ΔΟΚΙΜΕΣ

Peugeot 3008 1.2 PureTech 130 vs Voklswagen Tiguan 1.4 TSI 125PS [test drive]

Εξέλιξη ή επανάσταση; Δύο από τα καλύτερα SUV της αγοράς διασταυρώνουν τα ξίφη τους, διεκδικώντας την κορυφή στην εν λόγω κατηγορία.

Για μεν το Tiguan, στη δεύτερη γενιά του δείχνει ότι έχει ακολουθήσει μία εξελικτική διαδικασία. Είναι πιο ποιοτικό, πιο ώριμο και βελτιωμένο σε όλα εκείνα τα στοιχεία που το ξεχώρισαν εξαρχής, μεταξύ των υπολοίπων SUV. Το 3008, από την άλλη, δείχνει να κρύβει λίγη «Γαλλική επανάσταση» στο αίμα του. Με την ορμή του ευρωπαϊκού «Αυτοκινήτου της χρονιάς 2017» και με σοβαρές καινοτομίες σε αρκετές επιμέρους πτυχές της προσωπικότητάς του. Λοιπόν; Από πού να αρχίσουμε;

Η εύκολη λύση είναι από την εξωτερική εμφάνιση. Εδώ θα πούμε ότι δεν τίθεται ζήτημα άμεσης σύγκρισης, καθώς η φιλοσοφία των δύο οχημάτων δείχνει να απευθύνεται σε διαφορετικά κοινά. Το μοντέλο της VW είναι σαφώς πιο συντηρητικό, αναδύοντας ωστόσο μία κομψότητα στις γραμμές του. Το Peugeot, από την άλλη, είναι σαφώς πιο προχωρημένο σχεδιαστικά, σε βαθμό που ίσως ξενίζει κάποιους, σίγουρα όμως κερδίζει κατά κράτος το πιο νεανικό κοινό.

Κάτι ανάλογο ισχύει και για τα εσωτερικά, μόνο που εδώ το 3008 έχει το πάνω χέρι. Όχι μόνο χρησιμοποιεί εξίσου ποιοτικά – αν όχι ακόμα καλύτερα- υλικά, έχει παράλληλα δομήσει ένα ολόκληρο κόκπιτ από οθόνες και μέταλλο, που θυμίζει περισσότερο αεροπλάνο παρά αυτοκίνητο. Παρόλο μάλιστα το προχωρημένο design, παραμένει απόλυτα πρακτικό, με εύχρηστες θέσεις για μικροαντικείμενα, άνετα καθίσματα και με εργονομία που δεν σηκώνει κριτική, σε βαθμό που επαναπροσδιορίζει τα δεδομένα στην κατηγορία. Το Tiguan, με τη σειρά του, βρίσκεται και αυτό στο άνω άκρο της κατηγορίας σε θέματα πολυτέλειας και ηλεκτρονικών βοηθημάτων, παραείναι όμως συμβατικό, στη σχετική σύγκριση.

Από άποψης χώρων, αμφότερα προσφέρουν μία καλή και άνετη θέση οδήγησης, με το Tiguan να υπερέχει ελαφρά σε περιμετρική ορατότητα. Αντίστοιχα ελαφρά καλύτερο είναι και στους διαθέσιμους χώρους για τους πίσω επιβάτες, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι το 3008 δεν διαθέτει επαρκείς χώρους για να καλύψει τις ανάγκες μίας οικογένειας. Εκεί, ωστόσο, που το γερμανικό μοντέλο χάνει είναι στο διαμέρισμα των αποσκευών. Ναι μεν προσφέρει ένα τετραγωνισμένο και με μεγάλο άνοιγμα πορτ μπαγκάζ, υστερεί όμως κατά 100 ολόκληρα λίτρα, έναντι του 3008.

photos: nmarinopoulos

Πιστά στη λογική του downsizing και τα δύο μοντέλα εφοδιάζονται με αποδοτικούς turbo κινητήρες, χαμηλού κυβισμού. Με βάση τις τιμές, το πάνω χέρι έχει ο 1.2 της Peugeot, που προσφέρει ελαφρά καλύτερη ιπποδύναμη και ροπή. Στην πράξη όμως, δεν υπάρχουν σοβαρές διαφορές στις επιδόσεις. Το σύνολο μάλιστα της VW δείχνει κάπως πιο ζωντανό, στις πολύ χαμηλές στροφές, με το μοτέρ όμως της Peugeot να υπερτερεί σε θέματα κατανάλωσης. Αντικειμενικά πρόκειται για δύο σύγχρονους κινητήρες, με πολιτισμένο χαρακτήρα, γραμμική λειτουργία και χαμηλή ηχητική υπογραφή. Χωρίς να βάζουν φωτιά στην άσφαλτο, αναδεικνύουν τα πλεονεκτήματα των αυτοκινήτων και ικανοποιούν με το παραπάνω το μέσο χρήστη.

