ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Lamborghini Urus, το Super SUV! [vid]

H Urus αποκαλύφθηκε! Το νέο Super Sport Utility Vehicle, όπως το αποκαλεί η Lamborghini, έρχεται για να θέσει νέα στάνταρ στην κατηγορία των σπορ SUV.

Εφοδιασμένη με ένα κινητήρα twin-turbo V8, χωρητικότητας 4.0 λίτρων και ισχύος 650 ίππων, με 850 Nm ροπής, η νέα Urus αποτελεί μία «εκτός δρόμου» έκφανση των Aventador και Gallardo. Η απόφαση των Ιταλών, να χτυπήσουν την αγορά των πολυτελών-σπορ SUV (λέγε με Porsche Cayenne…) έφερε ένα νέο μοντέλο στο προσκήνιο, με όλα τα χαρακτηριστικά των υπεραυτοκινήτων της φίρμας και με το διπλάσιο, σχεδόν, ύψος!

Η Urus είναι ένα χορταστικό σε διαστάσεις SUV, βασισμένο στο πάτωμα MLB του ομίλου VW, με μήκος 5,112 μέτρα, πλάτος 2,016 και ύψος 1,638 μέτρα! Το μεταξόνιό της ξεπερνά για 3 χιλιοστά τα 3 μέτρα ενώ το βάρος της αγγίζει τα 2.154 κιλά. Για τα νούμερα, λοιπόν, αυτά, είναι εντυπωσιακό το ότι καταφέρνει να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 3,6 δλ. συνεχίζει στα 200 χλμ./ώρα σε 12,8 δλ. και επιτρέπει στο κοντέρ της να φτάσει την ανώτατη ένδειξη των 305 χλμ./ώρα!

Φυσικά, η κίνηση μεταδίδεται και στους 4 τροχούς, μέσω ενός ηλεκτροϋδραυλικά ελεγχόμενου αυτόματου κιβωτίου, 8 σχέσεων. Η ροπή μεταφέρεται υπό φυσιολογικές συνθήκες σε ποσοστό 40/60 στον μπροστινό και πίσω άξονα ταυτόχρονα, όταν όμως χρειαστεί, τα ποσοστά αυτά αλλάζουν, αγγίζοντας το 70% μπροστά ή το 87% πίσω. Εδώ, αξίζει να αναφερθεί πως η Urus δανείζεται το σύστημα τετραδιεύθυνσης της Aventador. Έχει τη δυνατότητα να στρίβει αντίθετα προς τη στροφή τους πίσω τροχούς, σε χαμηλές ταχύτητες και προς την ίδια πλευρά, σε υψηλές ταχύτητες. Έτσι, κερδίζει τόσο σε ευελιξία, όσο και σε ευστάθεια και κατευθυντικότητα.

Για την κίνηση, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ 6+1 οδηγικών modes. Πιο συγκεκριμένα υπάρχουν οι Strada, Sport, Corsa, Newe (για χιόνι), Terra (για εκτός δρόμου), Sabbia (για άμμο) καθώς και μία παραμετροποιήσιμη που ονομάζεται Ego. Για τις 3 λειτουργίες που έχουν να κάνουν με ανώμαλο έδαφος, το πάτωμα του αυτοκινήτου ανυψώνεται αυτόματα, ώστε να διευκολύνει την κίνηση. Ιδιαίτερης μνείας αξίζουν τα φρένα της, καθώς είναι τα μεγαλύτερα στον κόσμο, για αυτοκίνητο παραγωγής. Μιλάμε για κεραμικούς δίσκους μπροστά, 17,3 ιντσών, με δεκαπίστονες δαγκάνες!

Στο εσωτερικό της μπορεί να θαυμάσει κανείς το Flat bottom τιμόνι, τις μεγάλες οθόνες και τα διάφορα προηγμένα ηλεκτρονικά. Τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι κορυφαίας ποιότητας, ενώ ο σχεδιασμός συνάδει με τη φιλοσοφία της φίρμας. Η Urus θα αρχίσει να διατίθεται στις αρχές του 2018, με τιμή στην Ευρώπη περίπου 200.000 ευρώ. Η Lamborghini υπολογίζει να διαθέτει 3.500 αυτοκίνητα ετησίως, ενώ αργότερα -ίσως το 2019- θα ακολουθήσει και μία νέα, plug-in υβριδική εκδοχή.

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button