ΔΟΚΙΜΕΣ

Skoda Superb 1.6 TDI [test drive]

Εάν αναζητάτε ένα μεγάλο sedan, με άφθονους χώρους και τιμή λογική για την κατηγορία του, η ναυαρχίδα της Skoda αποτελεί μία κάποια λύση.

Στα συγκεκριμένα, βέβαια, πεδία της άνεσης και του προσιτού κόστους κτήσης, το Superb διακρινόταν από την πρώτη γενιά του. Έχοντας μπει πλέον στην τρίτη, έχει και άλλα στοιχεία που το καθιστούν μία ενδιαφέρουσα επιλογή. Όπως για παράδειγμα την ποιότητα, την τεχνολογία, την εμφάνιση …πρακτικά όλο το πακέτο. Και σε αυτό συντελεί οπωσδήποτε η επιρροή του ομίλου VW, αφού η Skoda ακολουθεί με ευλάβεια τη φιλοσοφία του γερμανικού ομίλου. Με αυστηρές γραμμές και ένα συγκρατημένο δυναμισμό, το νέο Superb έχει αποκτήσει ένα premium αέρα, παρότι φυσικά δεν μπορεί να ανταγωνιστεί τις αντίστοιχες προτάσεις των Audi κ.λπ. Στο επίπεδο, ωστόσο, του Passat, μια χαρά τα καταφέρνει.

Ανοίγοντας την πόρτα, το πρώτο πράγμα που θα εκτιμήσει κανείς είναι η ευρυχωρία. Δύο άνετα, μαλακά καθίσματα για οδηγό/ συνοδηγό και ένας χώρος-αλάνα για τους πίσω. Χωρίς υπερβολή, ένα παιδί τεντώνοντας τα πόδια του δεν θα καταφέρει να ακουμπήσει τις πλάτες των μπροστινών καθισμάτων! Όσο για το διαμέρισμα των αποσκευών, με 625 λίτρα χωρητικότητα και άνετη πρόσβαση, λόγω της μεγάλης, πέμπτης θύρας, είναι απλά χαοτικό αλλά και απόλυτα εκμεταλλεύσιμο.

Ακολούθως θετικά είναι και τα σχόλια που θα αποσπάσει η ποιότητα κατασκευής, με τα προσεγμένα υλικά και το αντίστοιχα καλό φινίρισμα. Αισθητικά το αποτέλεσμα μπορεί να δείχνει αδιάφορο ή καλύτερα ουδέτερο, εργονομικά όμως τα πάντα βρίσκονται εκεί που πρέπει. Η μεγάλη οθόνη αφής δεν διαθέτει ενσωματωμένο navigation, προσφέρει όμως σύνδεση τόσο με Apple CarPlay, όσο και με Android Auto, οπότε μπορεί να καλύψει τόσο τις σημερινές, όσο και μελλοντικές ανάγκες, μέσω app. Όσο για τα λοιπά στοιχεία εξοπλισμού, το διζωνικό κλιματισμό, τους αισθητήρες παρκαρίσματος κ.λπ. χωρίς να εντυπωσιάζουν, κρίνονται επαρκή με βάση τα δεδομένα της κατηγορίας και τις ανάγκες του μέσου οδηγού.

photos: ptritaris

Περνώντας στα του κινητήρα, η συγκεκριμένη έκδοση εφοδιάζεται με έναν 1600άρη diesel, των 120 ίππων. Για τα ελληνικά δεδομένα αυτό φαντάζει ιδανικό, αφού συνδυάζει αρκετή ισχύ και ροπή από χαμηλά, με την οικονομία στη χρήση.  Η ελαστικότητα του συνόλου είναι από τα δυνατά του σημεία, ενώ και η λειτουργία του κρίνεται πολιτισμένη και γραμμική. Ο παραγόμενος θόρυβος, ωστόσο, ακούγεται περισσότερο από όσο θα ταίριαζε σε μοντέλο αυτής της κλάσης. Η κατανάλωση, πάντως, παραμένει σε λογικά επίπεδα, ενώ θετικά κρίνεται και η συνεργασία του κιβωτίου με το εξάρι μηχανικό κιβώτιο, που προσφέρει καλή κλιμάκωση και αίσθηση.

Στο δρόμο το Superb συμπεριφέρεται όπως ακριβώς θα περίμενε κανείς, ως ένα μεγάλο αλλά καλοστημένο όχημα. Ο όγκος του δεν μπορεί να κρυφτεί, αυτό όμως δεν το καθιστά δυσκίνητο ή με αδράνεια που να επηρεάζει την οδική του συμπεριφορά. Το αντίθετο μάλιστα. Η ναυαρχίδα της Skoda επιταχύνει αξιοπρεπώς, παραμένει σταθερή στις υψηλές ταχύτητες και μπορεί να στρίβει και να φρενάρει αποτελεσματικά, σε κάθε περίπτωση.

Οι κλίσεις στις στροφές διατηρούνται σε λογικά επίπεδα, ενώ και το σύστημα διεύθυνσης είναι αποτελεσματικό, με το τιμόνι να διαθέτει το σωστό βάρος και αρκετή πληροφόρηση στα χέρια του οδηγού. Αντίστοιχα, οι αναρτήσεις τα καταφέρνουν καλά με τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, χαρίζοντας άνεση και καλή ποιότητα κύλισης.

Εν τέλει, για μία ακόμα φορά η Skoda καταφέρνει να αποδείξει γιατί είναι ένα από τα αγαπημένα παιδιά του ομίλου VW, με συνεχώς ανοδική πορεία στην ευρωπαϊκή αγορά. Το Superb είναι το αυτοκίνητο που θα ήθελε ο κάθε λάτρης των sedan, με αυξημένες μεταφορικές ανάγκες, ο οποίος όμως δεν έχει πορτοφόλι που να του επιτρέπει να μπει στα χωράφια των premium κατασκευαστών.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων SKODA

Skoda Superb 1.6 TDI 120 PS – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.598 cc
Διάμετρος x διαδρομή 79,5 x 80,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός διαμήκως/τετρακύλινδρος
Ισχύς 88 kW (120 PS) / 3.500-4.000 rpm
Ροπή 250 Nm (25,5kgm) / 1.500-3.250 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με common rail
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,9 sec
Τελική ταχύτητα 206 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,7 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,8 / 4,1 / 3,7 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 66 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 985 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 108 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλών συνδέσμων
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Pirelli Cinturato P7 215/55 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.861×1.864×1.468 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.584/1.572 mm
Μεταξόνιο 2.841 mm
Χώρος αποσκευών 625-1.760 lt
Απόβαρο 1.465 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 25.900€

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!