NEA

H E.E. στοχεύει σε επιπλέον 30% μείωση του CO2 έως το 2030

Παράλληλα ο στόχος αυτός έχει την δυναμική για την περαιτέρω προώθηση της ηλεκτροκίνησης και την επέκταση των δικτύων φόρτισης…

Συγκεκριμένα η Ε.Ε. φέρεται να προτείνει επιπλέον μείωση 30% των εκπομπών CO2 για κάθε νέο επιβατικό αυτοκίνητο και βαν που θα ταξινομείται στις ευρωπαϊκές αγορές. Εδώ να πούμε πως το 2015 ο μέσος όρος εκπομπής CO2 για κάθε στόλο κατασκευαστή ήταν στα 130 γρ./χλμ., ενώ από το 2021 το όριο αυτό θα είναι στα 95 γρ./χλμ. Στην περίπτωση που ένας κατασκευαστής δεν καταφέρνει να πετύχει αυτό το μέσο όρο, τότε θα υπάρχει ποινή 95 ευρώ για κάθε επιπλέον γραμμάριο CO2 και για κάθε νέο αυτοκίνητο που θα πωλείται.

Τώρα, η μείωση κατά 30% πάνω στο όριο του 2021 αντιστοιχεί σε έναν μέσο όρο 66 γρ. CO2/χλμ., μία επίδοση που για να είναι ρεαλιστική θα μπορεί να είναι εφικτή μόνο με το λανσάρισμα ηλεκτρικών οχημάτων με μηδενική εκπομπή ρύπων που θα κατεβάζουν το μέσο όρο. Ο CEO της Mercedes-Benz, o Dieter Zetsche, δήλωσε πως ακόμη και 20% να είναι η μείωση στο μεσοδιάστημα από το 2021 έως το 2030, θα είναι πολύ απότομη.

Από την άλλη, η πίεση για περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορεί να ακούγεται ωραία και καθαρή. Ωστόσο ακόμη και αν φτηνύνουν, φορτίζουν πιο γρήγορα και ταξιδεύουν μακρύτερα, θα πρέπει να υπάρξουν οι σωστές υποδομές φόρτισης και σε επίπεδο ηλεκτροδότησης. Και για να πάμε το πράγμα και λίγο αλλού και να μην βαράμε συνέχεια το αυτοκίνητο…

Αν τύχει και ταξιδέψετε αεροπορικώς ρίξτε μια ματιά στην εκπομπή CO2 που σας αντιστοιχεί, πολλαπλασιάστε επί των συνεπιβατών σας, επί των ημερήσιων πτήσεων από το αεροδρόμιο που φεύγετε, επί των αεροσκαφών που πετούν εκείνη την ώρα σε όλο τον πλανήτη. Έτσι, για να μην λέμε πως για όλους τους ρύπους ευθύνονται μόνο τα αυτοκίνητα. Και ίσως θα έπρεπε να μιλάμε λιγότερο για το CO2 (που ναι, συμβάλλει στο φαινόμενο του θερμοκηπίου) που το βράδυ εκλύεται ακόμη και από τα νυχτολούλουδα και περισσότερο για τα οξείδια του αζώτου και τα μικροσωματίδια που έχουν άμεση επίπτωση στην ανθρώπινη υγεία…

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!