Οδηγούμε το νέο Ford Ecosport στην Πορτογαλία [first drive]

Το μικρότερο SUV της Ford αποκτά νέα εμφάνιση, νέο εσωτερικό, νέους κινητήρες, νέο κιβώτιο ταχυτήτων, βελτιωμένη ανάρτηση, σύστημα τετρακίνησης και πολλά πολλά άλλα…

Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε στην Πορτογαλία δεν είναι η νέα γενιά του EcoSport, αλλά με τόσες αλλαγές που έχει (2.360 νέα μέρη!) μπορούμε να μιλάμε για ριζική ανανέωση. Πριν μπούμε σε λεπτομέρειες, τρεις λέξεις αρκούν για να περιγράψουν πώς εξελίχθηκε το EcoSport: σπορ, premium, ευρωπαϊκό. Είναι προφανές ότι οι άνθρωποι της Ford ποντάρουν πολύ στην πορεία του μοντέλου στην ευρωπαϊκή αγορά. Και πώς να μην το κάνουν άλλωστε όταν είδαν τις πωλήσεις του αυξάνονται κατά 40% τον προηγούμενο χρόνο και τη συνολική ζήτηση για όλα τα SUV τους να αυξάνεται με ετήσιο ρυθμό 30%;

Εξωτερικά το ριζικά ανανεωμένο EcoSport δείχνει πιο μοντέρνο, πιο σπορ και επιθετικό. Με νέους προφυλακτήρες, νέα φωτιστικά σώματα, νέα μάσκα (που θυμίζει Kuga και Edge), νέες ζάντες 16, 17 και 18 (για πρώτη φορά) ιντσών κ.ά. είναι σίγουρο πως δεν θα το μπερδέψετε με το προηγούμενο. Κι επειδή το βασικό κοινό του EcoSport, οι Millennials (17-34 ετών), αγαπά το χρώμα και τις τολμηρές εναλλαγές, το ανανεωμένο μοντέλο θα είναι διαθέσιμο σε 12 χρώματα. Κι όχι μόνο αυτό, αλλά πλέον θα διατίθεται και με δυνατότητα επιλογής διαφορετικού χρώματος οροφής σε κάποιες εκδόσεις. Π.χ. στη σειρά Titanium θα υπάρχουν δύο επιλογές χρωμάτων οροφής και συνολικά οκτώ χρωματικοί συνδυασμοί. Στην κορυφαία σειρά ST-Line (για πρώτη φορά στο EcoSport!) θα διατίθενται τέσσερις επιλογές χρώματος οροφής και συνολικά 17 πιθανοί χρωματικοί συνδυασμοί. Οι εκδόσεις ST-Line θα έχουν όλα τα στοιχεία που έχουμε γνωρίσει από αντίστοιχες εκδόσεις άλλων μοντέλων και αποτίουν φόρο τιμής στην αγωνιστική κληρονομιά της Ford: μαύρες λεπτομέρειες εξωτερικά, δερμάτινες επενδύσεις εσωτερικά, κόκκινες ραφές, σηματάκια κ.ά.

Στο εσωτερικό του EcoSport η εικόνα είναι πολύ διαφορετική απ’ αυτήν που γνωρίζαμε. Το νέο ταμπλό με τα μαλακά υλικά βελτιωμένης ποιότητας, και η επίπεδη «οριζόντια» κεντρική κονσόλα με τα λιγότερα κουμπιά δημιουργούν μοντέρνα και αρμονική εικόνα. Στην κορυφή προεξέχει σαν tablet η οθόνη αφής 6,5 ή 8 ιντσών από την οποία οι επιβάτες διαχειρίζονται σχεδόν τα πάντα, μέσω του αναβαθμισμένου συστήματος infotainment SYNC 3 της Ford. Το σύστημα αυτό υποστηρίζει Apple CarPlay και Android Auto. Οι μικρότερες εκδόσεις ωστόσο θα έρχονται με μία συμβατική οθόνη 4,2 ιντσών με Bluetooth και δύο θύρες USB. Το SYNC 3 είναι εύκολο στην χρήση και έχει όμορφα γραφικά, όμως ένα πρόβλημα που εντοπίσαμε είναι ότι η οθόνη είναι τοποθετημένη εντελώς οριζόντια και πολύ μπροστά και ψηλά με αποτέλεσμα ο οδηγός να την βλέπει υπό αρκετά μεγάλη γωνία. Δεν είναι κάτι που σου χαλάει τη διάθεση, αλλά δεν μπορούμε να πούμε και ότι αυτή είναι η καλύτερη δυνατή εμπειρία για τον οδηγό.

