SMSΔΟΚΙΜΕΣ

Volvo XC60 D5 AWD [test drive]

To XC60 αποτελεί το πιο πρόσφατο δείγμα για την απτή πορεία της σουηδικής φίρμας και με δεδομένη την συνέχιση της πετυχημένης της προηγούμενης γενιάς…

Το XC60 είναι ίσως το πιο σημαντικό μοντέλο στην γκάμα της Volvo για πολλούς και διάφορους λόγους. Καταρχήν ήταν αυτό που πριν από περίπου μία δεκαετία αποτέλεσε το σχεδιαστικό και τεχνολογικό εφαλτήριο (όπως και το XC90 στο πιο πρόσφατο κεφάλαιο) για τους Σουηδούς. Τώρα, στο επόμενο βήμα το XC60 πατά πάνω στα ίχνη του XC90 (από την άνοιξη έρχεται και το XC40) για να εξακολουθήσει να βρίσκεται στις top θέσεις της κατηγορίας που τοποθετούνται τα Audi Q5, BMW X3, Mercedes-Benz GLC κ.α.

Όπως ήταν αναμενόμενο οι σχεδιαστές ακολούθησαν την ιδιαίτερα επιτυχημένη αισθητική προσέγγιση της μεγαλύτερης σειράς 90, αλλά ταυτόχρονα κατόρθωσαν να του εξασφαλίσουν μια δική του, λιγότερο boxy, δυναμική. Έτσι, ανεξαρτήτου γωνίας το νέο XC60 δείχνει κομψό, σπορτίφ και αρκούντως νεανικό, ενώ χάρη στην επιτυχημένη διαμόρφωση του πίσω μέρους (που δεν είναι κάθετο, όπως στο XC90) κατορθώνει να κρύβει έξυπνα τις εξωτερικές του διαστάσεις με μήκος στα 4,70 μέτρα.

Συγκεκριμένα και σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, το νέο XC60 είναι κατά 6,2 εκατοστά μακρύτερο, κατά 1,2 εκ. φαρδύτερο (συνολικό πλάτος στα 1,902 μέτρα), ενώ αντίθετα το ύψος υπολείπεται κατά 1,4 εκ. (συνολικό 1,658 μέτρα). Με λίγα λόγια η εξωτερική σχεδίαση του νέου XC60 -με το πιο κεκλιμένο παρμπρίζ- είναι πολύ ενδιαφέρουσα και έχει να πει το κάτι παραπάνω από π.χ. την τετριμμένη άποψη του νέου Audi Q5. Σημαντική είναι και η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος που φτάνει τα 21,6 εκατοστά (20,9 με την αερανάρτηση), ενώ το σύστημα τετρακίνησης βασίζεται σε πολύδισκο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη της BorgWarner.

Αυξημένο είναι και το μεταξόνιο των 2,865 μέτρων (+9,1 εκατοστά) διασφαλίζοντας σημαντικά μεγαλύτερους χώρους για τους πίσω επιβάτες που δεν θα προβληματιστούν σε κανένα σημείο για την απόσταση για τα γόνατα και τα κεφάλια τους, ενώ μεγαλύτερο είναι και το πορτμπαγκάζ (με +10 λίτρα φτάνει συνολικά τα 505, στα 474 με ρεζέρβα ασφαλείας). Εξίσου σημαντικό το κανονικό και γι’ αυτό εύκολα εκμεταλλεύσιμο σχήμα του, ενώ η (εξτρά) ηλεκτρική του πόρτα αυξάνει κατακόρυφα την πρακτικότητά του.

Πέρα από το ντιζάιν το μεγάλου ατού του XC60 αφορά στην high-tech και πολυτελή καμπίνα, με την αλά tablet οθόνη στην κεντρική κονσόλα και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων (άλλωστε η Volvo ήταν η πρώτη σύγχρονη μάρκα που εισήγαγε digi όργανα με το V40). Γενικά το μεσαίο SUV της σουηδικής εταιρείας πέρα από πολυτελές είναι και πρακτικό, με μελετημένες λύσεις σε ό,τι αφορά τις θέσεις και τις θήκες για όλα όσα έχουν όλοι πλέον πάνω τους και βέβαια με πλήρεις δυνατότητες διασύνδεσης με smartphone. Και αν το τελευταίο είναι αναμενόμενο σε αυτή την κατηγορία τιμής, αυτό που δεν είναι πάντα είναι το ιδιαίτερα εύχρηστο και γρήγορο από πλευράς εκτέλεσης λογισμικό του πολύ καλού συστήματος infotainment Sensus.

