ΔΟΚΙΜΕΣ

Opel Grandland X 1.6 CDTi [test drive]

Η γερμανική εταιρεία έρχεται να διευρύνει την SUV γκάμα της με μια πρόταση που προσφέρει μεγάλους χώρους και δυνατότητα για βόλτες στην ύπαιθρο.

Μετά το Crossland X και παρέα με την παλιά φρουρά (το Mokka X), η Opel με το νέο Grandland διευρύνει ακόμη περισσότερο την SUV γκάμα της, για να την ολοκληρώσει σε περίπου δύο χρόνια, παρουσιάζοντας ένα ακόμη μεγαλύτερο μοντέλο, που θα βασίζεται στο Peugeot 5008. Αν δεν το γνωρίζετε, η Opel έχει περάσει πλέον κάτω από την ομπρέλα του Ομίλου PSA, σχεδιάζοντας μια νέα δυναμική προοπτική που περιλαμβάνει την κοινή χρήση πλαισίων. Έτσι, στην περίπτωση του Grandland X ως βάση χρησιμοποιείται το σασί του Peugeot 3008, αλλά με μια εντελώς διαφορετική εκτέλεση και προσέγγιση.

Κατ’ αρχάς η σχεδίαση του αμαξώματος είναι καθαρά Opel και μπορεί να μην είναι τόσο ιδιαίτερη όσο του γαλλικού μοντέλου, ωστόσο αναμφίβολα δείχνει κομψή και μεταμοντέρνα. Όπως μας τόνισαν οι ιθύνοντες της ελληνικής αντιπροσωπείας στη διάρκεια της πανελλαδικής παρουσίασης που έγινε πρόσφατα στην περιοχή της Αιγείρος Αχαΐας (συγκεκριμένα στο γραφικό χωριό Σελιάνα), το ντιζάιν του Grandland X είναι αρκετά συμβατικό όσο και ανθεκτικό στον χρόνο, ώστε να είναι αποδεκτό από τη μεγαλύτερη μερίδα του αγοραστικού κοινού.

Το αμάξωμα φτάνει σε μήκος τα 4,48 μέτρα, με τα 1,87 μέτρα του πλάτους να δημιουργούν ένα έντονο στο μάτι σύνολο και το ύψος των 1,61 μέτρων την απαραίτητη crossover άποψη. Παράλληλα, η σεβαστή απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος δίνει τη δυνατότητα κίνησης σε χωματόδρομους με λακκούβες ή ακόμη και σε βατά εκτός δρόμου περάσματα. Στο σημείο αυτό να πούμε πως μερικά εκατοστά μπροστά από τον επιλογέα ταχυτήτων υπάρχει το περιστροφικό χειριστήριο επιλογής προγραμμάτων κίνησης, μια και όλες οι εκδόσεις του Grandland X είναι αποκλειστικά προσθιοκίνητες. Έτσι, αντί για τετρακίνηση την πρόσφυση των κινητήριων τροχών βελτιστοποιεί το ηλεκτρονικό σύστημα IntelliGrip (ουσιαστικά μέσω του ESP/ABS κόβει τη ροπή από τον τροχό με το μικρότερο grip για να περάσει στον άλλο, προσομοιώνοντας τη λειτουργία ενός μπλοκέ) μέσω των προγραμμάτων για κίνηση σε άσφαλτο, χιόνι, λάσπη και άμμο.

Στο εσωτερικό επικρατεί η άποψη του Astra με μια πολυτελή προσέγγιση που επιτυγχάνεται με τα προσεγμένα και μαλακά πλαστικά (τουλάχιστον στην πλούσια έκδοση εξοπλισμού του μοντέλου που δοκιμάσαμε). Πολύ δύσκολα θα βρεις κάτι μεμπτό ποιοτικά, ο πίνακας οργάνων είναι πλήρης και ευανάγνωστος με μια μεγάλη οθόνη trip computer, ενώ ακόμη μεγαλύτερη, στις7 ή 8 ίντσες (ανάλογα με την έκδοση), είναι η touch screenπου βρίσκεται στο μέσο του ταμπλό και πολύ σωστά εργονομικά πλαισιώνεται από τους βασικούς διακόπτες χειρισμού. Φυσικά υπάρχει η δυνατότητα πλήρους συνδεσιμότητας μέσω του τελευταίας γενιάς συστήματος πολυμέσων.

Οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι περισσότερες απ’ όσες θα περίμενες, ενώ οι χώροι για τους επιβάτες είναι αντάξιοι μιας λιμουζίνας. Ειδικά οι πίσω επιβάτες έχουν αρκετό αέρα πάνω από τα κεφάλια τους και πολλά εκατοστά μπροστά από τα γόνατά τους, ώστε να βολεύονται με άνεση ακόμη και δύο ψηλόσωμοι (και με ορισμένες, όχι μεγάλες, μια και δεν υπάρχει τούνελ μετάδοσης, παραχωρήσεις και ένας τρίτος επιβάτης ανάμεσά τους). Μεγάλο είναι και το «δίπατο» πορτμπαγκάζ με χωρητικότητα στα 514 λίτρα (488 όταν υπάρχει ρεζέρβα ή subwoofer), ενώ όταν «πέφτει» η πίσω σειρά διαιρούμενων καθισμάτων, η πρακτικότητα ανεβαίνει στα 1.652 λίτρα.

photos: gkaragiorgakis

Στη χώρα μας το Grandland X διατίθεται με τον τρικύλινδρο βενζίνης 1.2 Turbo με 130 ίππους, καθώς και με τον 1.6 TurboD με ισχύ στα 130 άλογα. Πρόκειται για τα γνωστά αποδοτικά μηχανικά σύνολα του Ομίλου PSA που διακρίνονται για την ελαστική, ήσυχη και οικονομική τους λειτουργία. Η πρώτη μας οδηγική επαφή έγινε με την πετρελαιοκίνητη έκδοση, που πιστεύουμε πως είναι και η πιο ταιριαστή για τον τύπο του συγκεκριμένου αμαξώματος και η πιο συμφέρουσα για όσους τους βγαίνει η εξίσωση (κόστος κτήσης/χρήσης βάσει ετήσιων χιλιομέτρων).

Αυτό που προκαλεί ιδιαίτερη εντύπωση στο Grandland X δεν είναι οι χώροι λιμουζίνας αλλά ο τρόπος που ταξιδεύει στις υψηλές ταχύτητες. Εδώ το μοτέρ διασφαλίζει γεμάτες ρεπρίζ, είναι οικονομικό με μια μέση κατανάλωση περίπου στα 7 λίτρα / 100 χλμ. δίχως να στερηθούμε το γκάζι, ενώ εξίσου εντυπωσιακή είναι η εξαιρετικά μελετημένη ηχομόνωση (εδώ συμβάλλει και ο ήσυχος ντίζελ) που προσφέρει μια ποιοτική και ραφιναρισμένη ταξιδιάρικη κύλιση. Το ηλεκτρομηχανικό τιμόνι έχει μια πολύ μικρή ελαφρότητα που δεν είναι ικανή να επηρεάσει την πολύ καλή ακρίβειά του, ενώ ο 6άρης επιλογέας (υπάρχει και αυτόματο) κουμπώνει με σαφήνεια, παρά το κάπως χαλαρό κούμπωμά του. Η ρύθμιση της ανάρτησης ισορροπεί πετυχημένα και είναι τόσο μαλακή όσο χρειάζεται για να αποσβένει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και τόσο σφιχτή ώστε να περιορίζονται οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές.

Μια λίστα με προηγμένα συστήματα υποβοήθησης (στάνταρ ή προαιρετικά, ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού) υπάρχουν για να δημιουργούν ένα αόρατο δίχτυ ασφαλείας, το οποίο περιλαμβάνει αυτόνομη πέδηση για αποφυγή σύγκρουσης, διατήρηση στη λωρίδα κυκλοφορίας, αναγνώριση σημάτων οδικής κυκλοφορίας κ.ά. Η τιμή για την έκδοση βενζίνης 1.2 Turbo ξεκινά από €24.500 (€26.000 το αυτόματο), όταν η βασική ντίζελ της δοκιμής μας κοστίζει από €26.300 (€27.300 με το αυτόματο), περιλαμβάνοντας από στάνταρ όλα τα βασικά κομφόρ (το IntelliGrip ανήκει στην πλούσια έκδοση), από αυτόματο κλιματισμό μέχρι αισθητήρες βροχής, συν για τον πρώτο χρόνο δωρεάν το OnStar και, όπως σε κάθε Opel, την εξαετή εγγύηση για τα μηχανικά μέρη.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων OPEL

Opel Grandland X 1.6 CDTi – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.560 cc
Διάμετρος x διαδρομή 75,0 x 88,3 mm
Διάταξη/κύλινδροι τετρακύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 88 kW (120 PS) / 3.750 rpm
Ροπή 300 Nm (30,6 kgm) / 1.750 rpm
Τροφοδοσία Common rail με υπερτροφοδότηση VNG
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,8 sec
Τελική ταχύτητα 189 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,0 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 3,5 / 4,0 / 4,7 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 53 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 757 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 104 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental ContiCrossContact LX2, 225/55 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.477 x 1.856 x 1.609 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.595 / 1.610 mm
Μεταξόνιο 2.675 mm
Χώρος αποσκευών 514-1.210 lt
Απόβαρο 1.365 kg (μαζί με οδηγό 75 kg)
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 26.300€

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!