SMSΔΟΚΙΜΕΣ

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi 100 [test drive]

Η κατηγορία των μικρών SUV εμπλουτίζεται με μία νέα πρόταση που προβάλει ένα νεανικό και διαφορετικό στιλ συνδυασμένο με όλα τα καλά που μπορεί να έχει ένα ολοκληρωμένο crossover…

Τα SUV ήρθαν για να μείνουν και αυτό το επιβεβαιώνει κάθε νέα άφιξη της κατηγορίας. Μία από τις πιο πρόσφατες είναι αυτή της Citroen με το νέο C3 Aircross που αντικαθιστά το πολυμορφικό C3 Picasso (μία κατηγορία που… απειλείται με αφανισμό) και που έρχεται να πλασαριστεί λίγο κάτω από το C4 Picasso (που ανανεώθηκε πρόσφατα) και αρκετά (πιο κάτω) από το C5 Aircross. Όπως μαρτυρά και η ίδια η ονομασία του μοντέλου, το C3 Aircross βασίζεται στο σασί του απλού C3 και κάνει την διαφορά στο μάτι (αλλά και στην πράξη) χάρη στις μεγαλύτερες διαστάσεις το υπερυψωμένο αμάξωμα.

Συγκεκριμένα, το νέο C3 Aircross έχει μήκος στα 4,154 μέτρα (είναι 15,8 εκατοστά μακρύτερο από το C3), το πλάτος του φτάνει τα 1,824 μέτρα, ενώ με τις ράγες οροφής το ύψος των 1,637 μέτρων (και σε συνδυασμό με τα 17,8 εκατοστά απόστασης από το έδαφος) είναι από τα βασικά στοιχεία που συντελούν στην SUV εικόνα του μοντέλου. Η σχεδίαση ακολουθεί το γνωστό πρότυπο που χάραξε το C3 με το νεανικό στιλ και τη χαρακτηριστική μάσκα με τους ανεξάρτητους προβολείς. Περιμετρικά υπάρχουν προστατευτικά πλαστικά που τονίζουν την περιπετειώδη εικόνα του C3 Aircross, ενώ πίσω όμορφα σχήματος φώτα συμπληρώνουν ένα σύνολο που προσφέρει μεγάλο εύρος εξατομίκευσης (έως 85 συνδυασμούς χρωμάτων αμαξώματος και οροφής).

Όπως είναι λογικό το μοτίβο του C3 αποτυπώνεται και στο ταμπλό με την γνωστή οθόνη αφής 7 ιντσών στην πλούσια έκδοση της δοκιμής μας. Τόσο το ηχοσύστημα, όσο και ο κλιματισμός (και διάφορες άλλες ρυθμίσεις) επιλέγονται από την οθόνη. Ωστόσο, θα ήθελα να υπάρχουν διακόπτες για τις βασικές λειτουργίες (π.χ. ένταση ήχου και αναζήτηση σταθμών, έστω και αν μπορεί να γίνει από τα χειριστήρια στο τιμόνι), όπως και για την ρύθμιση του κλιματισμού. Η ποιότητα κατασκευής είναι προσεγμένη και δεν θα πρέπει να προβληματίζει η κατάληψή του μεγαλύτερου μέρους του ταμπλό από σκληρά πλαστικά. Το αεροπορικού τύπου χειρόφρενο μπορεί να πιάνει αρκετό χώρο, αλλά δίνει μια ξεχωριστή νότα στο εσωτερικό από τον οποίο δεν απουσιάζουν οι χώροι και οι θήκες για μικροαντικείμενα.

photos: nmarinopoulos

Το C3 Aircross προσφέρει μια ευρύχωρη καμπίνα με τους πίσω να έχουν αρκετό αέρα για τα γόνατά τους. Ειδικά στην περίπτωση που η πίσω σειρά διαιρούμενων καθισμάτων είναι συρόμενη κατά 15 εκατοστά για ακόμη περισσότερο χώρο για τους επιβάτες (όπου το πορτμπαγκάζ μικραίνει στα 410 λίτρα) ή για τις αποσκευές (όταν η σειρά είναι τραβηγμένη μπροστά προσφέροντας συνολικά 520 λίτρα για τις αποσκευές. Ο οδηγός θα βρει εύκολα την θέση οδήγησης που τον βολεύει, τα καθίσματα είναι άνετα δίχως να κουράζουν στην πολύωρη διαμονή, αλλά θα ήθελα λίγο καλύτερη πλευρική στήριξη.

