Kia Rio 1.4 CRDi 90 PS [test drive]

Μπορεί ο ανταγωνισμός στα supermini να έχει απογειωθεί, το νέο Rio όμως δίνει το παρών και διεκδικεί άφοβα ένα κομμάτι από την πίτα.

Το τελευταίο εξάμηνο έχουμε δει πολλά νέα supermini να εμφανίζονται στην αγορά. Σχεδόν όλα εξοπλισμένα με στοιχεία και τεχνολογίες που μέχρι πρότινος συναντούσαμε σε μεγαλύτερες κατηγορίες. Κάτι τέτοιο ισχύει και για την τέταρτη γενιά του Rio, όπου δείχνει ποιοτικότερο και πιο ολοκληρωμένο από ποτέ.

Ξεκινώντας από την εξωτερική εμφάνιση, όντας νεανική και με μία δόση δυναμισμού, καταφέρνει να κερδίσει τις εντυπώσεις. Το ίδιο ακριβώς ισχύει και για το εσωτερικό, ίσως μάλιστα και σε μεγαλύτερο βαθμό αφού, αισθητικά, οι άνθρωποι της Kia έχουν κάνει πολύ καλή δουλειά. Δεν είναι τόσο η ποιότητα των χρησιμοποιούμενων υλικών που σε κερδίζει (καθώς κάποια από αυτά είναι αρκετά σκληρά) αλλά, πρωτίστως, ο καλαίσθητος σχεδιασμός και η κομψότητα που αποπνέει.

Έχοντας ως κύρια αποστολή τις καθημερινές μετακινήσεις στην πόλη, το Rio φροντίζει να εξυπηρετήσει όσο το δυνατό καλύτερα τις ανάγκες του οδηγού. Κατ’ αρχήν, προσφέρει μία άνετη, πλήρως ρυθμιζόμενη, θέση οδήγησης, με καλή περιμετρική ορατότητα. Όλα τα κουμπιά και οι διακόπτες, είτε μιλάμε για αυτά επάνω στο τιμόνι, είτε για τα υπόλοιπα, του ταμπλό, είναι εύκολα προσβάσιμα και διευκολύνουν τις όποιες λειτουργίες. Υπάρχουν αρκετές θέσεις για μικροαντικείμενα, καθώς και διάφορα ηλεκτρονικά συστήματα, ελέγχου ευστάθειας, αποφυγής σύγκρουσης, κάμερα οπισθοπορείας κ.λπ. Όσο για το κέντρο του ταμπλό, δεσπόζει μία έγχρωμη οθόνη αφής, 7 ιντσών.

Παρά τα 4 και κάτι μέτρα του μήκους του αυτοκινήτου, οι χώροι που προσφέρει στο εσωτερικό του είναι αρκετοί για να μεταφέρουν άνετα 4 σχετικά ογκώδεις ενήλικες. Αντίστοιχα μεγάλο -με 325 λίτρα- κρίνεται και το πορτ μπαγκάζ, το οποίο είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε να είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμο χωροταξικά.

photos: nmarinopoulos

Η συγκεκριμένη έκδοση του Rio που είχαμε στη διάθεσή μας εξοπλιζόταν με ένα νέο πετρελαιοκινητήρα 1.4 λίτρων, συνολικής ισχύος 90 ίππων. Αυτοί δεν είναι πολλοί, είναι όμως αρκετοί για να κινήσουν αξιοπρεπώς τα 1.200+ κιλά του αυτοκινήτου. Η λειτουργία του είναι αρκετά καλή, με μία μικρή αδυναμία μόνο στις πολύ χαμηλές στροφές. Από εκεί και πέρα προσφέρει αρκετή ροπή και μία γραμμικότητα που θα εκτιμηθεί δεόντως στην καθημερινότητα. Αρωγός εδώ και το, σχετικά κοντό σε κλιμάκωση, κιβώτιο των 6 σχέσεων. Στα θετικά του συνόλου αξίζει να αναφερθεί και η πολύ καλή μέση κατανάλωση, που χωρίς δυσκολία μπορεί να κυμανθεί στα 5,5 λίτρα/ 100 χλμ.

Στο δρόμο τώρα, το νέο Rio δείχνει αντίστοιχα αναβαθμισμένο, σε σχέση με το παρελθόν. Οι αναρτήσεις του προσφέρουν ένα καλύτερο πάτημα στο οδόστρωμα, είτε ο οδηγός κινείται γρήγορα σε δρόμο με στροφές, είτε βρίσκεται τον αστικό ιστό, διαβάζοντας τις όποιες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Η ποιότητα κύλισής δεν είναι η καλύτερη δυνατή, κυμαίνεται όμως πάνω από το μέσο όρο, με βάση τα δεδομένα της κατηγορίας.

Το σύστημα διεύθυνσης είναι μάλλον αδιάφορο από άποψης αίσθησης, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν μεταφέρει με σχετική αμεσότητα τις εντολές του οδηγού. Γενικά τα γόνατα McPherson μπροστά και ο ημιάκαμπτος άξονας δείχνουν να έχουν ένα κάπως χαλαρό setup, που στερεί κάτι σε δυναμισμό, κερδίζει όμως σε άνεση. Όσο για τα φρένα, είναι καλά σε αίσθηση και δείχνουν αποδοτικά.

Συνολικά θα λέγαμε ότι πρόκειται για ένα σύγχρονο, ολοκληρωμένο μοντέλο, που μπορεί να σταθεί μια χαρά σε μία αντικειμενικά απαιτητική κατηγορία. Δεν μπορεί να ακουμπήσει την κορυφή, είναι όμως ανταγωνιστικό σε τιμή και, επιπροσθέτως, συνοδεύεται από 7 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης, οπότε ναι, θα βρει του δρόμο του στην αγορά.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων KIA

Kia Rio 1.4 CRDi 90PS  – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.396 cc
Διάμετρος x διαδρομή 75,0 x 79,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι Εμπρός εγκάρσια/ Τετρακύλινδρος
Ισχύς 66 kW (90 PS) / 4.000 rpm
Ροπή 240 Nm (24,5 kgm) / 1.500-2.500 rpm
Τροφοδοσία Common rail με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,0 sec
Τελική ταχύτητα 175 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 5,6 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,3 / 3,8 / 3,4 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 45 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 803 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 98 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Energy Saver, 195/55 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.065×1.725×1.450 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.518/1.524 mm
Μεταξόνιο 2.580 mm
Χώρος αποσκευών 325-985 lt
Απόβαρο 1.235 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: από 14.090€
Ετικέτες

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close