Renault Kadjar 1.2 TCe vs SEAT Ateca 1.0 TSI [test drive]

Συγκρίνουμε τις downsizing βενζινοκίνητες εκδόσεις δύο από των καλύτερων SUV της κατηγορίας…

Ένα ακόμη συγκριτικό με SUV; Κάπως έτσι έχουν τα πράγματα αφού τα SUV (μικρά και μεσαία) είναι πλέον το κυρίαρχο είδος της αγοράς για όποιον έχει να διαθέσει κάτι παραπάνω από ένα «εικοσάρικο». Εδώ αντιπαραθέτουμε την βασική έκδοση του πιο πρόσφατου Ateca (που βασίζεται στην γνωστή και πολυφορεμένη πλατφόρμα MQB του VW Group) απέναντι στο πιο περπατημένο Kadjar (που χρησιμοποιεί το σασί του δημοφιλούς Nissan Qashqai).

Εξωτερικά το Kadjar δείχνει και είναι πιο ογκώδες με ένα πιο SUV στιλ απέναντι στο ελαφρώς κοντύτερο Ateca με την πιο κόμπακτ εμφάνιση. Στιλιστικά το Seat έχει μία πιο συγκρατημένη άποψη απέναντι στο γαλλικό SUV με την πιο φινετσάτη μάσκα, ενώ από την θέση του οδηγού το Kadjar σου δίνει μία πιο ενισχυμένη «τζιπάτη» αίσθηση βλέποντας μπροστά και το πιο φουσκωμένο καπό.

Από μέσα το Ateca χαρακτηρίζεται από μία κλασική Seat άποψη που δεν προβληματίζει σε κανένα σημείο με υψηλά εργονομικά στάνταρ που είναι γνώριμα από το Leon (μιας και το ταμπλό είναι σχεδόν ίδιο). Ο πίνακας οργάνων είναι ένας τυπικός αναλογικός, ενώ η σχετικά μικρή touch-screen μπορεί να μην έχει σούπερ γραφικά αλλά είναι πολύ πρακτική. Το Kadjar όμως είναι αυτό που κερδίζει τις εντυπώσεις με τον πιο μερικώς ψηφιακό πίνακα οργάνων και την πιο εντυπωσιακή touch-screen (τουλάχιστον στις εκδόσεις εξοπλισμού της δοκιμής μας).

Χωροταξικά πρόκειται για δύο SUV που θα καλύψουν με το παραπάνω τις απαιτήσεις μίας οικογένειας. Εδώ το πάνω χέρι έχει το Seat με την ελαφρώς καλύτερη απόσταση για τα γόνατα των πίσω επιβατών και τον ελαφρώς μεγαλύτερο χώρο αποσκευών (από 510 λίτρα έναντι 472 του Renault με το διπλό δάπεδο στο πορτμπαγκάζ).

photos: nmarinopoulos

Στον δρόμο και τα δύο SUV είναι πολύ ευχάριστα και ευκολοδήγητα. Το Ateca έχει την πιο μαλακή και «οικογενειακή» ρύθμιση της ανάρτησης και καταφέρνει να αποσβένει εξαιρετικά τις ανωμαλίες. Το Kadjar σου δίνει μια πιο στιβαρή αίσθηση και πως βρίσκεται σε ένα μεγαλύτερο SUV (σ.σ. η απόσταση από το έδαφος είναι στα 20 εκατοστά όταν του Ateca είναι στα 18,9) με λίγο καλύτερη ποιότητα κύλισης. Εξάρια κιβώτια έχουμε και στις δύο περιπτώσεις (καλά κουμπώματα και στα δύο), ενώ το ηλεκτρομηχανικό τιμόνι του Ateca « λίγο πιο « από του Kadjar.

Και τώρα πάμε στα μοτέρ. Το Ateca έχει τον μικρότερο 3-κύλινδρο κινητήρα που κάθε άλλο παρά μικρός αποδεικνύεται στην πράξη. Αποδίδει 116 ίππους και 200 Nm ροπής και σε κερδίζει με την ελαστικότητα που τον χαρακτηρίζει (τον κινητήρα). Από την άλλη ο τετρακύλινδρος του Kadjar (με τα 131 άλογα) μπορεί να είναι ισχυρότερος αλλά έχει να κινήσει ένα βαρύτερο σασί, οπότε οι διαφορές στις επιδόσεις δεν είναι και τόσο μεγάλες. Πάντως η λειτουργία του είναι πιο γεμάτη (εδώ ο ένας κύλινδρος παραπάνω κάνει την διαφορά) και στις υψηλές ταχύτητες προσφέρει καλύτερες ρεπρίζ. Στον αντίποδα το Ateca είναι πιο οικονομικό καταναλώνοντας περίπου 7-7,5 λίτρα/100 χλμ. (αντί 7,5-8 του Renault).

Στο δια ταύτα η τελική επιλογή είναι πραγματικά μία πολύ δύσκολη υπόθεση καθώς πρόκειται για δύο εξαιρετικές αυτοκίνητα με παραπλήσια τιμή πώλησης. Το Seat Ateca είναι ελάχιστα ακριβότερο και ξεκινά από τα 19.950€ προσφέροντας μεγαλύτερους χώρους και οικονομικότερο κινητήρα. Το Kadjar είναι λίγο φτηνότερο (από 19.490€) και με έναν πιο high-tech αέρα στο εσωτερικό και με ένα πιο SUV στιλ στον δρόμο. Πάντως, όποιο και αν επιλέξετε δεν έχετε να χάσετε τίποτα και κατά την άποψή μας αυτό που θα ξεκλειδώσει την τελική απόφαση είναι το «…τι σας αρέσει και σας ταιριάζει».

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων RENAULT

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων SEAT

Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Renault Kadjar 1.2 TCe SEAT Ateca 1.0 TSI
Κυβισμός 1.199 cc 999 cc
Διάμετρος x διαδρομή 75,0×88,3 mm 74,5×76,4 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος  εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος
Ισχύς 96 kW (131 PS) / 5.500 rpm  85 kW (116 PS) / 5.000-5.500 rpm
Ροπή 205 Nm (20,1 kgm) / 2.000 rpm 200 Nm (20,4 kgm) / 2.000-3.500 rpm
Τροφοδοσία άμεσος ψεκασμός με υπερτροφοδότηση άμεσος ψεκασμός με υπερτροφοδότηση 
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,1 sec 11,0 sec
Τελική ταχύτητα 192 km/h 183 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,8 lt/100 km 7,2 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 6,8 / 5,6 / 4,9 lt/100 km 6,2 / 5,2 / 4,6 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 55 lt 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 705 km 694 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6 Euro 6
Εκπομπή CO2 126 g/km 119 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων  Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental ContiEcoContact5, 215/60 R17 Michelin Primacy 3, 205/50 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.449 x 1.836 x 1.607 mm 4.363 x 1.841 x 1.601 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.556/1.542 mm 1.591/1.586 mm
Μεταξόνιο 2.646 mm 2.638 mm
Χώρος αποσκευών 472 lt 510  lt
Απόβαρο 1.455 kg 1.280 kg
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού

από 19.490€

από 19.950€

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close