Κάτι ανάλογο ισχύει και για την οδική συμπεριφορά. Τόσο το Tiguan , όσο και το 3008, φλερτάρουν με την κορυφή της κατηγορίας. Από άποψης ποιότητας κύλισης και τα δύο είναι εξαιρετικά και καταφέρνουν να απορροφούν το σύνολο σχεδόν των ανωμαλιών του οδοστρώματος με επιτυχία. Οι αναστήσεις τους, χωρίς να χαρακτηρίζονται σφιχτές, ελέγχουν με ακρίβεια τις κλίσεις στις στροφές και δεν αφήνουν κανένα εκ των δύο να επηρεάζεται από απότομες αλλαγές πορείας ή πλευρικούς ανέμους.

Ακόμα και όταν ο οδηγός επιλέξει να ανεβάσει ρυθμό, η συμπεριφορά παραμένει ουδέτερη, με το 3008 να κερδίζει σε αμεσότητα, ευχαρίστηση και αίσθηση, χάρη στο καλύτερο σύστημα διεύθυνσης που διαθέτει. Το Tiguan από την άλλη, δείχνει να περνάει ελαφρά μπροστά στο θέμα των φρένων, χάνει όμως πόντους από το ESP που, όταν χρειαστεί, εμπλέκεται μάλλον άκομψα για να σε επαναφέρει στην τάξη.

Εν κατακλείδι, έχουμε να κάνουμε με δύο σύγχρονα μοντέλα, με εξαιρετικά πλαίσια και αναρτήσεις, αντίστοιχα καλούς κινητήρες, ικανούς διαθέσιμους χώρους και όλα όσα μπορεί να ζητήσει κανείς σήμερα, από άποψης ηλεκτρονικών συστημάτων ασφάλειας και ψυχαγωγίας. Με βάση την συνολικά καλύτερη εικόνα αλλά και την ελαφρά μειωμένη τιμή, θα λέγαμε ότι ο κυρίαρχος στη συγκεκριμένη κατηγορία δεν είναι άλλος από το 3008. Παρόλα αυτά, εάν αναζητάτε κάτι πιο συμβατικό και ελαφρώς πιο ευρύχωρο, μπορείτε κάλλιστα να στραφείτε και στη δεύτερη επιλογή, βέβαιοι ότι επιλέξατε ένα πολύ καλό αυτοκίνητο.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων PEUGEOT
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων VOLKSWAGEN

Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Peugeot 3008 1.2 PureTech 130 VW Tiguan 1.4 TSI 125 PS
Κυβισμός 1.199 cc 1.395 cc
Διάμετρος x διαδρομή 75,0 x 90,5 mm 74,5 x 80,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια /τρικύλινδρος εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 96 kW (131 PS) / 5.500 rpm 92 kW (125 PS) / 5.000-6.000 rpm
Ροπή 230 Nm (23,4 kgm) / 1.750 rpm 200 Nm (20,4 kgm) / 1.400-4.000 rpm
Τροφοδοσία Αμεσος ψεκασμός,
υπερτροφοδότηση
common rail με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,8 sec 10,5 sec
Τελική ταχύτητα 188 km/h 190 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,7 lt/100 km 8,5 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 6,0 /5,1 / 4,5 lt/100 km 7,4 / 6,0 / 5,2 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 53 lt 58 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 688 km 682 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6 Euro 6
Εκπομπή CO2 117 g/km 137 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλών συνδέσμων
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental ContiCrossContact LX2, 225/55 R18 Michelin Primacy 3, 215/65 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.447×1.841×1.624 mm 4.486×1.839×1.646 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.593/1.601 mm 1.585/1.576 mm
Μεταξόνιο 2.675 mm 2.681mm
Χώρος αποσκευών 520-1.482 lt 420-1.555 lt
Απόβαρο 1.325 kg 1.490 kg
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού

από 24.900€

από 24.950€

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!