Στην top έκδοση της δοκιμής μας (ενδεικτικό είναι το ηχοσύνολο των 330 W με 10 ηχεία και 6κάναλο ενισχυτή) η ποιότητα κατασκευής και των υλικών πλησιάζει σχεδόν το ιδανικό, ενώ το όλο πακέτο ανάγουν όλα τα διαθέσιμα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού –διαθέσιμο και αυτό της ημιαυτόνομης οδήγησης–, που αυξάνουν κι άλλο το επίπεδο της ενεργητικής ασφάλειας. Υψηλό είναι και το επίπεδο της παθητικής, χάρη τόσο στην εξελιγμένη δομή του πλαισίου, που είναι το μεταβλητό SPA, όσο και στην πληρότητα του αντίστοιχου εξοπλισμού.

photos: panagiotis tritaris

Η ανάρτηση με μπροστά διπλά ψαλίδια μπροστά και πίσω πολλαπλούς συνδέσμους (εδώ υπάρχει η πίσω ανάρτηση από το XC90 που συνδυάζει εγκάρσιο στοιχείο με φύλλα σούστας από φάιμπεργκλας), ενώ η προαιρετική αερανάρτηση (με αυτόματη αυξομείωση απόστασης από το έδαφος κατά 60 χλστ.) λειτουργεί αποτελεσματικά τόσο στην απόσβεση όσο και στις στροφές, ώστε το νέο XC60 να είναι ένα ιδιαίτερα ευκολοδήγητο και οδηγικά πιο απολαυστικό -ακόμη και από το large XC90- αυτοκίνητο με στήσιμο που σε κάνει να ξεχνάς τον όγκο του.

Εδώ να πούμε πως το αυτοκίνητο της δοκιμής μας όντως διέθετε αερανάρτηση που διασφαλίζει υψηλά επίπεδα άνεσης και άψογο κοντρόλ των κινήσεων του αμαξώματος με λογικές κλίσεις στις στροφές. Η αερανάρτηση ταιριάζει απόλυτα με τον premium χαρακτήρα του μοντέλου, κάτι που ισχύει και για τα χαρακτηριστικά απόδοσης του τετρακύλινδρου δίλιτρου ντίζελ D5 που με τη βοήθεια δύο turbo αποδίδει 235 ίππους. Κινεί αγόγγυστα το αμάξωμα που με οδηγό φτάνει κοντά στους δύο τόνους, είναι ελαστικός και άμεσος στην απόκρισή του χάρη και στο σύστημα PowerPulse, ενώ ταυτόχρονα παραμένει πολιτισμένος και εντυπωσιακά ήσυχος. Σε ό,τι αφορά την κατανάλωσή του, μια μέση τιμή είναι κοντά στα 7,5 λίτρα πετρελαίου για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Στον ανοιχτό δρόμο ο οδηγός μπορεί να κάνει χρήση του πολύ καλού ενεργητικού cruise control -που συνδυάζεται εξαιρετικά με το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων με τη σωστά επιλεγμένη κλιμάκωση- για να δει την κατανάλωσή να πέφτει κάτω από τα 7 λίτρα (εδώ συστήνεται η επιλογή του Eco προφίλ οδήγησης αντί των Normal και Dynamic). Αφήνοντας την εθνική και επιλέγοντας το επαρχιακό οδικό δίκτυο, το XC60 αποδεικνύεται ιδιαίτερα ευχάριστο, με υψηλά περιθώρια πρόσφυσης από την πολύ καλή τετρακίνηση του, ενώ μέσα στην πόλη είναι αρκούντως ευέλικτο (εδώ η κατανάλωση κυμαίνεται κοντά ή πάνω από τα 9 λίτρα), καθώς και η ορατότητα από τη θέση του οδηγού είναι ιδιαίτερα καλή.

Στην περίπτωση του XC60 D5 της δοκιμής μας οι τιμές ξεκινούν από τις 56.030 ευρώ, ενώ η έκδοση D4 με τους 190 ίππους ξεκινά από τις 53.490 ευρώ (σε κάθε περίπτωση τα μοτέρ είναι δίλιτρα). Στην ίδια τιμή των 53.490 ευρώ τοποθετείται και η βενζινοκίνητη έκδοση T5 με τους 254 ίππους, ενώ παντού είναι στάνταρ τόσο η τετρακίνηση όσο και το αυτόματο κιβώτιο. Συνοψίζοντας το νέο Volvo XC60 αποτελεί μια ολοκληρωμένη από κάθε άποψη πρόταση που θα πρέπει να συγκαταλέγεται στις τελικές επιλογές ανάμεσα στις άλλες της κατηγορίας των πολυτελών μεσαίων SUV.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων VOLVO

Volvo XC60 D5 AWD – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.969 cc
Διάμετρος x διαδρομή 82,0 x 93,2 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 173 kW (235 PS) / 4.000 rpm
Ροπή 480 Nm (48,9 kgm) / 1.750-2.250 rpm
Τροφοδοσία common rail, υπερτροφοδότηση VNΤ
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,2 sec
Τελική ταχύτητα 220 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,4 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 6,1/5,5/5,2 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 71 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 959 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 144 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Διπλά ψαλίδια / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/αεριζόμενοι δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Latitude Sport3, 255/45 R20
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.688 x 1.902 x 1.658 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.653/1.657 mm
Μεταξόνιο 2.865 mm
Χώρος αποσκευών 505/1.432 lt
Απόβαρο 1.990 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: από 56.030€ (53.490€  η έκδοση D4 AWD με 190hp)

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!