Μιλώντας για εργονομικά ατοπήματα, οφείλουμε να επισημάνουμε άλλο ένα πιο σημαντικό: το γεγονός ότι η πόρτα του χώρου αποσκευών ανοίγει και πάλι προς το πλάι και όχι προς επάνω. Ρωτήσαμε τον υπεύθυνο σχεδιασμού γιατί κράτησαν αυτό το χαρακτηριστικό και μας είπε πως για να αλλάξει η πίσω πόρτα θα έπρεπε να μεταβληθεί σημαντικά ο σχεδιασμός όλου του πίσω μέρους. Ο λόγος που η πίσω πόρτα ανοίγει έτσι είναι ότι εκτός Ευρώπης οι πελάτες προτιμούν το EcoSport με εφεδρικό τροχό τοποθετημένο στο πίσω μέρος. Και το επιπρόσθετο βάρος της ρεζέρβας καθιστά το άνοιγμα της πόρτας προς επάνω σχεδόν αδύνατο. Ίσως στην επόμενη γενιά του EcoSport αυτή η απόφαση να αναθεωρηθεί, τουλάχιστον για την Ευρώπη. Το EcoSport δεν είναι ένα αυτοκίνητο που θα επιλέξεις για την ευρυχωρία του, ωστόσο ένα ζευγάρι ή μια μικρή οικογένεια θα βολευτούν χωρίς πρόβλημα στην καμπίνα επιβατών και τα 334 lt του χώρου αποσκευών.

Οδηγώντας το ανανεωμένο μικρό SUV στους δρόμους της Πορτογαλίας διαπιστώσαμε ότι οι αλλαγές στην ανάρτηση και το βελτιωμένο σύστημα διεύθυνσης έχουν κάνει το αυτοκίνητο πιο… Ford (πιο σπορ και ευχάριστο οδηγικά δηλαδή). Η ψηλή θέση οδήγησης και τα νέα καθίσματα (η πλάτη των οποίων ρυθμίζεται σκαλωτά) χαρίζουν πολύ καλή ορατότητα και αίσθηση ασφάλειας. Το ίδιο ισχύει και για την ηχομόνωση και την ποιότητα κύλισης. Στις στροφές το EcoSport παίρνει πολύ μικρές κλίσεις (μικρότερες απ’ όσο περιμέναμε) παρά το μεγάλο του ύψος. Οι σφιχτές ρυθμίσεις ανάρτησης μειώνουν κάπως την άνεση (ιδίως στην έκδοση με τους 140 ίππους) όμως αυτό αποτελεί συνειδητή επιλογή κάποιου που θα επιλέξει ένα Ford επειδή θέλει να απολαμβάνει την οδηγική εμπειρία Ford.

