SMSΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

PACE, το παγκόσμιο πλάνο ανάκαμψης της Opel [vid]

Μετά την εξαγορά της από τον όμιλο PSA, η Opel σχεδιάζει τα επόμενα βήματα ώστε να ξαναγίνει κερδοφόρα και πιο ανταγωνιστική.

Το πλάνο αυτό αποκαλύφθηκε σήμερα από τον Michael Lohscheller, διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρίας. Αυτό, σε μεγάλο βαθμό, περιλαμβάνει στρατηγικές και προτάσεις που ακολούθησαν επιτυχώς οι Peugeot-Citroen, στο σύνολό του όμως δεν παύει να είναι ένα πλάνο της ίδιας της Opel, καθώς η PSA επέλεξε να αφήσει το χώρο να ακολουθήσει η ίδια η εταιρία το δρόμο της. Μερικά από τα σημεία-κλειδιά του νέου αυτού πλάνου είναι τα εξής.

Οικονομία κατά την παραγωγή. Η Opel υπολογίζει να εξοικονομήσει 700 ευρώ ανά παραγόμενο όχημα, εκ των οποίων τα 400 ευρώ θα προέρχονται από την κατασκευή και τα logistics. Κάτι ανάλογο ισχύει και για την PSA/ Peugeot-Citroen, με βάση το πλάνο που ο Carlos Tavares παρουσίασε τον Απρίλιο του 2016.

Όρια λειτουργίας. Η Opel θα πρέπει να αποκτήσει ένα θετικό λειτουργικό όριο της τάξης του 2% έως το 2020 και 6% μέχρι το 2026, σύμφωνα με τον ίδιο το Lohscheller.

Περιορισμός της πολυπλοκότητας. Από τις εννέα πλατφόρμες που χρησιμοποιεί η Opel σήμερα, ο στόχος είναι να περιοριστεί στις 2. Αντίστοιχα, από τις 10 σειρές κινητήρων να πέσει στις 4. Αυτές οι κινήσεις θα εξασφαλίσουν ομοιομορφία στην παραγωγή και θα απλουστεύσουν πολλές διαδικασίες.

Νεκρό σημείο (Breakeven point). Αυτό για την Opel το 2013 ανερχόταν στα 2,6 εκ. οχήματα ετησίως. Ο αρχικός στόχος του Tavares ήταν να μειωθεί στα 1,6 εκ. οχήματα, παράγοντας ταυτόχρονα 3 εκ. οχήματα το χρόνο. Μία τέτοια κίνηση θα εξασφάλιζε μία ιδιαίτερα υγιή κατάσταση για την εταιρία. Ο Lohscheller πάλι, επιθυμεί το νεκρό σημείο να φτάσει στα 800.000 οχήματα ώστε «να δημιουργηθεί μία ασπίδα που θα προστατέψει την εταιρία από αναταράξεις που δημιουργούνται από το απαιτητικό περιβάλλον που η αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει αυτές τις μέρες».

Εργασιακά ζητήματα. Τόσο ο Lohscheller, όσο και ο Tavares έκαναν ξεκάθαρο ότι δεν σκοπεύουν να κλείσουν εργοστάσια και εγκαταστάσεις της εταιρίας, με στόχο τη μείωση του κόστους. Ο τελευταίος μάλιστα ανέφερε ότι ο όμιλος PSA κατάφερε να περιορίσει τα κόστη κατά 1,2 δις ευρώ από το 2013, χωρίς να κλείσει καμία γραμμή παραγωγής και χωρίς απολύσεις.

Περισσότερα μπορείτε να ακούσετε στο video που ακολουθεί. Το σίγουρο είναι ο ότι η Opel έχει αποφασίσει να αλλάξει ρότα και, οπωσδήποτε, η πρόσφατη εμπειρία του ομίλου PSA μπορεί να φανεί χρήσιμη σε αυτό.

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button