NEASMS

Γιατί το Fiat Punto δεν πήρε κανένα αστέρι στον Euro NCAP;

Για πρώτη φορά ένα μοντέλο που αξιολογήθηκε στις δοκιμές πρόσκρουσης δεν πήρε κανένα αστέρι. Γιατί, όμως;

Επειδή πολύ απλά το Punto είναι ένα «παλιότερο» τεχνολογικά μοντέλο που λανσαρίστηκε το 2005 και επειδή βρίσκεται ακόμη στην παραγωγή ο Euro NCAP θεώρησε να το αξιολογήσει με τα πλέον αυστηρότερα σημερινά κριτήρια. Ο Euro NCAP προσπαθεί να δώσει έμφαση στην διαφορά και στην ασφάλεια που προσφέρει ένα σύγχρονο αυτοκίνητο με ένα παλιότερο με προδιαγραφές πριν από 12 χρόνια, αλλά ακόμη και έτσι η κατάσταση είναι κάπως άδικη για το μοντέλο της Fiat.

Όπως και να έχει το θέμα, το… άμοιρο το Punto (αυτό που δοκιμάστηκε ήταν ένα πεντάθυρο 1.2 με 65 άλογα) θα μείνει στην ιστορία ως το μοντέλο που απέσπασε μηδέν αστέρια επειδή προφανώς απουσιάζουν όλα τα νέα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού και ειδικότερα το αυτόνομο φρενάρισμα (AEB ή Autonomous Emergency Braking).

«Το 2005 το Fiat Punto είχε πετύχει μία καλή βαθμολογία. Ωστόσο, ο Euro NCAP ανεβάζει συνεχώς τα στάνταρ αξιολόγησης και το Punto πήρε μόλις 51% στην προστασία των επιβατών και είναι περίπου 30% χαμηλότερα από τον μέσο όρο των supermini που δοκιμάστηκαν το 2017» σχολιάζει ένας ειδικός στην Thatcham Research. Στην προστασία παιδιών το σκορ ήταν 43%, στους πεζούς 52% και 0% στα συστήματα υποβοήθησης.

Τώρα, στον τελευταίο κύκλο αξιολόγησης για φέτος τα Dacia Duster, Kia Stonic και MG ZS πήραν τρία αστέρια για τον λόγο ότι στις βασικές τους εκδόσεις δεν περιλαμβάνουν ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης. Κάτι που με το προαιρετικό πακέτο το Kia Stonic παίρνει πέντε αστέρια (τέσσερα το Aygo), όποτε αντιλαμβάνεστε πόσο καθοριστικός παράγοντας είναι τα ηλεκτρονικά (και κυρίως το σύστημα αποφυγής σύγκρουσης ή αυτόνομη πέδηση). Το ίδιο ισχύει για τα Toyota Aygo, Alfa Romeo Giulietta, Ford C-MAX / Grand C-Max, Opel / Vauxhall Karl και DS 3.

Με πέντε αστέρια αξιολογήθηκαν τα BMW 6 Series GT, Hyundai Kona, Jaguar F-Pace, Kia Stinger και Toyota Yaris. Αναμένεται η απάντηση της Fiat πάνω στο θέμα του Punto.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!