Στη λίστα με τους κινητήρες συναντούμε του γνώριμους βενζίνης 1.0 EcoBoost με 125 και 140 ίππους και τον πετρελαιοκινητήρα 1.5 TDCi που αποδίδει 100 PS. Από τα μέσα του 2018 όμως στην γκάμα θα προστεθούν άλλο ένα σύνολο 1.0 EcoBoost με 100 ίππους και ένας ολοκαίνουριος diesel 1.5 EcoBlue που αποδίδει 125 PS. Στην Πορτογαλία είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το νέο αυτό σύνολο (περισσότερες λεπτομέρειες για το οποίο δεν έχουν ανακοινωθεί). Πρόκειται για ένα αρκετά καλό μοτέρ που λατρεύει τις μεσαίες στροφές και συνδυάζεται, όπως και οι υπόλοιποι κινητήρες, με το νέο κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων που γνωρίσαμε στο νέο Fiesta.

Ο 1.5 EcoBlue επίσης θα διατίθεται για πρώτη φορά και σε τετρακίνητη έκδοση (αυτήν οδηγήσαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας). Πρόκειται για το σύστημα «Ford Intelligent All Wheel Drive» το οποίο μοιράζει τη ροπή από 100/0 εμπρός-πίσω έως 50/50. Το σύστημα επιβλέπει διαρκώς τις συνθήκες πρόσφυσης και επεμβαίνει όταν και όσο χρειάζεται σε χρόνο κάτω των 20 χιλιοστών του δευτερολέπτου. Μη φανταστείτε ότι με αυτό το σύστημα το EcoSport μετατρέπεται σε off road αγρίμι, αλλά όπως λένε και οι άνθρωποι της Ford προσφέρει περισσότερη ασφάλεια στο βρεγμένο οδόστρωμα και σου επιτρέπει να κινηθείς σε εύκολες διαδρομές εκτός δρόμου.

Ένα ακόμη σημείο στο οποίο το ριζικά ανανεωμένο EcoSport αλλάζει σελίδα είναι ο εξοπλισμός του. Μεταξύ άλλων στοιχείων θα διαθέτει 9 αερόσακους, αναβαθμισμένο σύστημα ευστάθειας, κάμερα οπισθοπορίας, cruise control με ρυθμιζόμενη ταχύτητα, θερμαινόμενο τιμόνι, θερμαινόμενο παρμπρίζ, σύστημα Blind Spot, ηχοσύστημα B&O PLAY με 10 ηχεία κ.ά. που συναντούμε συνήθως σε μεγαλύτερα και πιο πολυτελή μοντέλα. Λίστες βασικού και τιμές προαιρετικού εξοπλισμού δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμη (όπως και οι τιμές των εκδόσεων) ωστόσο μπορούμε να υποθέσουμε ότι δεν θα δούμε μεγάλες διαφοροποιήσεις από το υπάρχον μοντέλο.

Το αναβαθμισμένο (σχεδόν καινούριο) Ford EcoSport θα έρθει στη χώρα μας στα μέσα Ιανουαρίου 2018 σε εκδόσεις Business, Titanium και ST-Line. Αρχικά θα διατίθεται με τους κινητήρες 1.0 EcoBoost με 125 PS και 140 PS και με τον diesel 1.5 TDCi με τους 100 PS. Στα μέσα της χρονιάς θα προστεθούν ο νέος 1.5 EcoBlue 125 PS και το σύστημα τετρακίνησης.

Συνολικά το ανανεωμένο EcoSport αποτελεί μια από τις καλύτερες επιλογές στην κατηγορία των μικρών SUV. Με όπλο την εξαιρετική οδική συμπεριφορά, αλλά και την σχεδίαση και τον premium εξοπλισμό, είναι σίγουρο ότι θα κεντρίσει το ενδιαφέρον των αγοραστών αυτής της κατηγορίας. Άλλωστε, οι προβλέψεις της Ford λένε ότι το έτος 2020 ένα στα τρία αυτοκίνητα που θα πωλούνται στην Ευρώπη θα είναι SUV ή Crossover!

Ετικέτες

Γιάννης Ζαφειρόπουλος

Η αδυναμία του Γιάννη είναι να αλλάζει και να δοκιμάζει συνεχώς νέα μοντέλα. Φυσικά, με τέσσερις ρόδες...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close