ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Νέα Corvette ZR1 με 765 ίππους!

Η πιο γρήγορη και δυνατή Corvette όλων των εποχών είναι πλέον γεγονός. Η νέα ZR1 έρχεται να δώσει μία νέα διάσταση στα αμερικάνικα super cars.

Μετά από μια αρκετή αναμονή, οι άνθρωποι της Corvette παρουσίασαν την κορυφαία εκδοχή αυτής, ZR1. Και, όπως φαίνεται και από τις φωτογραφίες, δεν αστειεύονται. Προσθέτοντας μία τεράστια αεροτομή, έντονα αεροδυναμικά βοηθήματα και επεμβαίνοντας σε διάφορα άλλα χαρακτηριστικά του αμαξώματος, οι σχεδιαστές της φίρμας κατάφεραν να βγάλουν ένα όχημα που θυμίζει περισσότερο αγωνιστικό παρά αυτοκίνητο δρόμου.

Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι οι τεράστιοι αεραγωγοί μπροστά είναι έτσι σχεδιασμένοι ώστε να επιτρέπουν την είσοδο περισσότερου αέρα για την ψύξη του κινητήρα. Η όλη ροή, μάλιστα, υποβοηθείται και από 4 ανεμιστήρες… Ειδικά για την πίσω αεροτομή, υπάρχουν δύο διαθέσιμα πακέτα, το στάνταρ Low Wing που -όπως λέει και το όνομά του- έχει πιο χαμηλή πίσω φτερούγα, εξασφαλίζει ως και 70% μεγαλύτερη αρνητική άντωση σε σχέση με την απλή Corvette (Ζ06) και επιτρέπει στην ZR1 την επίτευξη της μέγιστης δυνατής τελικής και το High Wing. Το δεύτερο επιτρέπει τη ρύθμιση της κλίσης της αεροτομής σε δύο θέσεις, εξασφαλίζοντας μεγαλύτερα δυνατά κάθετα αεροδυναμικά φορτία και βοηθώντας στην επίτευξη πιο γρήγορων χρόνων στην πίστα.

Από την άλλη, οι Αμερικάνοι μηχανικοί φρόντισαν να εφοδιάσουν τη ZR1 με ένα θηριώδη κινητήρα V8, συνολικής χωρητικότητας 6,2 λίτρων, ο οποίος αποδίδει -με τη βοήθεια κομπρέσορα- 765 ίππους και 969 Nm ροπής! Ο LT5, όπως ονομάζεται ο κινητήρας, συνδυάζεται είτε με ένα χειροκίνητο κιβώτιο 7 σχέσεων είτε με ένα αυτόματο οκτώ σχέσεων, που για πρώτη φορά εισάγεται σε Corvette. Χάρη στα νούμερα που προαναφέραμε, η νέα ZR1 μπορεί να ξεπεράσει με άνεση το φράγμα των 200 μιλίων ανά ώρα αλλά και αυτό των 210 μαω, που μεταφράζονται σε 338 χλμ./ώρα.

Κατά τα άλλα, υπάρχουν διάφορα καλούδια, όπως η ανάρτηση Magnetic Ride Control που μεταβάλλει ακαριαία τη σκληρότητα ανάλογα με τις συνθήκες και το ZTK Performance Package που περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, εμπρός splitter από ανθρακονήματα και ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup 2. Γενικά, τα ανθρακονήματα έχουν την τιμητική τους, αφού στα πλαίσια περιορισμού του βάρους του αυτοκινήτου, έχουν αντικαταστήσει αρκετά μεταλλικά μέρα.

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button