Skoda Octavia 1.6 TDI DSG-7 [test drive]

Ανανεωμένο στα σημεία, το Octavia διατηρεί στο ακέραιο όλα εκείνα τα στοιχεία που το κάνουν δημοφιλές στην κατηγορία του…

Κανένας δεν μπορεί να περιγράψει με ακρίβεια ποια είναι η συνταγή της επιτυχίας σε κάθε κατηγορία. Κρίνοντας όμως εκ του αποτελέσματος, κάποια μοντέλα καταφέρνουν να γίνουν πολύ πιο αγαπητά (βλέπε εμπορικά) από κάποια άλλα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτό του Octavia, που εδώ και χρόνια έχει κερδίσει ένα σημαντικό μερίδιο της αγοράς, τόσο από ιδιώτες, όσο και από επαγγελματίες/ ταξί.

Στην ανανεωμένη εκδοχή του, που κυκλοφορεί εδώ και μερικούς μήνες, δείχνει βελτιωμένο στα σημεία, μετατοπίζοντας το κέντρο βάρους προς το πιο ποιοτικό. Πως μεταφράζεται αυτό; Αφενός αναφερόμαστε στην εξωτερική εμφάνιση, όπου με την προσθήκη διπλών φωτιστικών σωμάτων εμπρός, φιλέτων χρωμίου και ορισμένων ακόμα μικροαλλαγών έχει κερδίσει κάτι σε κύρος. Αφετέρου, η αίσθηση αυτή προκύπτει από το εσωτερικό, όπου οι νέες piano black επενδύσεις και το αναβαθμισμένο infotainment με πλήκτρα αφής του ομίλου VW κάνουν μία διαφορά. Γενικά, δεν μιλάμε για σοβαρές αλλαγές, αυτές όμως που έγιναν καταφέρνουν να αναβαθμίσουν τη συνολική αύρα του αυτοκινήτου.

Κατά τα άλλα, παραμένει η ίδια, δοκιμασμένη συνταγή. Μία ευρύχωρη καμπίνα, που προσφέρει άνετους χώρους για 4-5 ενήλικες, μία καλή θέση οδήγησης –αν και με σχετικά περιορισμένη ορατότητα πίσω- καθώς και ένα εργονομικό ταμπλό, με καλά υλικά, προσεγμένο φινίρισμα και ικανοποιητικό επίπεδο εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας. Ενδεικτικά αναφέρουμε τα συστήματα Front Assist, υποβοήθησης λωρίδας κυκλοφορίας και ελέγχου νεκρής γωνίας. Τον οικογενειακό χαρακτήρα του μοντέλου ενισχύει το πολύ μεγάλο διαμέρισμα των αποσκευών με τεράστιο άνοιγμα – χάρη στη λογική της πέμπτης πίσω πόρτας.

photos: nmarinopoulos

Το συγκεκριμένο μοντέλο της δοκιμής φέρει τον 1.6 TDI του ομίλου, με συνολική ισχύ 116 ίππων. Η λειτουργία του κινητήρα είναι καλή, με αρκετό τράβηγμα από χαμηλά και περιορισμένο θόρυβο, αν δεν το παρακάνει κανείς στο γκάζι. Γενικά, οι επιδόσεις που εξασφαλίζει είναι ικανοποιητικές για την καθημερινή χρήση καθώς και για ταξίδια. Στα θετικά του θα πρέπει να αναφερθεί η λογική μέση κατανάλωση, η ελαστικότητα και η εξαιρετική συνεργασία του με το κιβώτιο DSG, των 7 σχέσεων. Το τελευταίο εξασφαλίζει μία πολύ ομαλή αλλαγή των ταχυτήτων, χωρίς καθυστερήσεις. Δεν είναι το καλύτερο δυνατό για αυτόν που θα θελήσει να κινηθεί γρήγορα, έτσι και αλλιώς όμως και το ίδιο το Octavia δεν προορίζεται για τέτοια χρήση.

Αντιθέτως, το δυνατό του σημείο είναι η κάλυψη μεγάλων αποστάσεων, με ή χωρίς φορτίο. Η άνεση που προσφέρει στα ταξίδια είναι πραγματικά καλή, με τις αναρτήσεις να απορροφούν επιτυχώς τις περισσότερες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Σε αυτό βοηθάει γενικά το άκαμπτο πλαίσιο και το setup των αναρτήσεων, που δεν είναι ούτε χαλαρό, ούτε σφιχτό. Η συμπεριφορά του αυτοκινήτου είναι ουδέτερη, με λογικές κλίσεις στις στροφές και ένα τιμόνι με μέτρια πληροφόρηση. Όσο για τα φρένα του, είναι καλά σε αίσθηση και απόδοση.

Συνοψίζοντας, το ανανεωμένο Octavia είναι ένα συνολικά ολοκληρωμένο αυτοκίνητο. Εξίσου ευρύχωρο και άνετο με το πρόσφατο παρελθόν αλλά ταυτόχρονα με μία επιπλέον μικρή δόση πολυτέλειας. Η τιμή των 21.000 ευρώ δεν είναι η χαμηλότερη δυνατή, με δεδομένο όμως το επίπεδο εξοπλισμού, το κιβώτιο DSG και τα χρηματοδοτικά προγράμματα Skoda Clever Plan που προσφέρουν 4 χρόνια εγγύηση, δωρεάν service, ασφάλεια και οδική βοήθεια, το όλο πακέτο γίνεται σίγουρα πιο θελκτικό.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων SKODA

Skoda Octavia 1.6 TDI DSG – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.598 cc
Διάμετρος x διαδρομή 79,5 x 80,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 85 kW (116 PS) / 3.250-4.000 rpm
Ροπή 250 Nm (25,5 kgm) / 1.500-3.200 rpm
Τροφοδοσία Κοινή γραμμή τροφοδοσίας με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,2 sec
Τελική ταχύτητα 202 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,2 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,1 / 3,9 / 3,7 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 806 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 103 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Dunlop Sport Blu Response, 205/55 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.670 x 1.814 x 1.461 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.543/1.534 mm
Μεταξόνιο 2.686 mm
Χώρος αποσκευών 590-1.580 lt
Απόβαρο 1.320 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 21.000€
Ετικέτες

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close