O C3 Aircross της δοκιμής μας εφοδιάζεται με τον μικρότερο 1.600άρη ντίζελ με τα 100 αλόγα και τα 254 Nm ροπής που προσφέρει αξιοπρεπείς επιδόσεις αρκεί να μην είσαι ιδιαίτερα απαιτητικός. Έτσι και αλλιώς στην περίπτωση της έκδοσης BlueHDi 100 το ζητούμενο είναι η οικονομία καυσίμου και εδώ θα δείτε μια κατανάλωση στα 6-6,5 λίτρα/100 χλμ. και δίχως να στερηθείτε το γκάζι. Το κιβώτιο έχει πέντε σχέσεις και συνεργάζεται με έναν επιλογέα που έχει κάπως χαλαρή αίσθηση, αλλά σαφής στα κουμπώματά του, ενώ η κάπως ελαφριά αίσθηση του τιμονιού συνάδει με το μαλακό οικογενειακό setup της ανάρτησης που εξασφαλίζει πολύ καλά επίπεδα άνεσης και εξαιρετική ποιότητα κύλισης (παρά τα M+S λάστιχα).

Εδώ να πούμε πως η top έκδοση εξοπλισμού διαθέτει σύστημα ελέγχου κατάβασης (Hill Assist Descent), τα ειδικά ελαστικά για λάσπη και χιόνι M+S (Mud & Snow) που προαναφέραμε, καθώς και το σύστημα Grip Control ελέγχου πρόσφυσης με πέντε επιλογές (άσφαλτο, λάσπη, άμμο, χιόνι και απενεργοποίηση του ESP έως τα 50 χλμ./ώρα) προσομοιώνοντας την λειτουργία ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου μπλοκέ διαφορικού φρενάροντας τον τροχό με την μικρότερη πρόσφυση ώστε η ροπή να περάσει σε εκείνον (τον τροχό) με την καλύτερη (πρόσφυση).

Η βασική έκδοση εξοπλισμού του νέου C3 Aircross είναι υπερπλήρης και με μία πλήρη γκάμα 12 συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, όπως η προβολή ενδείξεων στο παρμπρίζ (head up display), η λειτουργία αυτόματου φρεναρίσματος Active Brake Safety, η αυτόματη εναλλαγή των φώτων πορείας, η αναγνώριση ορίων ταχύτητας με συστάσεις, καθώς και χρήσιμες τεχνολογίες όπως το Park Assist και το Citroën Connect Nav. Οι τιμές πώλησης για την ντίζελ έκδοση της δοκιμής μας BlueHDi 100 ξεκινούν από τις 18.490€ όταν η ισχυρότερη με τους 120 ίππους κοστίζει από 19.750€. Φυσικά υπάρχουν και οι οικονομικότερες PureTech τρικύλινδρες εκδόσεις βενζίνης στα 1.200 κ.εκ. με την ατμοσφαιρική να αποδίδει 82 ίππους (από 15.300€) και τις turbo να έχουν ισχύ 110 ίππους (από 17.480€) και 130 (από 18.490€).

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων CITROEN

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi 100 – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.560 cc
Διάμετρος x διαδρομή 75,0 x 88,3 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 73 kW (100 PS) / 3.750 rpm
Ροπή 254 Nm (25,9 kgm) / 1.750 rpm
Τροφοδοσία Common rail με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,5 sec
Τελική ταχύτητα 175 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,2 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 3,7 / 4,0 / 4,5 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 45 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 725 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 104 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Hankook Kinergy 4S, 195/60  R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.150 x 1.760 x 1.640 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.513/1.491 mm
Μεταξόνιο 2.600 mm
Χώρος αποσκευών 410-520 lt
Απόβαρο 1.278 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 18.490€

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button