ανταγωνιστικά μοτέρ. Ωστόσο, είναι πιο οικονομική, αφού η μέση κατανάλωση μπορεί να κυμανθεί στα 6,5-7,5 λίτρα (και λίγο παραπάνω εντός πόλεως).

Το μεγάλο ατού του νέου Polo είναι ο τρόπος με τον οποίο κινείται στις υψηλές ταχύτητες και περνά από τις στροφές, θυμίζοντας αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. Εδώ όλα τα λεφτά είναι το νέο, πιο δύσκαμπτο πλαίσιο (από τη στρεπτική ακαμψία των 14.000 Nm στα 18.000 Nm) που διασφαλίζει εξαιρετική κατευθυντικότητα στο ταξίδι και σιγουριά στις στροφές. Η ανάρτηση είναι καλοστημένη, ώστε το νέο Polo να στρίβει σβέλτα και γλυκά στις κλειστές στροφές (εδώ το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό EDL σε συνδυασμό με το μόνιμα ενεργό ESP κάνουν τη δουλειά τους), έστω κι αν δεν έχει αυτή τη σπορτίφ αίσθηση που βγάζει το νέο Ford Fiesta. Πάντως, στον τομέα της άνεσης τα καταφέρνει ελαφρώς καλύτερα, με τον πίσω ημιάκαμπτο να λειτουργεί αποτελεσματικά και γενικότερα το VW να είναι ένα από τα πιο άνετα (σε θέμα απόσβεσης) μοντέλα στην κατηγορία του. Καλή αίσθηση έχει το πεντάλ των φρένων, ενώ δεν πρέπει να σας προβληματίζει το γεγονός πως υπάρχουν πίσω ταμπούρα, αφού τα φρένα είναι αποτελεσματικά.

Συμπερασματικά, το νέο Polo έρχεται να ταιριάξει γάντι στις απαιτήσεις του Έλληνα οδηγού. Και αυτό διότι πέρα από την αξία του ως αυτοκινήτου και πέρα από το καλοστημένο σασί, το μεγάλο ατού του είναι οι μεγάλοι χώροι για τους επιβάτες και τις αποσκευές. Κάτι που θα εκτιμήσει δεόντως μια μικρή οικογένεια που αφενός δεν έχει απαιτήσεις για κάτι παραπάνω και αφετέρου δεν διαθέτει τον προϋπολογισμό για κάτι ακριβότερο σε μια μεγαλύτερη κατηγορία.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων VOLKSWAGEN

Volkswagen Polo 1.0 TSI 95 PS – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 999 cc
Διάμετρος x διαδρομή 74,5×76,4 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος
Ισχύς 70 kW (95 PS) / 5.000-5.500 rpm
Ροπή 175 Nm (17,8 kgm) / 2.000-3.500 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,8 sec
Τελική ταχύτητα 187 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,0 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,5 / 4,4 / 3,8 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 40 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 571 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 101 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Energy Saver, 195/55 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.053 × 1.751 × 1.461 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.525/1.505 mm
Μεταξόνιο 2.564 mm
Χώρος αποσκευών 355-1.125 lt
Απόβαρο 1.145 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 14.050€
Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close